A válság elmúltával újra évi kb. 150 ezer ingatlan cserél gazdát a hazai piacon, és a bővülés vége még nem látszik: tavaly 15 százalékkal, idén akár újabb egytizedével nőnek a lakásárak. Ma jobban megéri ingatlanirodát nyitni, mint lakásba fektetni a pénzt.
Ma jellemzően más iparágakban érdekelt vállalkozók, ügyvédi irodák, építőipari vállalkozások, értékbecslők vágnak bele a közvetítői szakmába, így bővítve a portfóliójukat, szolgáltatásaikat – ismerteti tapasztalatait dr. Szabó Márta, az OTP Ingatlanpont üzlet- és hálózatfejlesztésért felelős vezetője. Ők azok – magyarázza a szakember –, akik széles kapcsolati hálóval, vállalkozói szellemmel és anyagi tartalékkal is rendelkeznek ehhez.
Aki ma magánemberként az ingatlanpiaci fellendülés hasznát le akarja fölözni, az általában lakásba fekteti a tőkéjét. Érdemes megfontolni azonban, hogy egy húszmilliós lakás árából akár két-három ingatlaniroda is nyitható, amivel a kezdeti befektetés már az üzletileg rövid távnak számító egy éven belül is profitot tud termelni. Ugyanakkor ez nem egy passzív jövedelemtermelő tevékenység. Az ingatlanközvetítés megköveteli, hogy napi szinten megdolgozzon az ember a haszonért, ellentétben a klasszikus befektetési formákkal. De a jelenlegi hozamok mellett jóval nagyobb mértékű nyereség is érhető el, mondja dr. Szabó Márta.
A tapasztalat azt mutatja, hogy egy iroda nyitásához 3-6 millió forint egyszeri befektetésre van szükség, és 10-12 üzletkötőre. A kezdeti költségek legnagyobb részét az irodahelyiség bérlése és felszerelése teszi ki. A döntéstől számítva 1-2 hónapon belül a nulláról beindítható egy vállalkozás a szakember tapasztalatai szerint.
Dr. Szabó Márta szerint az sem mindegy, milyen szakmai háttérrel, támogatással vág bele valaki az üzletbe: a hálózatos háttér kimutatható előnyt jelent a piacon. A bizalom is eleve nagyobb az ügyfelek és a munkatársak részéről egy ismert márka, egy stabil piaci szereplő felé. Az új partnerek általában kész adatbázishoz, képzési rendszerhez, szervezett oktatáshoz jutnak – mondta el az OTP Ingatlanpont szakembere, aki hozzátette: a közvéleményben élő kép dacára ez egy komoly szakma, sőt hivatás: pszichológia, marketing, empátia, piacismeret egyaránt szükséges hozzá.
- Hirdetés -
Jól megy az ingatlanirodáknak
|

- Hirdetés -
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Kiderült, mi okozza a legnagyobb fejfájást az exportpiacra vágyó magyar kkv-knak
Régiós vonatkozásban átlagosan teljesítenek az exportpiacokon a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanakkor összességében továbbra is csupán alig több mint 5 százalékuk értékesíti termékeit vagy szolgáltatásait külföldön. Mivel az ország gazdasági teljesítménye és növekedése szempontjából...
Már közel 100 üzletben ment élelmiszert a Penny és a Munch
Már Budapest teljes területén, valamint Baranya, Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron, Pest és Vas megyékben is elérhető a PENNY üzleteiben a Munch egyre népszerűbb élelmiszermentő szolgáltatása. A 65 újonnan csatlakozó egységgel a kiskereskedelmi üzletlánc...
Így védhetjük meg az adatainkat
Az okoseszközök korában a kommunikáció, a munkavégzés és a tartalomfogyasztás minden eddiginél könnyebb és hatékonyabb, ám a technológiai fejlesztések egyúttal új kockázatokkal is járnak mind a személyes, mind a vállalati adatok biztonságára nézve. Ezért...
Kiderült, jövőre kiket vizsgál majd a fogyasztóvédelem
2024-ben is számos területen számíthatnak átfogó fogyasztóvédelmi célellenőrzésekre a vállalatok – hívja fel a figyelmet az EY. Jövőre biztosan sor kerül az infláció letörése érdekében idén bevezetett intézkedések vizsgálatára, ahogyan a közműszolgáltatók működésének, a...
Exkluzív premierekkel zárja az évet az HBO Max
Közeledik az év vége, így decemberre is tartogat néhány nagyszerű tartalmat az HBO Max. Több magyar film, köztük exkluzív premierek (Utolsó esély, Café Marylin), blockbuster franchise (Pókember), karácsonyi filmek és animációk (Mariah Carrey All...
A Sztárbox és a Reggeli miatt is eljárás indult
A „Sztárbox” és a „Reggeli” című műsorszámok egy-egy epizódja miatt is eljárást indít az RTL szolgáltatója ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület több, külföldi hatóság alá tartozó műsorszám helytelen...
Hatályos: jövőre sem kell reklámadót fizetni
A november 30-i Magyar Közlönyben megjelent az adótörvények módosításáról szóló törvény Novák Katalin köztársasági elnök aláírásával, így jogerőre emelkedett a jogszabály, amely alapján a reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is az adóalap 0...
Átlépte a másfél milliárdos határt az 5G
Az év végére 5-ből 1 mobilelőfizetés már az 5G technológiát használja majd a világban, vagyis a számos piacon továbbra is érezhető gazdasági és geopolitikai nehézségek ellenére töretlenül terjed a legújabb hálózati generáció – derül...
Tovább kalandozik Thuróczy Szabolcs és a SsangYong
A legszigorúbb apósjelölt szívét is meglágyítja a SsangYong Torres – legalábbis a friss kampányfilmek szerint. A dél-koreai SUV specialista legújabb modelljének bevezetőkampányáért a Mediator felelt.A dél-koreai SUV specialista új kalandokat és a hétköznapokból való...
Egyre jobban figyelnek a fenntarthatóságra a hazai vállalatok
A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek – derül ki a K&H fenntarthatósági index hátteréül szolgáló kutatásból. A nagyvállalatok messze a legaktívabbak a...
- Hirdetés -