Véget ért a Café Csoport az ELTE Kommunikáció és Média szakával közösen, februárban indított Tartalommarketing képzése, amelyet végül 4,35-ös átlaggal zárták a diákok. Közülük a legjobb teljesítményt nyújtó hallgató, fél éves gyakornoki munkalehetőséget kapott a Café Communications-től.
A tavaszi szemeszterben indult kurzuson a hallgatók „gyakorlati oldalról ismerkedhettek meg a tartalmi fókuszú kommunikációval a natív hirdetésektől az influencer marketingig”. Az előadók a Café csoport, azaz a Café Communications, a Café PR és a Be Social vezetői és szenior szakemberei voltak.
A szemináriumi órákon szó volt a stratégialkotásról, a branded contentről, a keresőoptimalizásról, a social media csatornákról, a tartalomszerkesztésről, a brandelt kiadványokról és természetesen az influencerekről. A többszörös túljelentkezés után 20 fővel elindult kurzus egyik különlegessége volt az a kerekasztal beszélgetés, ahol Henry Kettner (Henry Kettner – 127 911 feliratkozó) és Török Ábel (I Have No Idea Hungary – 191 754 feliratkozó) Youtuberek és Bodrogi András, Youtube szakértő vettek részt.
Nemrég került sor a vizsgára, ahol egy egyéni projekt feladatot kellett kidolgozniuk a kurzuson résztvevőknek. A feladat egy választható téma alapján kampányterv készítése volt, majd előre meghatározott értékelési szempontok alapján projektzáró prezentációk elkészítése és bemutatása. A félév során hallott előadások témáját, elemeit kellett beépíteniük a kampányba.
A szakmai zsűri három főből állt: Balogh Renáta (account director), Csirke Dániel (társ-kreatívigazgató) és Varga Gábor Zoltán (digital business director) – ők pontozták, osztályozták a vizsgán elhangzottakat.
A három legjobban sikerült prezentáció:
Kalocsai Zsombor – aki a 6 hónapos gyakornoki program nyertese – A Budmil márkát vette elő és porolta le kicsit és gondolta újra. Tartalom szempontból közelítette meg a márkát, ahol a fő gondolata az volt, hogy viseld büszkén ezt a márkát.
Vántus Nikoletta – Egy kutyasétáltatós alkalmazásnak építette fel a marketingjét. Ő stratégia oldalról közelítette meg a feladatot, ahol a mottótól elindulva, az alkalmazás felépítésén át, a hirdetések megjelenéséig dolgozta ki a projektet.
Kovács Bettina – Visszanyúlt a már kissé megkopott és elfelejtett Alföldi papucsig. Az elképzelése az volt, hogy szexivé tegye újra ezt a magyar márkát. A 2018-as Vogue trendeket alapul véve, influencerek által viselt márka képet alakított ki róla.
A prezentációk nagyrésze profin kidolgozott munka volt. A kurzus során tanultakat nagyszerűen építették be a kampányelképzelésekbe – mondta Balogh Renáta, a Café Communications account directora. Volt, aki annyira odafigyelt a részletekre, hogy elkészítette a banner és újság reklámot is a kampányához.
A május 16-ai kurzus záró órán Hammer Ferenc, az ELTE Média és Kommunikáció Tanszékvezetője elmondta, hogy ez egy win-win szituáció volt. Az ELTE-től igény volt erre, hiszen kellenek a jó órák és a proaktív dolgok a diákoknak, hogy lássák mi zajlik éppen most az iparban.
A Café részéről Varga Gábor Zoltán, a Café Communications digital business directora is ezt a gondolatot fogalmazta meg, hiszen a szakmának kell az utánpótlás, a kinevelés fontos része a folyamatnak.
„Mostanában nem annyira szexi reklámosnak lenni, de a Café szeretné újra vonzóvá tenni ezt a szakmát a fiatalok számára, ezért is volt jó ez az együttműködés.”– hangsúlyozta Csirke Dániel a Café Communications társ-kreatívigazgatója.
Mi sem bizonyítja jobban ezt, mint hogy a kurzuszáró órán egyhangúlag mondták a diákok, hogy szerintük igen is vonzó és szexi ez a szakma. Bár ehhez szükség volt erre a kurzusra, mert most már tudják mivel szeretnének foglalkozni.
Bár a mostani Tartalom marketing tavaszi kurzus a végéhez ért, de Hammer Ferenc arra a kérdésre, hogy mi lesz a folytatás, azzal válaszolt, hogy az ELTE boldogan folytatná ezt az együttműködést, egy tartósabb partnerséget kialakítva a Café Csoporttal.