- Hirdetés -

Karanténos médiafogyasztás

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány hatására megugrott a tévé nézési idő és a hírportálok látogatószáma is. Az adatok alapján az iskolabezárás, illetve a tömeges home office első hete hozott igazi tévézési és netes hírfogyasztási csúcsot.

Amiben az elmúlt években nagyon szemléletesen megmutatkozott a televíziós nézettség elaprózódása, azok a heti műsoros nézettségi toplisták voltak. Tíz évvel ezelőtt, ugyanígy április táján a hét legnézettebb műsorait összegyűjtő listán az első 50 helyezettnek egymillió feletti nézőszáma volt a teljes lakosság körében. Akkoriban a heti nézettségi toplista élén még kétmilliós nézettségű műsorok trónoltak. Az elmúlt években viszont már eseményszámba ment az egymilliós szám megugrása is. Jellemzően ezt az év elején – amikor csúcson van a tévézési idő – érték el az egyes műsorok, illetve még némelyik sikeresebb produkció volt rá képes, mint például az X-Faktor, A mi kis falunk vagy a Sztárban sztár.

A koronavírusos helyzet viszont látványosan megdobta a tévézési időt a Marketing&Media magazin összeállítása szerint. Jól mutatják ezt az említett heti műsoros toplisták is, hiszen például a 13. héten öt adás is egymillió feletti nézőszámot produkált, amire jó öt éve nem volt példa. Ahogy arra sem, hogy egy műsor nézőszáma megközelítse a másfél milliós szintet, márpedig az RTL Klubon futó Álarcos énekes utolsó két adása 1,45 és 1,48 milliót ért el.

Március első hetében a teljes lakosságnál az egy főre jutó átlagos tévénézési idő 4 óra 56 percet tett ki. Ez 15 perccel magasabb az előző év hasonló időszakában mértnél. Az ezt követő hetekben folyamatosan emelkedett ez az érték, és most úgy tűnik, hogy a csúcs a 13., azaz a március 23-án kezdődő héten volt, amikor az átlagos tévénézési idő 5 óra 48 percet tett ki. Márpedig ez több mint egy órával több, mint a tavalyi év 13. hetében mért érték. Az ezt követő hetekben ugyan kicsit csökkent ez a szám, de még mindig egy órával a tavalyi felett járunk.

A Digitális Közönségmérési Tanács adatai szerint ez az időszak a belföldi internetezők teljes számában nem hozott nagy kilengést. Március eleje és húsvét között heti szinten 6,2 és 6,25 millió közötti netezőt mértek. Azaz önmagában a járványhelyzet vagy az otthon maradás miatt nem kezdtek el többen internetezni. Viszont ezen belül összességében március eleje és közepe között 20 százalékkal megugrott az oldalletöltések száma. Magyarán a kialakult helyzetben az emberek több ideig lógtak a neten. Emellett az egyes weboldal-tematikáknál is voltak változások az elérésben, ezen belül is elsősorban a nagy híroldalaknál. Március első hetében a 24.hu heti elérése 2,7 milliót tett ki, ez két héttel később már 3,57 milliónál járt.

Ugyanebben az összevetésben az Origo 2,3 millióról hárommillióra, az Index 2,5 millióról 3,43 millióra, a 444.hu 1,16 millióról közel a duplájára, kétmillióra ugrott. Ez azt mutatja, hogy az iskolabezárások hetében drasztikusan megugrott az online hírfogyasztási igény. Ami pedig érdekes párhuzam a tévés adatokkal, hogy ezek után lassú csökkenésbe kezdtek a heti elérések. Április második hetére jellemzően a március eleji szintre kúszott vissza a hírportálok elérése. Sokakat foglalkoztat a koronavírus-járvány gazdasági vonatkozása, ami kitűnően látszik a gazdasági tematikájú oldalak szárnyalásából. Szinte mindegyik szereplő jelentős extra látogatottságra tett szert, ezen belül is külön említést érdemel a Portfolio.hu. Az üzleti szájt a márciust heti 1,3 milliós eléréssel indította, amit két hét alatt 2,5 millióra, majd egy héttel később 2,6 millióra tornázott fel, ezzel pedig egy ligába került az általános hírportálokkal.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kódolatlan csatornával készül az ünnepre a Telekom

A TV2 Séf csatorna decemberben kódolatlanul érhető el a Magyar Telekom kínálatában Telekom TV, IPTV és SAT TV előfizetők számára, így a karácsony előtti időszakban érdemes lesz a 7. csatornahelyre kapcsolni. A december a...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

A vállalkozások jövőjét kutatta a Vodafone

Digitalizáció, fenntarthatóság és rugalmas munkavégzés – a jövőre felkészült vállalkozások jellemzői – derül ki a Vodafone kutatásából.11 országban, összesen több mint 2500 különböző típusú és méretű vállalkozás bevonásával vizsgálta a jövőre felkészült vállalkozások jellemzőit...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA