- Hirdetés -

Katar felkavarta a nézettségi erőviszonyokat

|

- Hirdetés -

A katari labdarúgó-világbajnokságnak köszönhetően nagyot ugrott az M4 Sport nézettsége, de főműsoridőben még így sem tudtak a TV2 elé kerülni. Az RTL szempontjából ez egy pocsék hét volt.

Ahogy az várható volt, a labdarúgó-világbajnokság megbolygatta egy kicsit a megszokott nézettségi erőviszonyokat. Teljes napon egyes célcsoportoknál az M4 Sport piacvezetővé lépett elő, főműsoridőben viszont továbbra is a TV2 vezet. A korábbi héthez viszonyítva egyébként mind a TV2, mind az RTL közönségaránya csökkent, viszont utóbbié nagyobb mértékben, főként az esti sávban. A 46. és a 47. hét között a TV2 főműsoridős share-je a 18-59 éveseknél 1,3 százalékponttal, a 18-49 éveseknél 1,6 százalékponttal csökkent. Az RTL esetében ugyanez a kettő 2,1 és 2,3 százalékpontos csökkentést tett ki. Teljes napon ennél kisebb mértékű visszaesést szenvedett el a két kereskedelmi csatorna, de TV2 ott is kevesebbet bukott.

Az M4 Sport teljes napon a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél nyerte a múlt hetet. A többi felosztásban, ahogy írtuk is, a TV2 nyert, de például a 18-49 éveseknél és főműsoridőben nagyon kicsi volt a differencia (TV2: 15,5%, M4 Sport: 15,4%). Az RTL főműsoridőben éppen csak megugrotta a 10 százalékos szintet, egészen pontosan a 18-49 éveseknél 10,2 százalékkal, a 18-59 éveseknél 10,3 százalékkal, a teljes lakosságnál 10,1 százalékkal zárták a hetet.

A teljes csatornaportfóliók közötti erőviszonyokat is átrajzolta a labdarúgó-világbajnokság. Amiben nincs változás, hogy továbbra is a TV2 Csoport áll az élen, viszont teljes napon a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is az MTVA előrelépett a második helyre, de a 18-49 éveseknél megőrizte második helyét az RTL Magyarország.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 15,8 18,9 15,5
M4 Sport 14,7 12,6 15,4
RTL 10,3 10,1 10,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 47. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 11 13,5 11
M4 Sport 12,5 11,1 12,5
RTL 6,3 6 6,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,6 24,8 22,5
MTVA 16,1 18,0 15,4
RTL Magyarország 16,0 13,9 15,8
AMC Networks 5,5 5,3 5,6
Paramount Global 4,0 3,5 4,9
Network4 3,8 4,0 2,8
Antenna Entertainment Group 3,1 2,6 3,0
Warner Bros.Discovery 2,2 2,7 1,9

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15% / 13,9% (16,9% / 16,1%)
Tények Plusz – 13,1% / 12,1% (14,5% / 14%)
Farm VIP – 17,4% / 17,2% (korábbi héten az Ázsia Express: 19% / 19,2%)
A Nagy Ő – 16,1% / 16,6% (17,3% / 18,3%)

RTL
Híradó – 14,5% / 12,4% (18,3% / 15,9%)
Fókusz – 10,3% / 10,8% (12,8% / 12,6%)
A Konyhafőnök VIP – 9,6% / 10,2% (11,3% / 11,8%)

Ahogy a fenti adatokból látható, a napi műsorok mindkét csatornán megérezték a vébé indulását. A különbséget az jelenti, hogy a TV2-n a Farm VIP és a Nagy Ő még így is egész szép eredményeket ért el. A Konyhafőnök VIP esetében viszont folytatódott a korábbi hetekben látott gyengélkedésük.

Az RTL egyik este sem tudott a TV2 elé kerülni, miután már kifutott az X-Faktor, még szombaton sem. Bár a visszatérő A mi kis falunk 16 százalékos közönségarányt produkált a 18-49 éveseknél, ami – most – jónak számít. Vasárnap A Séf meg a többiek új részei nem hoztak túl magas share-t a 18-49 éveseknél: 9,8, 7,4 és 6,3 százalékkal futottak. Az RTL+-ra gyártott A király első része 8,7 százalékos, A nagy fehér főnök 7,5 százalékos közönségarányt ért el.

Eközben a TV2-n szombaton a Dancing with the Stars a 18-49 éveseknél 15 százalékot, a teljes lakosságnál 23,1 százalékot produkált. Vasárnap a Sztárban sztár leszek ugyanennél a két célcsoportnál 18,8 százalékot és 22,1 százalékot ért el.

A teljes lakosságos adatokat kavarta fel kisebb mértékben a világbajnokság. Ennél a célcsoportnál a hét legnézettebb műsorának a Sztárban sztár leszek bizonyult 930 ezer nézővel, második helyre a Dancing with the Stars futott be 892 ezer, harmadikra a Farm VIP hétfői adása 863 ezer nézővel. Csupa TV2-s műsor… A 18-59 és a 18-49 éveseknél viszont egy meccs, méghozzá a vasárnap esti Spanyolország – Németország vonzotta a legtöbb nézőt, szám szerint 491 ezret és 353 ezret. Az RTL legnépszerűbb tartalmának a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél A mi kis falunk bizonyult 366 ezer, illetve 238 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a vasárnapi RTL Híradó volt a csatorna legnézettebbje, ami 697 ezer nézőt vonzott.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 491 668 20,0
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 423 263 18,5
FARM VIP TV2 406 218 18,9
A MI KIS FALUNK RTL 366 090 16,8
DANCING WITH THE STARS TV2 329 547 16,5
A NAGY Ő TV2 305 271 16,5
TÉNYEK PLUSZ TV2 299 941 13,5
HÍRADÓ RTL 298 584 14,7
TÉNYEK TV2 274 897 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 242 347 10,3

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 930 180 22,1
DANCING WITH THE STARS TV2 892 788 23,1
FARM VIP TV2 863 372 20,5
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 816 583 18,0
TÉNYEK TV2 789 340 22,4
TÉNYEK PLUSZ TV2 783 537 17,8
HÍRADÓ RTL 697 372 17,0
A NAGY Ő TV2 661 446 19,4
A MI KIS FALUNK RTL 593 892 13,7
FÓKUSZ PLUSZ RTL 429 122 10,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS* M4 SPORT 353 880 20,8
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 298 373 18,8
FARM VIP TV2 269 307 18,3
A MI KIS FALUNK RTL 238 972 16,0
A NAGY Ő TV2 223 978 17,2
DANCING WITH THE STARS TV2 207 237 15,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 204 163 13,7
HÍRADÓ RTL 186 057 13,8
TÉNYEK TV2 184 233 16,6
LABDARÚGÓ VB STÚDIÓ* M4 SPORT 167 091 10,5

* November 27., vasárnap, Spanyolország – Németország mérkőzés

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...

Egyre többet keresnek a pénzügyi területen dolgozók

A pénzügyi-számviteli területen dolgozók aktuális helyzete hasonló, mint a mérnököké és az IT szakembereké volt pár évvel ezelőtt: kiugró kereslet mutatkozik e munkavállalók iránt, nagy a cégek emberierőforrás-igénye, az aktív munkavállalók ezzel egyidőben pedig...

Rekordbevétel az AutoWallisnál

Újabb rekordot döntve több mint egyharmadával növelte árbevételét és nyereségét az AutoWallis Csoport az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató ezzel már most felülmúlta...

Ezeket a szakmákat nem váltja ki a mesterséges intelligencia

Nemrég egy kutatás során kiderült, hogy számviteli, könyvelési területen a diákok kenterbe verték a ChatGPT-t. Nem a pénzügyi terület azonban az egyetlen, ahol a mesterséges intelligencia labdába sem rúghat a humán munkaerővel szemben.A mesterséges...

Nagyon kelendőek a logisztikai ingatlanok

A lakáspiacon az új építésű ingatlanok iránti kereslet és a bejelentett új projektek a piaci alapú lakáshitelekkel együtt parkolópályára álltak, amin jövőre a CSOK Plusz sokat javíthat. A logisztikaiingatlan-piac azonban továbbra is élénk mind...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

Különleges összefogás a CO2-kibocsátás csökkentéséért

A Mars Magyarország két nagyvállalattal lépett partnerségre annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla szén-dioxid...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....