- Hirdetés -

Jelentősen nőtt a zöldbefektetések értéke, jövőre is folytatódhat az emelkedés

|

- Hirdetés -

Míg az ötszáz legnagyobb amerikai tőzsdei cég teljesítményét leképező S&P 500 index 16 százalékkal emelkedett az elmúlt egy év során, addig a zöldenergia előállításával, továbbá az ahhoz szükséges technológia fejlesztésével és gyártásával foglalkozó vállalatok részvényeit tartalmazó S&P Global Clean Energy Index 110 százalékkal nőtt tavaly december eleje óta. A zöldbefektetések piacának bővülése, és ezen eszközök általános áremelkedése tovább folytatódhat 2021-ben is, hiszen a koronavírus-járványt követően a klímaváltozás elleni küzdelem lesz az egyik kiemelkedő globális gazdaságpolitikai irányzat – olvasható az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankárának elemzésében.

A zöldbefektetésekbe invesztálók számára a hozam mellett elsődleges szempont az is, hogy a pénzükkel segítsék a környezeti kockázatok csökkentését, hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez, illetve a társadalmi célok eléréséhez. Az ilyen befektetésekkel ráadásul jelentős hozamokat is el lehet érni – hívja fel a figyelmet Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára, aki konkrét példákat is említ.

150 százalékkal nőtt a dán zöldóriás árfolyama két év alatt

Az S&P Global Clean Energy Indexben szereplő részvények között is kiemelkedően jól teljesített az elmúlt két évben a dán Orsted papírja. Az eredetileg állami tulajdonú integrált olaj- és gázkitermelő, illetve -kereskedő cég – upstream üzletágának értékesítése után – néhány év alatt zöldóriássá változott, és a világ egyik vezető szereplője lett a tengeri szélerőműparkokat tervező, gyártó és üzemeltető, illetve a biomassza hasznosításával és az okos energetikai megoldások fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó cégek között. Ennek köszönhetően az Orsted részvényárfolyama a 2018 végi 450 dán koronáról mostanra mintegy 150 százalékkal, egészen 1100 koronáig drágult. A papír további árfolyam-növekedését segítheti, hogy a becslések szerint 2030-ig átlagosan évi 18 százalékkal nő globálisan a tengeri szélerőműparkok száma – mondja Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára.

35 százalékkal emelkedett a zöldenergiával foglalkozó amerikai Xcel Energy árfolyama

Az amerikai Xcel Energy, és a tulajdonában lévő Public Service Company of Colorado (PSCC) egy villamosenergia-termeléssel, földgázkitermeléssel és -kereskedelemmel foglalkozó cégcsoport tagjai, amely az Egyesült Államok legnagyobb közösségi napelem-programját működteti. 2022-re a cégcsoport energiatermelésének mintegy 75 százaléka származik majd megújuló forrásokból. A vállalat a közelmúltban dolgozta ki elektromosautó-programját, amelynek megvalósítását segíti a megválasztott amerikai elnök gazdaságfejlesztési programjának egyik fő iránya: az elektromos töltőhálózat gyors fejlesztése, valamint az is, hogy az Egyesült Államok számos államában jogszabály írja elő, hogy 2023-ra az új személyautók és a közepesnél nem nagyobb haszonjárművek legalább egynegyede elektromos meghajtású legyen. Az Xcel részvényárfolyama tavaly év eleje óta 35 százalékkal emelkedett, e tervek megvalósulása pedig tovább javíthatja a cég eredményességét, így az árfolyam-növekedés is kitarthat – emeli ki az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára.

Az agrártechnológia és a szoftverfejlesztés is lehet zöld

Ugyancsak ígéretes befektetési terület az agrártechnológia, ahonnan többek között a növényi alapú proteint előállító cégek lehetnek érdekesek, ilyen a Beyond Meat is, amelynek részvényárfolyama egy év alatt 76 százalékot emelkedett – mutat rá Rotyis József, az SPB Befektetési Zrt. vezető privátbankára. Az agrártechnológia mellett a szoftverfejlesztéssel foglalkozó cégek között is találhatunk vonzó célpontokat. Egy évtized alatt a napelemek ára az ötödére, az akkumulátorok ára csaknem a tizedére csökkent, így az ezek tömegét hálózatba szervező, a megtermelt energia optimális tárolását és rendszerbe táplálását biztosító szoftverek fejlesztésével, alkalmazásával foglalkozó vállalatokra is érdemes figyelni. A SolarEdge Technologies részvényének árfolyama például az elmúlt évben több mint háromszorosára, 300 dollár fölé drágult.

Az SPB Befektetési Zrt. egy alapvetően konzervatív szemlélettel rendelkező privátbanki szolgáltató, amely személyre szabott, elsősorban nemzetközi vállalati kötvényekből és befektetési alapokból álló portfóliókat épít ügyfelei számára. A SPB által a privát- és prémiumbanki szegmensben kezelt számlák száma 1869 volt, míg a kezelt vagyon meghaladta a 73 milliárd forintot 2019 év végén, ami 8 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...