- Hirdetés -

Kávét rendel a fáradt sofőrnek az LG autós asszisztense

|

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

Bár a Digital Cockpit gamma még egy autóban sem található meg, a megoldás az LG legkifinomultabb járműtechnológiáit összegzi és öleli majd fel. A futurisztikus koncepció három pillérre épül: az ún. Vision Display kijelzőrendszerre, az Intelligens digitális interfészre és a Connectivity & Content elnevezésű megoldásra. Ezeket a modulokat az autógyártók rugalmasan, az adott gépjármű típusához és formatervéhez illően alkalmazhatják majd, mivel számos testre szabható funkciót kínálnak. A Digital Cockpit gamma így lényegében forradalmasítja az autókba épített szórakoztató, kommunikációs és vezetőtámogató rendszereket.

Vision Display: Az autók belső terének jövője

A Vision Display számos új lehetőséget kínál a jövő autóiban, illetve képes alkalmazkodni a dinamikus közlekedési környezethez. A 12,3 hüvelykes átlátszó OLED képernyő az önvezető autókban kulcsfontosságú adatokat kínál az utasok tájékoztatására és szórakoztatására: megjeleníti a valós idejű navigációt, az aktuális sebességet, emellett pedig a felhasználó számára hasznos helyszíneket is mutatja a térképen. Az LG megoldása egy 14,2 hüvelykes, középkonzolba ágyazott, műanyag OLED (P-OLED) kijelzőt is tartalmaz, amely használaton kívül visszatolható, így az utastér letisztult és minimalista marad.

 

Intelligens digitális interfész: Intuitív, AI-vezérelt felhasználó-jármű interakció

Az Intelligens digitális interfész a mesterséges intelligenciát és a reszponzív érintőképernyő-technológiát kihasználva egyszerű, intuitív interakciót biztosít a felhasználók és a jármű között. Az egyik legkülönlegesebb megoldás az adaptív vezérlő: ez egy kormánykerékbe integrált érintésérzékeny, hajlított OLED-kijelző, amellyel a járművezetők kényelmesen megadhatják a navigáció, a multimédia és a klímaberendezés beállításait, minderről pedig haptikus – azaz tapintással érzékelhető – visszajelzést is kapnak.

Önvezető módban az adaptív vezérlő élvezetesebbé teszi az utazást azzal, hogy kényelmes hozzáférést nyújt a szórakoztató alkalmazásokhoz és játékokhoz. Az LG AI-alapú virtuális asszisztense ráadásul további támogatást nyújt a különböző közlekedési helyzetekben. Például, ha az asszisztens azt érzékeli, hogy a sofőr fáradt, képes kávét rendelni egy közeli helyről, ami a képernyőbe épített ujjlenyomat-leolvasóval rögtön ki is fizethető. Az Intelligens digitális interfész támogatja az ATSC 3.0 szabványt is, így a rendszerfrissítések és a valós idejű vészjelzések hálózati kapcsolat nélkül is működnek.

Connectivity & Content: szórakozás és mobilitás zökkenőmentesen

A Connectivity & Content nevű megoldás interaktív szórakoztató központtá alakítja át a hátsó üléssort az 5G hálózati kapcsolat és az LG okostévékből ismert webOS platform révén. Az utasok nagyfelbontású tartalmakat streamelhetnek, élő adásokat nézhetnek, interakcióba léphetnek a hasznosként megjelölt helyszínekkel, megoszthatják a képernyőjük tartalmát az autóban lévő kijelzőtükrözés funkcióval, valamint kézmozdulatokkal navigálhatnak a tartalmak között, illetve szabályozhatják a hangerőt is.

„A Digital Cockpit gamma jól demonstrálja az LG vezető szerepét a csúcskategóriás járműfedélzeti megoldások, illetve az innovatív technológiák működő koncepcióinak megalkotása terén” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Továbbra is olyan testre szabható megoldásokat fogunk fejleszteni, amelyek javítják az autózás élményét és intelligensebb, biztonságosabb közúti környezetet biztosítanak.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nagy változás a Decathlon üzleteiben

A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai áruházát Dunakeszin. A 4000 négyzetméteres üzlet az első az országban, amely a márka legújabb kereskedelmi irányvonalát alkalmazza. Mindez a sportszerkereskedő vállalat tavasszal bejelentett arculatváltásának...

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején. A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Eddig erős éve van a K&H-nak

A K&H Bank 106,6 milliárd forintos nettó nyereséget könyvelt el 2024 első kilenc hónapjában. A K&H Biztosító nettó nyeresége 1,2 milliárd forint volt.A K&H Bank adózás utáni nyeresége 106,6 milliárd forintot tett ki 2024...

Fordulat jöhet a lakásépítésnél

Bár 2024 első háromnegyede mind az átadott új lakások mennyiségében, mind a kiváltott építési engedélyek számában alulmúlta a múlt év hasonló időszakának teljesítményét, a KSH július-szeptemberi adatai már előrevetítik a fordulatot. Így az új...

Új időszak kezdődik az autózásban

November elejétől beköszöntött a hideg időjárás, ami a téli közlekedés új kihívásait hozza magával. Dr. Nagy István, az ORLEN Hungary ügyvezetője szerint a megbízható autózás érdekében kiemelten fontos az autó megfelelő felkészítése, a prémium...

Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok

A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a...

Újabb program segíti a magyar startupokat

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen...

Jön Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója

Vadonatúj nemzetközi technológiai esemény debütál Budapesten, amely egyszerre szólítja meg a szakembereket és a nagyközönséget. A TECHXPO több mint egy hétvégi rendezvény: a térségben egyedülálló eseményt elsőként hozza össze a magyar és régiós üzleti,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megrázó sorozat érkezik a képernyőkre

Az emberiség történetének legpusztítóbb – több mint 225 ezer életet követelő – cunamija 20. évfordulójára időzítve a National Geographic 2024. november 24-én és 25-én műsorára tűzi a természeti katasztrófa okait, legkritikusabb pillanatait és következményeit...

Nagy változás a Decathlon üzleteiben

A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai áruházát Dunakeszin. A 4000 négyzetméteres üzlet az első az országban, amely a márka legújabb kereskedelmi irányvonalát alkalmazza. Mindez a sportszerkereskedő vállalat tavasszal bejelentett arculatváltásának...

Ennyit költünk idén karácsonyi ajándékokra

Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban online vásároljuk meg, amire a tavalyinál körülbelül hatezer forinttal tervezünk többet költeni idén – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív...

A jövő marketingje: kreativitás, MI és kulturális integráció

A kreativitás cégkulturális – ha tetszik, hitbéli kérdés. Bár könyvtárnyi kutatás bizonyítja az eredményességüket, az újszerű, szokatlan megoldások az elsők, amiktől megvonják az erőforrásokat gazdasági lassulás idején. A Warc 2024-es Building belief tanulmánya szerint a...

Kiderült, kik az Inkubátor Pitch Fórum nyertesei

Az Inkubátor Program Pitch Fórum zsűrijének döntése alapján Pápai Pici, Orzói Kristóf, Varga Gábor, Karácsony Péter filmtervei nyertek, és Sipos Bence projektje lett a közönségdíjas. A Filmintézet fiatal alkotókat támogató programjának Pitch Fórumát nagy...

Don't Miss

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...

Új márkaigazgatókkal erősít a Porsche Hungaria

Szervezeti és személyi változások a Porsche Hungaria menedzsmentjében. Az előremutató változások legfőbb célja a vállalat működési hatékonyságának továbbfejlesztése.ONE.fleet elnevezés alatt egyesítésre kerül az importőri flotta és a közületi autóértékesítés. Az új osztály vezetőjének Németh...