- Hirdetés -

A webshopoknak is bejön a „zöldítés”

|

- Hirdetés -

Érdemes jelezniük a webshopoknak a környezettudatossági törekvéseiket, a potenciális vásárlók értékelik, ha egy webáruház ezt valamilyen formában megteszi – derül ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből. A kutatás arra is rámutatott, hogy a házhozszállítás népszerűsége töretlen, de csomagautomatát is sokan választanák, elsősorban a rugalmassága miatt. A 18-79 éves magyarok valamivel környezettudatosabbnak érzik az online vásárlást, ugyanakkor preferencia szempontjából a többség továbbra is a személyes formákat részesíti előnyben.

Az elmúlt egy évben online rendelők többsége (56%) is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben. Nagy eltérés van azonban ebben az egyes korcsoportok között: míg a 60-79 évesek háromnegyede (75%) szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, addig a 18-29 éves korosztályban már a másik irányba billen a mérleg, tízből hatan (62%) az online vásárlást preferálják.

Tarol a házhozszállítás

Tízből nyolcan (82%) választották a futáros házhozszállítást az elmúlt egy évben internetes rendelés során, az online vásárlók kétharmadánál (66%) ez volt a leggyakoribb szállítási mód a vizsgált időszakban. Bár a házhozszállítás népszerűségét semmi nem tudja felülmúlni, az utóbbi években jól látszik a csomagautomaták népszerűségének növekedése, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya némiképp visszaesett ez idő alatt.

A csomagautomatát választók négyötöde (79%) azért dönt emellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia, vagy a futárt várnia, ehelyett rugalmasan, a saját időbeosztása alapján veheti át a rendelt terméket. Szintén erős érv az automatát használók körében, hogy ez a szállítási mód olcsóbb (59%), mint egyes más alternatívák. Tízből hárman egyszerűen kedvelik az automatás átvételi módot (29%), míg az ezt választók ötöde (21%) esetén szempont, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert.

Akik az elmúlt egy év során elzárkóztak az automata használatától, azok elsősorban azzal indokolták, hogy van más átvételi mód, amit jobban preferálnak (40%), illetve a lakóhelyük környékén, vagy napi rutinjuk során nem elérhető ilyen opció (35%). Jó hír lehet a szolgáltatók számára, hogy csupán az elzárkózók szűk tizede (9%) jelezte, hogy nem bízik a csomagautomatákban és ezért nem választja őket.

Zöld szempontok

Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben, illetve a férfiakra is jellemzőbb ez a hozzáállás, mint a nőkre. Összességében a 18-79 éves magyarok harmada (31%) hajlik inkább az online irányába ebből a szempontból, negyedük (26%) inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, míg tízből négyen (43%) nem tudnak igazán dönteni, egyformán vélekednek a kettőről. Erős összefüggés van a megítélés és a preferencia között, akik környezettudatosabbnak tartják az online vásárlást, azok preferálják is az offline-al szemben és ez fordítva is igaz, akik az online megoldást kedvelik jobban, azok azt tartják környezettudatosabbnak is.

Az online vásárlók igyekeznek odafigyelni a rendelt termékek csomagolására, tízből hatan (63%) amit lehet, azt szelektív hulladékgyűjtőben helyeznek el, átlag feletti arányban tesznek így a 60 év felettiek, illetve a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők. Harmaduk jelezte, hogy a csomagolást újra felhasználja csomagolási (33%), vagy egyéb célra (29%).

Vásárlás és környezetvédelem

A 18-79 évesek hetedével (15%) fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Tízből négyen (39%) úgy vélték, hogy túl messziről érkezne a termék, harmaduk (33%) nem talált elegendő mennyiségű információt, a termékről, tízből hárman (29%) pedig a gyártó/szállító céget nem ítélték kellően környezettudatosnak. A vásárlást elutasítók negyede (24%) magát a kinézett terméket nem találta kellően környezetbarátnak annak besorolása alapján.

Az online rendelők háromnegyede (76%) inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, amennyiben szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát és fordítva, minél alacsonyabb a végzettség, annál inkább a papír alapúra szavaz (de még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak összességében).

A felmérés rákérdezett bizonyos környezetvédelemhez kapcsolódó attitűdökre is. A 18-79 évesek bő fele (55%) választ általában Magyarországon termelt élelmiszert a külföldről behozottal szemben, ha erre lehetősége van. A felnőtt magyarok közel fele (48%) saját bevallása szerint igyekszik jobb minőségű terméket vásárolni (még akkor is, ha az drágább), hogy ritkábban kelljen cserélnie. 46 százalék véli magáról, hogy igyekszik az élet minden területén környezettudatos megoldásokat választani, amennyiben erre lehetősége van, 25 százalék pedig hajlandó lenne akár többet is fizetni egy termékért, ha biztosan tudja, hogy azt környezetbarát módon állítják elő.

Az online vásárlók háromnegyede (74%) igyekszik elkerülni, hogy az interneten keresztül rendelt terméket vissza kelljen küldeni, bár ez nem csak környezetvédelmi okokra vezethető vissza, anyagi vonzata és időbeli ráfordítása is lehet egy-egy ilyen visszaküldésnek, amit ezáltal el tudnak kerülni. Az online rendelők közül tízből hárman (31%) lennének hajlandóak hosszabb időt várni a szállításra, ha biztosan tudják, hogy az környezetbarát módon történik (pl. ételszállítás esetén autó helyett kerékpárral), míg tízből ketten (20%) akár többet is fizetnének a szállításért, ha az környezettudatos. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők az átlagnál hajlandóbbak a hosszabb várakozásra, míg többet fizetni inkább a 18-29 évesek hajlandóak környezetvédelmi elveik miatt.

A környezettudatosság hat a webáruház megítélésére is

Minden második (54%) online vásárló számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. Közel ennyi (51%) vásárló számára magát a vásárlási döntést is megkönnyítené, ha egyfajta környezettudatossági index jelenne meg a webáruháznál, vagy az adott termék mellett. A kereskedők számára tehát mindenképp fontos lehet átgondolni, milyen módon tudnának környezettudatosabb módszereket választani, illetve ilyen jellegű törekvéseiket egyértelműen és jól láthatóan megjeleníteni a weboldalukon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....