- Hirdetés -

Jelentős változások a streamingpiacon

|

Ha csak az előfizetői számok alakulását vizsgáljuk, tulajdonképpen nem zártak rossz évet 2023-ban a meghatározó globális streamingszolgáltatók, sőt, olyan is akadt köztük, amelyik jelentősen növelte a táborát. Azonban egyre komolyabb árat kell fizetniük a népszerűségük megőrzéséért, ami mind a tartalomra fordított összegben, mind az új üzleti modell bevezetésében megmutatkozik.

A csak az előfizetésekre alapozott üzleti modell már a múlté, és a reklámokkal támogatott szolgáltatások térhódítása alaposan felforgatja a streamingpiacot – legalábbis ez a következtetés vonható le az Omdia jelentéséből. A kutatócég szerint, míg tavaly áprilisban az amerikai háztartások átlagosan három és fél SVOD-szolgáltatásra fizettek elő, addig novemberre ez az érték három alá csökkent.

Korábban az volt a jellemző, hogy a fogyasztók igyekeztek minél több előfizetést megvásárolni, hogy a tartalmak szélesebb köréhez férhessenek hozzá. Az Omdia adatai azonban azt mutatják, hogy a felhasználók egyre válogatósabbak a streamingelőfizetések kiválasztásakor. A kutatócég szerint a FAST – free, ad supported streaming television – a jövőben meghatározóvá válhat a streamingpiacon az Egyesült Államokban. Az ilyen platformok felhasználói a heti videófogyasztók 46 százalékát adják.

Milliárdok tartalomra

A reklámokkal támogatott, ezért kedvezőbb árú ajánlatok mellett a tartalom is kulcsszerepet játszik abban, hogyan alakul az előfizetői tábor a streamingszolgáltatóknál. A legtöbb felhasználóval büszkélkedő Netflix tavaly a hollywoodi színészek és forgatókönyvírók sztrájkja miatt csökkentette az ilyen jellegű kiadásait, de így is 12,6 milliárd dollárt költött erre a célra, az idén pedig 17 milliárdot fordítanának saját gyártású, illetve vásárolt tartalmakra.

A cég több mint 90 teljesen új, illetve folytatódó sorozatot jelentett be a közelmúltban, emellett pedig rengeteg, az idén érkező filmről is beszámolt. Folytatódik többek között A Bridgerton család, a Cobra Kai, a Squid Game, a filmújdonságok között pedig ott lesz a Rebel Moon második része, a Code 8 folytatása, és visszatér Eddie Murphy Axel Foley, vagyis a Beverly Hills-i zsaru bőrébe bújva.

Ha a tavalyi költést nézzük, akkor az Amazon a Netflixet is felülmúlta, hiszen ők 18,9 milliárd dollárt fordítottak streamingtartalmakra, azonban az esetükben meg kell jegyezni, hogy ebben nemcsak videós produkciók vannak, hanem zenék is, és azt nem lehet tudni, hogy a kétféle tartalomra milyen arányban jutott ebből az összegből.

A Disney azonban ennél is többet szánt filmekre és televíziós produkciókra, méghozzá 27 milliárd dollárt. A társaságnak azonban komoly lineáris tévés portfóliója is van, nem beszélve arról, hogy a mozifilmek jelentős részét is ők készítik, ami szintén megdobja a büdzsét, így azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi jut a streamingüzletágra. A tervek szerint az idén csökkentenék a tartalomra fordított összeget, 25 milliárd dollárra.

Sportos lendület

Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy látványosan megnőtt az érdeklődés a sportközvetítések iránt, egyre nagyobb összegeket kell fizetni a közvetítési jogokért, és a streamingszolgáltatók is igyekeznek nyitni ebbe az irányba is. Izgalmas piaci helyzetet teremthet, hogy a Disney-hez tartozó ESPN, a Fox és a Warner Bros. Discovery úgy döntött, hogy közös, sporteseményekre szakosodott streamingplatformot hoz létre az Egyesült Államokban, amely egyetlen ajánlatban egyesíti a vállalatok sportjogokkal kapcsolatos portfólióját. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a februárban bejelentett szolgáltatás neve, amelynek a rajtját őszre tervezik.

A streamingplatformon többek között az NFL, az NBA, a WNBA, az MLB, az NHL, a PGA Tour, a PGA Championship, a The Masters, a nagy tenisztornák közül Wimbledon, a US Open és az Ausztrál Nyílt Teniszbajnokság, az UFC, a Forma–1, a Nascar, valamint a labdarúgó-világbajnokság, a LaLiga és a Bundesliga különböző tartalmai lesznek elérhetők. A felhasználók számára hozzáférést biztosít továbbá az olyan lineáris sportcsatornákhoz, mint a TNT Sports, az ESPN, az ESPN2, az ABC, a Fox és az ESPN+.

 

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...