Idén január és augusztus között 1.823.138.000 Ft volt a Fashion Days magyarországi bevétele. Ez a vártnál magasabb, 44 százalékos növekedést jelent a tavalyi év első nyolc hónapjához képest. A Romániában és Bulgáriában is jelenlévő webshopon egyre több a megrendelés az éjjeli órákban: a magyar éjszakai vásárlók hajnali 5 és 6 óra között a legaktívabbak.
Jobbak lettek az előre jósoltnál a régió legnagyobb divatportáljának eredményei az év első nyolc hónapjában. A cégcsoport összesen 60%-os, azaz 41,5 millió eurós növekedést mutatott ebben az időszakban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor a Fashion Days 50%-kal jobb teljesítménnyel zárja majd az évet, mint 2016-ban.
“A Fashion Days a régió legfontosabb piaci szereplői között van, mert évek óta szinten tartja a növekedés mértékét és a piac többi szereplőjére is hatással van. A három országnak több mint 700 000 vásárlója volt az elmúlt években, és csak ebben az elmúlt nyolc hónapban 2,18 millió terméket értékesítettünk” – nyilatkozta Robert Berza, a Fashion Days vezérigazgatója.
A Fashion Days fél éves elemzése alapján, az online vásárlás rugalmasságát kihasználva, egyre többen választják az éjszakai, vagyis az éjfél és reggel 6 óra közötti vásárlást. Magyarországon az éjszakai vásárlások 71%-át mobiltelefonról kezdeményezték, 10%-uk pedig tabletről vásárolt szívesen. Ez az arány a három Fashion Days ország közül itthon a legmagasabb.
Az éjszakai vásárlások során megrendelt legnagyobb értékű termék itthon egy Dolce&Gabbana ruha volt 154 340 Ft értékben. Magyarországon a megrendelések átlagértéke 21 000 Ft volt az elemzett időszakban, melyek nagy része női vásárlóktól érkezett. Míg Romániában és Bulgáriában a legtöbb éjszakai vásárlást éjfél és egy óra között regisztrálták, a magyarok szeretik a vásárlást inkább korán kezdeni. 54%-uk reggel 5 és 6 óra között adta le rendelését. Az viszont mindhárom országra igaz, hogy a legkevésbé forgalmas időszak hajnali 4 és 5 óra közöttre esik.
Az elkövetkező időszakban a Fashion Days a vásárlói élmény további növelésére koncentrál majd. A cég október elejétől már bevezette a pick-up pontokon és postákon történő csomagátvételt, valamint a csomag ellenőrzése kézhezvételkor funkciót. Átmeneti újdonságként mától október végéig ingyenes szállítást biztosít a webshop minden megrendelésre, miközben készülnek az ősz legnagyobb dobására, a Black Friday akcióra is.