- Hirdetés -

Katar felkavarta a nézettségi erőviszonyokat

|

- Hirdetés -

A katari labdarúgó-világbajnokságnak köszönhetően nagyot ugrott az M4 Sport nézettsége, de főműsoridőben még így sem tudtak a TV2 elé kerülni. Az RTL szempontjából ez egy pocsék hét volt.

Ahogy az várható volt, a labdarúgó-világbajnokság megbolygatta egy kicsit a megszokott nézettségi erőviszonyokat. Teljes napon egyes célcsoportoknál az M4 Sport piacvezetővé lépett elő, főműsoridőben viszont továbbra is a TV2 vezet. A korábbi héthez viszonyítva egyébként mind a TV2, mind az RTL közönségaránya csökkent, viszont utóbbié nagyobb mértékben, főként az esti sávban. A 46. és a 47. hét között a TV2 főműsoridős share-je a 18-59 éveseknél 1,3 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,6 százalékponttal csökkent. Az RTL esetében ugyanez a kettő 2,1 és 2,3 százalékpontos csökkentést tett ki. Teljes napon ennél kisebb mértékű visszaesést szenvedett el a két kereskedelmi csatorna, de TV2 ott is kevesebbet bukott.

Az M4 Sport teljes napon a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nyerte a múlt hetet. A többi felosztásban, ahogy írtuk is, a TV2 nyert, de például a 18-49 éveseknél és főműsoridőben nagyon kicsi volt a differencia (TV2: 15,5%, M4 Sport: 15,4%). Az RTL főműsoridőben éppen csak megugrotta a 10 százalékos szintet, egészen pontosan a 18-49 éveseknél 10,2 százalékkal, a 18-59 éveseknél 10,3 százalékkal, a teljes lakosságnál 10,1 százalékkal zárták a hetet.

A teljes csatornaportfóliók közötti erőviszonyokat is átrajzolta a labdarúgó-világbajnokság. Amiben nincs változás, hogy továbbra is a TV2 Csoport áll az élen, viszont teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is az MTVA előrelépett a második helyre, de a 18-49 éveseknél megőrizte második helyét az RTL Magyarország.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,8 18,9 15,5
M4 Sport 14,7 12,6 15,4
RTL 10,3 10,1 10,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11 13,5 11
M4 Sport 12,5 11,1 12,5
RTL 6,3 6 6,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,6 24,8 22,5
MTVA 16,1 18,0 15,4
RTL Magyarország 16,0 13,9 15,8
AMC Networks 5,5 5,3 5,6
Paramount Global 4,0 3,5 4,9
Network4 3,8 4,0 2,8
Antenna Entertainment Group 3,1 2,6 3,0
Warner Bros.Discovery 2,2 2,7 1,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15% / 13,9% (16,9% / 16,1%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,1% (14,5% / 14%)
Farm VIP – 17,4% / 17,2% (korábbi héten az Ázsia Express: 19% / 19,2%)
A Nagy Ő – 16,1% / 16,6% (17,3% / 18,3%)

RTL
Híradó – 14,5% / 12,4% (18,3% / 15,9%)
Fókusz – 10,3% / 10,8% (12,8% / 12,6%)
A Konyhafőnök VIP – 9,6% / 10,2% (11,3% / 11,8%)

Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok mindkét csatornán megérezték a vébé indulását. A különbséget az jelenti, hogy a TV2-n a Farm VIP és a Nagy Ő még így is egész szép eredményeket ért el. A Konyhafőnök VIP esetében viszont folytatódott a korábbi hetekben látott gyengélkedésük.

Az RTL egyik este sem tudott a TV2 elé kerülni, miután már kifutott az X-Faktor, még szombaton sem. Bár a visszatérő A mi kis falunk 16 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éveseknél, ami – most – jónak számít. Vasárnap A Séf meg a többiek új részei nem hoztak túl magas share-t a 18-49 éveseknél: 9,8, 7,4 és 6,3 százalékkal futottak. Az RTL+-ra gyártott A király első része 8,7 százalékos, A nagy fehér főnök 7,5 százalékos közönségarányt ért el.

Eközben a TV2-n szombaton a Dancing with the Stars a 18-49 éveseknél 15 százalékot, a teljes lakosságnál 23,1 százalékot produkált. Vasárnap a Sztárban sztár leszek ugyanennél a két célcsoportnál 18,8 százalékot és 22,1 százalékot ért el.

A teljes lakosságos adatokat kavarta fel kisebb mértékben a világbajnokság. Ennél a célcsoportnál a hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult 930 ezer nézővel, második helyre a Dancing with the Stars futott be 892 ezer, harmadikra a Farm VIP hétfői adása 863 ezer nézővel. Csupa TV2-s műsor… A 18-59 és a 18-49 éveseknél viszont egy meccs, méghozzá a vasárnap esti Spanyolország – Németország vonzotta a legtöbb nézőt, szám szerint 491 ezret és 353 ezret. Az RTL legnépszerűbb tartalmának a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél A mi kis falunk bizonyult 366 ezer, illetve 238 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, ami 697 ezer nézőt vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 491 668 20,0
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 423 263 18,5
FARM VIP TV2 406 218 18,9
A MI KIS FALUNK RTL 366 090 16,8
DANCING WITH THE STARS TV2 329 547 16,5
A NAGY Ő TV2 305 271 16,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 299 941 13,5
HÍRADÓ RTL 298 584 14,7
TÉNYEK TV2 274 897 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 242 347 10,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 930 180 22,1
DANCING WITH THE STARS TV2 892 788 23,1
FARM VIP TV2 863 372 20,5
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 816 583 18,0
TÉNYEK TV2 789 340 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 783 537 17,8
HÍRADÓ RTL 697 372 17,0
A NAGY Ő TV2 661 446 19,4
A MI KIS FALUNK RTL 593 892 13,7
FÓKUSZ PLUSZ RTL 429 122 10,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 353 880 20,8
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 298 373 18,8
FARM VIP TV2 269 307 18,3
A MI KIS FALUNK RTL 238 972 16,0
A NAGY Ő TV2 223 978 17,2
DANCING WITH THE STARS TV2 207 237 15,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 204 163 13,7
HÍRADÓ RTL 186 057 13,8
TÉNYEK TV2 184 233 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 167 091 10,5

* November 27., vasárnap, Spanyolország – Németország mérkőzés

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Béremelésről döntött a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről a Tesco-Global Áruházak Zrt. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete (KASZ), valamint az Egyenlő.hu – a modern szakszervezet. A Tesco idén 5,7 milliárd forintot fektet az áruházakban...

Díjazták a Néprajzi Múzeum alkalmazását

A digitális gondolkodás és a digitális megoldások újszerű, innovatív, ötletes megvalósítását díjazó Pixel Perfect Awards megmérettetésen kiosztott 6 arany elismerés közül egyet a Néprajzi Múzeum gyűjteményeire épülő Motívumalkotó alkalmazás nyert el 2023. január 25-én....

A nőké a főszerep az HBO-n

Ebben a hónapban az HBO csatorna középpontjában a fantasztikus nők állnak. Újabb thriller érkezik a Cinemaxra, ufókkal találkozhatunk a Discoveryn.Jön Emma Thompson főszereplésével készült Minden jót, Leo Grande (02.05), Kristen Stewart a Spencerben (02.12)...

Fizetős streaminggel pörög az európai piac

Az európai piac 100 legnagyobb audiovizuális szolgáltatója kétszer olyan gyors növekedést tudott felmutatni a 2016-2021 közötti időszakban, mint a piac egésze – derül ki a European Audiovisual Observatory nevű szervezet elemzéséből. Bár a teljes...

Már naponta 2,5 óra megy el közösségi médiára

A jelek szerint ismét változóban van a felhasználók online viselkedése, miközben az interneten töltött idő csökkent az elmúlt egy évben, a közösségi média oldalakra még több időt szánnak. A „Digital 23” jelentésből kiderült az...

Már kevésbé tartunk az inflációtól

Januárban minimálisan mértékben, de harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint a fogyasztói bizalmi index javulása e negyedév alatt összesen is hibahatáron belüli,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Cápák között nézettség 2023 január

Főműsoridőben fordított az RTL

Az esti sávban és a kereskedelmi célcsoportnál az RTL átvette a vezetést a TV2-től. Minden más felosztásban azonban továbbra is piacvezető a TV2 és csoportszinten is vezetnek. A műsoros toplista élén a Cápák között...

Felpörgött az energiahatékony háztartási gépek iránti kereslet

Lényegében azonnal láthatóvá vált a rezsiáremelkedés bejelentése a nagy háztartási gépek forgalmán. Akadt olyan termékkör, amely esetében az „A” energiaosztályú, azaz legenergiatakarékosabb eszközök iránti kereslet rögötön duplájára ugrott – derül ki a Candy Hoover...

Egyre többen vesznek használt mobilokat

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200...

Nehéz évre számíthatnak az építőanyag-kereskedők

Rég nem látott nehéz évvel néz szembe az építőanyag-kereskedelem. Mérséklődő lakossági kereslet, csökkenő állami beruházások, növekvő infláció, hitelkamatok, kifutó támogatások és az emelkedő építőanyagárak minden oldalról szorongatják a kereskedéseket. Stratégiát kell váltani - hangzott...

Jó ügyek mellé állt az AVON

Az AVON nemzetközi szépségvállalat működését kezdetektől fogva meghatározta a nők életének jobbá tétele, kereseti lehetőséget biztosítva a nőknek, amikor még szavazati joguk sem volt. A vállalat évtizedek óta elkötelezetten áll ki két társadalmi ügy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....