- Hirdetés -

Jelentős változások a magyar médiaelitben

|

Az idén a sokéves átlagnál nagyobb változások voltak a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiapiaci személyiségeket bemutató Top 50 rangsorában. A lista harmadában új neveket láthatunk és a cserélődések az első tíz helyezettet is érintették. A változásokat nagyban befolyásolta a Vodafone–UPC-fúzió és a nagy kiadóvállalatoknál lezajló személyi változások.

Már csak öt szakemberből áll a Top 50 „kemény magja”. Ők azok, akik 2008 óta az eddigi összes kiadványunkban bekerültek a médiaipar 50 legbefolyásosabb szakembere közé. Név szerint, a mostani listán elfoglalt sorrendjükben, Vidus Gabrielláról, Kolosi Péterről, Somlói Zsoltról, Málnay B. Leventéről és Jonathan Cooperről van szó. Egy évvel ezelőtt még hat emberből állt a Top 50 „törzsgárdája”, viszont időközben Bayer József távozott a Ringier Axel Springer (RAS) éléről. Amennyiben marad, akkor neki is biztosan helye lett volna az idei mezőnyben.

Cserélődő élmezőny

Ahhoz képest, hogy 2019 érzésre nem volt viharos év a médiapiacon, a tavalyihoz viszonyítva egész nagy jövés-menést láthatunk az 50-es listánkon. Átlagosan a rangsorban szereplők negyede szokott cserélődni, ehhez képest az idén 30 százalékban újult meg a médiás toplistánk. Volt már ennél nagyobb cserélődés is, hiszen 2016-ban 38, 2013-ban pedig 36 százalékban változott meg a szereplők köre. A legkisebb átrendeződést pedig 2018-ban tapasztaltuk, amikor mindössze 18 százalékban újult meg egyik évről a másikra a médiapiac legbefolyásosabbjainak a köre.

Az idei listánk top 10 szereplőjét is érintették a személyi változások. A már említett Bayer József 2019ben még a nyolcadik helyet foglalta el, rajta kívül szintén távozott a számára médiapiaci befolyást jelentő pozícióból Liszkay Gábor, a Mediaworks Zrt. vezérigazgatója. Új szereplőként bukkant fel a 10-es élbolyban Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, aki egyből az ötödik helyen kezdett.

Búcsúzó topvezetők

A Vodafone–UPC-fúzió elég sok szereplőt megmozgatott a listánkon, mind a kikerülőket, mind a bekerülőket illetően. A nagyra nőtt távközlési cég vezérigazgatója, Amanda Nelson ennek köszönhetően egész előkelő helyen, a tizenötödikként debütált. Ugyanakkor a Vodafone-tól való távozása miatt kikerült az 50-ből Baráth Péter és Carra Anita is.

Robert Redeleanu egy éve ilyenkor még a UPC Magyarország vezérigazgatója volt. Ő maradt a UPC anyacég Liberty Global kötelékében, de a társaság Magyarországról való kivonulásával már nincs ráhatása az itteni médiapiacra. A listáról kikerült szakemberek jelentős része az elmúlt egy évben távozott a posztjáról, és időközben nem tűntek fel olyan új pozícióban, aminek révén megőrizhették volna a listás helyüket.

Egy éve ilyenkor Mészáros Kinga, a Central Médiacsoport vezérigazgatója a 14. helyen állt, viszont még 2019 nyarán távozott a médiavállalattól. Tavaly május legvégén Lengyel András, az Atmedia akkori kereskedelmi és portfólióigazgatója szintén leköszönt, így az idei a Top 50-ben nem jutott neki hely. A frissebb távozók között van Németh Ottó, aki a közelmúltig a Henkel beauty care üzletágának általános és marketingigazgatójaként dolgozott. Bayer Józseffel együtt távozott a RAS-tól Király Mária operatív ügyvezető, így ő is kikerült a Top 50-ből. Korábban közvetlen médiapiaci érdekeltségei voltak Tombor Andrásnak és Habony Árpádnak, akik emiatt a tavalyi összeállításunkban még helyet kaptak. Jelenleg azonban már nincs tulajdonrészük hazai médiavállalatokban, így a legfrissebb összeállításunkba nem kerültek be.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...