- Hirdetés -

Jelentősen nőtt a zöldbefektetések értéke, jövőre is folytatódhat az emelkedés

|

- Hirdetés -

Míg az ötszáz legnagyobb amerikai tőzsdei cég teljesítményét leképező S&P 500 index 16 százalékkal emelkedett az elmúlt egy év során, addig a zöldenergia előállításával, továbbá az ahhoz szükséges technológia fejlesztésével és gyártásával foglalkozó vállalatok részvényeit tartalmazó S&P Global Clean Energy Index 110 százalékkal nőtt tavaly december eleje óta. A zöldbefektetések piacának bővülése, és ezen eszközök általános áremelkedése tovább folytatódhat 2021-ben is, hiszen a koronavírus-járványt követően a klímaváltozás elleni küzdelem lesz az egyik kiemelkedő globális gazdaságpolitikai irányzat – olvasható az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankárának elemzésében.

A zöldbefektetésekbe invesztálók számára a hozam mellett elsődleges szempont az is, hogy a pénzükkel segítsék a környezeti kockázatok csökkentését, hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez, illetve a társadalmi célok eléréséhez. Az ilyen befektetésekkel ráadásul jelentős hozamokat is el lehet érni – hívja fel a figyelmet Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára, aki konkrét példákat is említ.

150 százalékkal nőtt a dán zöldóriás árfolyama két év alatt

Az S&P Global Clean Energy Indexben szereplő részvények között is kiemelkedően jól teljesített az elmúlt két évben a dán Orsted papírja. Az eredetileg állami tulajdonú integrált olaj- és gázkitermelő, illetve -kereskedő cég – upstream üzletágának értékesítése után – néhány év alatt zöldóriássá változott, és a világ egyik vezető szereplője lett a tengeri szélerőműparkokat tervező, gyártó és üzemeltető, illetve a biomassza hasznosításával és az okos energetikai megoldások fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó cégek között. Ennek köszönhetően az Orsted részvényárfolyama a 2018 végi 450 dán koronáról mostanra mintegy 150 százalékkal, egészen 1100 koronáig drágult. A papír további árfolyam-növekedését segítheti, hogy a becslések szerint 2030-ig átlagosan évi 18 százalékkal nő globálisan a tengeri szélerőműparkok száma – mondja Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára.

35 százalékkal emelkedett a zöldenergiával foglalkozó amerikai Xcel Energy árfolyama

Az amerikai Xcel Energy, és a tulajdonában lévő Public Service Company of Colorado (PSCC) egy villamosenergia-termeléssel, földgázkitermeléssel és -kereskedelemmel foglalkozó cégcsoport tagjai, amely az Egyesült Államok legnagyobb közösségi napelem-programját működteti. 2022-re a cégcsoport energiatermelésének mintegy 75 százaléka származik majd megújuló forrásokból. A vállalat a közelmúltban dolgozta ki elektromosautó-programját, amelynek megvalósítását segíti a megválasztott amerikai elnök gazdaságfejlesztési programjának egyik fő iránya: az elektromos töltőhálózat gyors fejlesztése, valamint az is, hogy az Egyesült Államok számos államában jogszabály írja elő, hogy 2023-ra az új személyautók és a közepesnél nem nagyobb haszonjárművek legalább egynegyede elektromos meghajtású legyen. Az Xcel részvényárfolyama tavaly év eleje óta 35 százalékkal emelkedett, e tervek megvalósulása pedig tovább javíthatja a cég eredményességét, így az árfolyam-növekedés is kitarthat – emeli ki az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára.

Az agrártechnológia és a szoftverfejlesztés is lehet zöld

Ugyancsak ígéretes befektetési terület az agrártechnológia, ahonnan többek között a növényi alapú proteint előállító cégek lehetnek érdekesek, ilyen a Beyond Meat is, amelynek részvényárfolyama egy év alatt 76 százalékot emelkedett – mutat rá Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára. Az agrártechnológia mellett a szoftverfejlesztéssel foglalkozó cégek között is találhatunk vonzó célpontokat. Egy évtized alatt a napelemek ára az ötödére, az akkumulátorok ára csaknem a tizedére csökkent, így az ezek tömegét hálózatba szervező, a megtermelt energia optimális tárolását és rendszerbe táplálását biztosító szoftverek fejlesztésével, alkalmazásával foglalkozó vállalatokra is érdemes figyelni. A SolarEdge Technologies részvényének árfolyama például az elmúlt évben több mint háromszorosára, 300 dollár fölé drágult.

Az SPB Befektetési Zrt. egy alapvetően konzervatív szemlélettel rendelkező privátbanki szolgáltató, amely személyre szabott, elsősorban nemzetközi vállalati kötvényekből és befektetési alapokból álló portfóliókat épít ügyfelei számára. A SPB által a privát- és prémiumbanki szegmensben kezelt számlák száma 1869 volt, míg a kezelt vagyon meghaladta a 73 milliárd forintot 2019 év végén, ami 8 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA