- Hirdetés -

Kedvező tendencia a rádiós piacon – interjú Hanák Tamással

|

Becslésünk szerint a Class kiesésével évi 2,5-3 milliárd forintnyi reklámköltést kell a piacon tartani, amelyből várakozásunk szerint év végéig a portfóliónk kétmilliárd forintos kampányköltést hoz el – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Hanák Tamás, a Radio Sales House Kft. ügyvezető igazgatója. A cégvezető beszélt arról is, hogyan alakult az állami és piaci reklámköltés a rádióknál.

 

– Tavaly egész jó éve volt a rádiós piacnak, az országos kereskedelmi rádió év közbeni megszűnése ellenére 9,06 milliárdról 9,57 milliárd forintra nőtt a rádiós reklámköltés. Az idén megugorhatja a piac a tízmilliárdos szintet?

 

– A tendencia az első fél év eredménye alapján kedvező. Az látszik, hogy a rádiós reklámtorta átalakult, a Class FM 2016-os rádiós tortában mért 41 százalékos, másodpercalapú reklámértékesítési részarányát a piaci szereplők az elmúlt egy év alatt felosztották maguk között. Az RSH értékesítésébe tartozó adók – árbevételük emelkedése alapján – az átalakulás nyertesei, de ez vonatkozik a hallgatottság emelkedésére is. A tavalyi bázishoz képest az országos vételkörzetű Petőfi Rádió megduplázta bevételét, és ezzel reklámtorta-részesedését 8 százalékkal növelte (a 2016 első fél évében elért 13 százalékról 21-re). A főváros leghallgatottabb rádiója, a Sláger FM 7 százalékkal növelte (a 2016 első fél évében elért 16 százalékról 23-ra) egy év alatt a listaáras értékesített reklámidejét.

 

– A korábban a Class FM-et használó hirdetői kört sikerült a rádiós piacon tartani?

 

– Erre csak piaci becslések alapján lehet válaszolni, illetve az alapján, amit a portfóliónknál tapasztalunk. Az első féléves eredményeink alapján azt mondhatom, hogy a Class FM kiesése után a piacnak sikerült a hirdetők többségét a szektorban tartani. Becslések szerint évi 2,5-3 milliárd forintnyi reklámköltést kell a piacon tartani, amelyből várakozásunk szerint év végéig a portfóliónk kétmilliárd forintos kampányköltést hoz el.

 

– A piaci, vagy inkább az állami hirdetők mozgathatják az idén a rádiós hirdetési piacot? A tévés piacnál az EY adatai szerint egyértelműen az állam generálta a növekedést.

 

– Azt mondhatom, hogy az RSH idei első féléves eredményei rácáfolnak a tévés piaci vélekedésre. Az RSH első féléves árbevétele a tervezettnél jóval nagyobb mértékben, több mint 50 százalékkal nőtt 2016 első feléhez képest, és ebben az eredményben még nincs benne a portfóliónkhoz az idén tavasszal csatlakozott Sláger FM adata. Az árbevételünk emelkedése alapvetően a kereskedelmi szektorból származik. Tapasztalatunk szerint az idén eddig erősebb volt a gépjármű, a kereskedelem, a bank és biztosítás, valamint a gyógyszeripar megjelenése.

 

– Nemsokára új országos rádiós frekvenciapályázat lesz. Sokakról pedzegetik, hogy indulnak. Ti, vagy valamelyik adótok gondolkodik rajta, hogy induljon?

 

– Az RSH – kereskedőházként – kizárólag reklámértékesítési tevékenységet végez a vele szerződött rádiók képviseletében. Arról, hogy a tulajdonosi körben kinek milyen irányú tervei vannak, nem tudok nyilatkozni. De ha lesz ilyen új rádióadó, annak reklámértékesítésében is szívesen működünk közre, hiszen az RSH tapasztalata bizonyára segítség volna számára.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...