- Hirdetés -

Jelentős változások a streamingpiacon

|

- Hirdetés -

Ha csak az előfizetői számok alakulását vizsgáljuk, tulajdonképpen nem zártak rossz évet 2023-ban a meghatározó globális streamingszolgáltatók, sőt, olyan is akadt köztük, amelyik jelentősen növelte a táborát. Azonban egyre komolyabb árat kell fizetniük a népszerűségük megőrzéséért, ami mind a tartalomra fordított összegben, mind az új üzleti modell bevezetésében megmutatkozik.

A csak az előfizetésekre alapozott üzleti modell már a múlté, és a reklámokkal támogatott szolgáltatások térhódítása alaposan felforgatja a streamingpiacot – legalábbis ez a következtetés vonható le az Omdia jelentéséből. A kutatócég szerint, míg tavaly áprilisban az amerikai háztartások átlagosan három és fél SVOD-szolgáltatásra fizettek elő, addig novemberre ez az érték három alá csökkent.

Korábban az volt a jellemző, hogy a fogyasztók igyekeztek minél több előfizetést megvásárolni, hogy a tartalmak szélesebb köréhez férhessenek hozzá. Az Omdia adatai azonban azt mutatják, hogy a felhasználók egyre válogatósabbak a streamingelőfizetések kiválasztásakor. A kutatócég szerint a FAST – free, ad supported streaming television – a jövőben meghatározóvá válhat a streamingpiacon az Egyesült Államokban. Az ilyen platformok felhasználói a heti videófogyasztók 46 százalékát adják.

Milliárdok tartalomra

A reklámokkal támogatott, ezért kedvezőbb árú ajánlatok mellett a tartalom is kulcsszerepet játszik abban, hogyan alakul az előfizetői tábor a streamingszolgáltatóknál. A legtöbb felhasználóval büszkélkedő Netflix tavaly a hollywoodi színészek és forgatókönyvírók sztrájkja miatt csökkentette az ilyen jellegű kiadásait, de így is 12,6 milliárd dollárt költött erre a célra, az idén pedig 17 milliárdot fordítanának saját gyártású, illetve vásárolt tartalmakra.

A cég több mint 90 teljesen új, illetve folytatódó sorozatot jelentett be a közelmúltban, emellett pedig rengeteg, az idén érkező filmről is beszámolt. Folytatódik többek között A Bridgerton család, a Cobra Kai, a Squid Game, a filmújdonságok között pedig ott lesz a Rebel Moon második része, a Code 8 folytatása, és visszatér Eddie Murphy Axel Foley, vagyis a Beverly Hills-i zsaru bőrébe bújva.

Ha a tavalyi költést nézzük, akkor az Amazon a Netflixet is felülmúlta, hiszen ők 18,9 milliárd dollárt fordítottak streamingtartalmakra, azonban az esetükben meg kell jegyezni, hogy ebben nemcsak videós produkciók vannak, hanem zenék is, és azt nem lehet tudni, hogy a kétféle tartalomra milyen arányban jutott ebből az összegből.

A Disney azonban ennél is többet szánt filmekre és televíziós produkciókra, méghozzá 27 milliárd dollárt. A társaságnak azonban komoly lineáris tévés portfóliója is van, nem beszélve arról, hogy a mozifilmek jelentős részét is ők készítik, ami szintén megdobja a büdzsét, így azt nem lehet tudni, hogy ebből mennyi jut a streamingüzletágra. A tervek szerint az idén csökkentenék a tartalomra fordított összeget, 25 milliárd dollárra.

Sportos lendület

Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy látványosan megnőtt az érdeklődés a sportközvetítések iránt, egyre nagyobb összegeket kell fizetni a közvetítési jogokért, és a streamingszolgáltatók is igyekeznek nyitni ebbe az irányba is. Izgalmas piaci helyzetet teremthet, hogy a Disney-hez tartozó ESPN, a Fox és a Warner Bros. Discovery úgy döntött, hogy közös, sporteseményekre szakosodott streamingplatformot hoz létre az Egyesült Államokban, amely egyetlen ajánlatban egyesíti a vállalatok sportjogokkal kapcsolatos portfólióját. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a februárban bejelentett szolgáltatás neve, amelynek a rajtját őszre tervezik.

A streamingplatformon többek között az NFL, az NBA, a WNBA, az MLB, az NHL, a PGA Tour, a PGA Championship, a The Masters, a nagy tenisztornák közül Wimbledon, a US Open és az Ausztrál Nyílt Teniszbajnokság, az UFC, a Forma–1, a Nascar, valamint a labdarúgó-világbajnokság, a LaLiga és a Bundesliga különböző tartalmai lesznek elérhetők. A felhasználók számára hozzáférést biztosít továbbá az olyan lineáris sportcsatornákhoz, mint a TNT Sports, az ESPN, az ESPN2, az ABC, a Fox és az ESPN+.

 

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...