Jó kollégákat kell kiválasztani

A sikernek nincs titka, tenni kell érte és megérkezik magától” – mondta Csereklei Zoltán, aki számos sikeres vállalkozást tudhat magáénak az elmúlt évtizedből. A Business Lounge január 3-i adásának vendége a FemCafé, a pelenka.hu és a hamarosan induló Ekereskedelmi Akadémia mögött álló vállalkozó volt.

Bő egy évtized alatt három vállalkozást is beindított és sikerre vitt, melyekből az egyiket tovább is adta. Mi a titka, motivációja és célja Csereklei Zoltánnak? A FemCafé esetében már a 2010-es cégalapításkor tudta üzlettársával, hogy egyszer majd exitre kerül a sor, hiszen látták, hogy a nagy médiaholdingok sorra megvásárolják a kicsi, magánkézben lévő cégeket. Céljuk az volt, hogy az oldal „a piac meghatározó, magas státuszú, női elérésű médiafelülete legyen”.

A cég három év alatt vált profitábilissá, ami azért lényeges, mert Csereklei szerint „nagyon sok vállalkozó ott hibázza el, hogy nincs türelme”. 2017-ben szállt ki, ekkor olyan pozícióban volt, hogy három különböző céggel tárgyalhatott párhuzamosan az adásvételről. „Sok olyan vállalkozót látok, aki teszi a dolgát, de nincs hite abban, hogy nagy sikereket fog elérni.” - mondja.

De vajon miért áll tovább valaki egy sikeresen működő vállalkozástól? Csereklei válasza erre az, hogy „sokkal nagyobb kihívás számomra a nulláról felépíteni valamit, mint üzemeltetni.” Következő projektjéhez sok területen szétnézett, és bevallása szerint döntéseinek mindig is fontos mozgatórugója volt, hogy olyat építsen, ami a társadalom számára is hasznos. Végül az ekereskedelem fogta meg a legjobban és 2018-ban megszületett a pelenka.hu, amikor még a vásárlók 90%-a hagyományos boltokban kereste a baba-mama termékeket.

Az Ekereskedelmi Akadémiát ötödmagával alapította – ma már hatan vannak -, olyan emberekkel, akik már megmutatták a piacon, hogy hogyan lehet nagy dolgokat létrehozni. „Azt gondoltuk, hogy ez a tény alapfeltétele a hitelességünknek”. A felnőttképzési intézmény ötlete az ekereskedelmi szakemberhiányt látva született meg. Az alapítók oktatnak is, az idén induló felületen moduláris képzések érhetőek majd el, melyekkel minden olyan területet igyekeznek lefedni, ami felmerülhet egy online működő cég életében - az ügyfélszolgálattól elkezdve a marketingen át a nemzetközi piacra lépésig.

Hogy lehet ennyi feladatot kézben tartani vagy delegálni? Vajon más mindsetet követel-e, ha az ember nem hosszútávon tervez egy vállalkozással, hanem a célja a kezdetektől fogva az exit a célja? A teljes adás itt hallgatható meg.