- Hirdetés -

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban

|

Új elnökség az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA) élén. Orla Twomey, az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében új elnököt választottak. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár - Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett - alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja.

Az EASA a huszonnyolc európai ország reklám önszabályozó szervezetét képviseli, de a reklámipar mindhárom területét (reklámozói, ügynökségi és médiaoldal) képviselő szakmai szervezeteket is tagjai között tudhatja. A széleskörű tagságnak köszönhetően a reklámipart érintő és a reklám önszabályozására vonatkozó kérdésekben biztosítja az ipar együttes fellépését. Az önszabályozó szervezetek csapata rendkívül összetartó, a tudás megosztása – pl. influencer marketing, az AI etikus használata vagy a zöld állítások témaköre - jelentősen hozzájárul a szervezetek további fejlődéséhez. Nem véletlen, hogy a hiteles, erős önszabályozó szervezetek által felépített reklám önszabályozás rendszerét a jogalkotók is komolyan veszik, egyre több jogszabály is utal a reklám önszabályozás szerepére.

 

Az elnök mindig egy-egy ország önszabályozó szervezetétől érkezik. Az ír Orla Twomey az ASAI vezetője a spanyol AUTOCONTROL igazgatóját váltja. Gerendi Zsolt alelnökként a magyar önszabályozó szervezetet (ÖRT), Tamara Daltroff szintén alelnökként az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségét (EACA) képviseli, a kincstárnok pedig Conor Murray a European Group of Television Advertisers (EGTA) képviselője. Köszöntő beszédében az új elnök a reklám fogyasztókba vetett bizalmának az etikus reklámozási gyakorlaton keresztüli erősítését, a digitális reklámvilág változásait, a jogalkotókkal és a reklámszakma képviselőivel történő hatékony együttműködést, az önszabályozó reklám szervezetek digitális működésének fejlesztését emelti ki fő feladatként. „A folytonosság lesz az egyik vezérszavam a jövőre nézve. Miért a folytonosság? Mert az alapokat egyrészt az EASA 30 éves jubileumi nyilatkozatával a proaktív és hatékony reklám-önszabályozásért és a társadalmilag felelős reklámozás erősítéséért Európában, másrészt a 2023-2025-ös cselekvési tervvel, amelynek megvalósítása félidejében vagyunk, már lefektettük. A folyamatosság azonban nem jelent stagnálást, éppen ellenkezőleg, egy dinamikusan felfelé ívelő pályán vagyunk, amit az új elnökség a vezetésemmel követni fog.” - jelentette ki Orla Twomey az EASA új elnöke.

Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár személyében magyar alelnöke lesz az európai szervezetnek, aki a nemzeti reklámönszabályozó szervezeteket képviseli majd. „Nagy megtiszteltetés számomra ez a tisztség, amely elismerése annak a sikeres munkának melyet az ÖRT végez itthon, és annak az aktív szerepvállalásnak, amit eddig is folytattunk és a jövőben is képviselni fogunk az európai szervezetben” – nyilatkozta Gerendi Zsolt.

Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója – korábbi EASA elnök és elnökségi tag – az európai szervezetet is tagjai között tudó Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatóságának tagjaként segíti a szervezet munkáját. „Büszke vagyok arra, hogy ennyi év után még mindig számítanak rám a nemzetközi önszabályozás területén, javaslataimat és észrevételeimet hasznosnak tartják. Most egy kicsit más szerepem lesz, hiszen vannak olyan globális feladatok, amelyben világszervezetünk pozíciójának erősítésén dolgozom majd, számos kiváló szakemberrel együtt” – nyilatkozta a világszervezet megalapításában is részt vevő szakember.

(a fotón Orla Twomey)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...