- Hirdetés -

Jövőre felpöröghet a digitalizáció

|

2019. év markáns változásokat hozott az üzleti élet digitalizációjában. Az omnichannel módszertanon működő digitális platformok alkalmazása jelentősen átalakította a tartalomstratégiát a pénzügyi szolgáltatói, az egészségügyi, a kormányzati, az elektronikus kereskedelmi, illetve a telekommunikációs szektorban. Az év második felében pedig már a gyártási szektor is felfigyelt a digitális platformok nyújtotta előnyökre. A számítási felhő és a Software as a Service (Saas) kombinációja még sok kérdést felvet ugyan, de egyre népszerűbb megoldásnak tűnik a hibrid vállalati környezet kialakítása. 2020-ban mindezek a trendek erősödnek tovább és egészülnek ki a B2B szegmens újabb elvárásaival.

Bár még sok a kérdés: hogyan fog működni a felhőben az ügyfélélmény-kezelés, milyen kockázatokkal és operatív változással jár majd mindez, képesek vagyunk-e kezelni a kormányzati vagy uniós szabályozásokat. “Mégis, a visszajelzések igazolják, hogy a Software as a Service (SaaS) egyre jelentősebb szolgáltatási alappillérré válik majd 2020-ban. Számításaink szerint, mintegy 18 százalékos emelkedés várható” – fejtegeti Balogh Zsolt, a nyílt forráskódú, digitális élményplatform-keretrendszert fejlesztő Liferay Hungary ügyvezetője. “Látványosan egyébként a nagyvállalatok esetében figyelhető meg az is, hogy egyre inkább fordulnak olyan tanácsadó szolgáltatókhoz, akik segítségével egyszerűbben valósíthatják meg az átmenetet a hagyományos környezetből a hibrid vállalati környezet irányába” – mondja Balogh Zsolt.

Ügyfélszokásokat elemző omnichannel megoldásoké a jövő

“A versenyelőny megőrzéséhez a cégek 2019-ben új, tudatos szintre emelték a többcsatornás értékesítési folyamatok kiépítését. Elkezdték személyre szabni, a vásárlók szokásaihoz igazítani az egyes csatornák tartalmait, funkcióit. Ehhez az élményvásárlási folyamatok központi elemét a mobilhasználat térnyerésével, a mobilapplikációk adják. Ezek segítségével még kényelmesebb és még gyorsabb kiszolgálást biztosíthatunk ügyfeleinknek a webshopok, fizikai boltok lehetőségein túl. Azonban az eddigi „bármit, bármikor minden csatornáról elérhetővé, vásárolhatóvá tenni” elve mellett megjelent egy új gondolkozásmód is, amely a vásárlói elvárásokhoz igazítja, hogy épp melyik csatornát helyezzük előtérbe az értékesítéshez. Ez a fajta gondolkodásmód a customer journey-hez igazodik, hogy általa kialakíthassuk, milyen technológiai megoldásokat alkalmazunk. Az élményvásárlás így meghatározott optimalizálásához a jövő feladata a vásárlói utak pontosabb megértése, azok elemzési-, pontos mérési-, nyomon követhetőséget szolgáló eljárásainak kidolgozása” – veszi át a szót Máriás Zsigmond, e-kereskedelmi szoftverfejlesztési specialista, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője.

Ezt várjuk 2020-ban: terjednek a B2B szegmensben a digitális kereskedelmi platformok

2020-ban az automatizálás már nem lesz kérdés, inkább csak annyiban, hogy melyek azok a területek, amelyek prioritást élveznek az átalakításban. A mesterséges intelligenciának (AI) köszönhetően egyre nagyobb hangsúlyt kap a szervezeteken belüli tudásmenedzsment fejlesztése, ami azt jelenti, hogy az ügyfél interakciókból összegyűjtött szöveges vagy hang alapú információkat az algoritmusok és a különböző ügyviteli modellek használható tartalmakká állítják össze. “A hatalmas mennyiségű adatokból előállított tartalommátrixok pedig hozzájárulnak az egyre precízebb döntéstámogatáshoz, illetve a tökéletesen személyre szabott ügyfélajánlatok kidolgozásához” – teszi hozzá Balogh Zsolt.

“2020. év egyik meghatározó e-kereskedelmi trendje várhatóan a B2B digitális értékesítési platformok terjedése lesz. A vállalatok felismerték ugyanis azt, hogy a viszonteladó partnerek képviselői, saját értékesítőik „civilben” hozzászoktak azokhoz a kényelmi funkciókhoz, transzparenciához, amelyeket a B2C webáruházak, weboldalak és közösségi platformok mára nyújtani tudnak. Ez hozza magával az elvárások növekedését, ugyanis a szereplők számára fontossá vált, hogy hasonló színvonalon, széles eszköztárral valósuljon meg a B2B szektorban is az e-kereskedelem. Új jelenség továbbá a szektorban az igény felmerülése olyan e-kereskedelmi platformok kivitelezésére, amelyeket ugyan a B2B forgalmazók, gyártók rendelnek meg, de a lakosság, végfelhasználók felé értékesítő viszonteladó partnerek használnak majd. A B2B szektor szereplői ezzel a megoldással szeretnék gyorsítani a termékeik értékesítéséhez lényeges digitalizációt az üzleti partnereknél. Az elkövetkezendő időszak megoldandó feladata ebben a tekintetben, hogy ehhez olyan rendszereket tudjunk kínálni, amelyekkel a viszonteladó partnerek számára a lehető legegyszerűbb használni, fenntartani ezeket a felületeket” – hangsúlyozza Máriás Zsigmond.

Fontos a megfelelő védelem

“A digitális gazdaság hozzájárul ahhoz, hogy pénzügyi tranzakcióinkat, online vásárlásainkat vagy a közösségi médiában történő aktivitásainkat gyorsan elvégezhessük, azonban mind lakossági, mind corporate szinten a felhasználókat továbbra is foglalkoztatják a digitális technológiákhoz kapcsolódó veszélyek” – figyelmeztet Balogh Zsolt. “A kiberbiztonság mellett azonban érdemes az adatvédelmi törvényekre is figyelni. Ugyanis a 2018. május 25-én élesített GDPR személyes és digitális adatok védelmére vonatkozó általános adatvédelmi rendelkezés után az elektronikus hírközlési adatvédelmi rendelettel, azaz az e-Privacy-vel erősít az Európai Unió” – fűzi hozzá Balogh Zsolt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csúcsot dönt az utasbiztosítások száma

Elkezdtek újra biztosítást kötni a magyarok. A külföldre utazási kedv az idén csúcsra járatja az utasbiztosításokat, és az egészségüket, nyugdíjukat is jóval többen igyekeznek bebiztosítani. Ráadásul megtörtént az is, amire másfél évtizede nem volt...

Ismét meghirdették a Magyar Innovációs Nagydíjat

A Magyar Innovációs Szövetség 33. alkalommal hirdette meg kis-, közép- és nagyvállalatok számára a Magyar Innovációs Nagydíjat, amelyre a cégek a gyakorlatban is megvalósult, 2024. évben mérhető üzleti hasznot hozó innovációs projektekkel nevezhetnek. A...

A metaverzumban növelik beruházásaikat a vállalatok

Bár az ipari metaverzum megvalósulása még nem a mindennapok gyakorlata, már most egyre több vállalat számára válik valós üzleti előnyöket biztosító technológiai platformmá – mutat rá a Siemens, az S&P Global Market Intelligence és...

Rekord karácsonyi forgalomra készül a Kifli.hu

A Kifli.hu online szupermarket 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban,...

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...