Jól ment a Duna House csoportnak

A Duna House Csoport közzétette második negyedéves fő üzleti mutatóit, amely néhány területen kiemelkedő növekedést mutat.

 

2017 második negyedéve az első olyan periódus a Duna House Csoport tőzsdére vonulását követően, amely összehasonlítható az egy évvel ezelőtti hasonló időszakkal. Tavaly ilyenkor már konszolidációra került a lengyel tevékenység hatása, és a 2%-os jutalékplafon bevezetése a hitelközvetítésben.

 

A cégcsoport magyarországi ingatlanközvetítő hálózatai – Duna House és SMART Ingatlan – közel 10%-kal múlták felül az első negyedéves összes jutalékbevételeit. Ebbe nemcsak a közvetítésből származó jutalékok növekedése játszik közre, hanem a hálózati bővülés is, hiszen a negyedév végére 5 új irodával már 154-re bővült a két hálózat összesen. Eközben a Cégcsoporthoz tartozó lengyel METROHOUSE jutalékbevétele valamelyest csökkent, amely az akvizíciót követően bevezetett szigorúbb működési szabályok és a megemelt franchise díjakat követő hálózati tisztulás okozott. A lengyel hálózat jelenleg 73 irodára bővült és a management szerint a következő negyedévekben már szintén növekedést mutat majd.

 

A Duna House Cégcsoportnak mind Magyarországon, mind Lengyelországban és Csehországban is működnek a franchise mellett saját irodái is, amelyek összességében csúcsot döntöttek a második negyedévben. Az előző negyedévhez képest 11,2%-kal, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva pedig 16,6%-kal haladta meg a korábbiakat ez a szegmens. A kiugró jutaléknövekményelsősorban a cseh saját irodának köszönhető, amely az előző negyedévet 2,5-szeresen múlta felül.

 

Szintén csúcsot ért el a hitelezési szegmens, amely a második negyedévben közel 16 és félmilliárd Forint folyósított hitelállományt produkált, amely több mint negyedével múlja felül a tavalyi hasonló időszakot. Ezen belül a magyar hitelezési tevékenység is erős volt, amely 21%-os növekedést ért el, de a lengyel teljesítmény ezt is felülmúlta, hiszen közel 25%-os javulást mutatott az egy évvel ezelőttiekhez képest.

 

A szintén pénzügyi termékközvetítéshez tartozó lakástakarékpénztári tevékenység is erős negyedévet zárt, hiszen a második negyedévben közvetített állomány majd’ másfélszerese a tavalyinak.

 

A Duna House Csoport managementje összességében elégedett a második negyedéves fő üzleti mutatókkal és úgy látja, hogy a vállalategyüttes további növekedési pályát fut be.