- Hirdetés -

Kell egy csipetnyi mázli – interjú Gulyás Jánossal

|

Szeretünk itt dolgozni, jó a hangulat, és ezért rengeteget is teszünk – mondja Gulyás János. Az újra a legjobb médiaügynökségnek választott MEC vezére a Marketing&Media magazinnak adott interjúban nem titkolta azt sem: a változások már exponenciális módon zajlanak, ezzel a tempóval pedig nem könnyű lépést tartani, és beszélt arról is, hogyan hat az ügynökségekre az, hogy a politika továbbra is igen aktív a médiapiacon.

 

– Ismét az MEC lett a legjobb médiaügynökség, ezzel már sokadik éve végeztek a legjobb helyen a RECMA rangsorában. Elégedett vagy? Csak azért kérdezem, mert elég maximalistának tűnsz.

 

– Nem vagyok maximalista, csak szeretek jó csapatban játszani. És igen, nagyon elégedett vagyok, legfőképpen pedig nagyon büszke a kollégáimra és hálás a sorsnak, hogy velük dolgozhatok. Nagyszerű emberek vesznek körül itt és a nemzetközi hálózatban. Nekem csak át kell vennem a díjakat, most legutóbb az év médiaügynöksége elismerést az M+ listán.

 

– Mi az, amit mutat számodra ez az elismerés?

 

– Azt, hogy jó úton járunk. Az ügyfelek, a szakma, a díjak azt mondják, hogy amit gondolunk a kommunikációról, arról, hogy miről szól egy jó 21. századi kommunikációs és nem csak médiaügynökség, azt nem csupán mi gondoljuk jónak, érdekesnek. És persze azt is, hogy van egy kis szerencsénk is. Most már lassan negyedszázada dolgozom a szakmában, és nem egyszer láttam, hogy ahhoz, hogy így összejöjjenek a dolgok, kell egy csipetnyi mázli is. De, ahogy Cromwell mondta, bízzunk istenben és tartsuk szárazon a puskaport…

 

– Elképesztő módon megváltozott a médiapiac is az előző években, hiszen voltak nagy fúziók, felvásárlások. Összességében komoly koncentrációról beszélünk. Nem szűkül be emiatt egy kissé a médiaügynökségek játéktere?

 

– A klasszikus területek igen. De ha a médiaügynökséget inkább kommunikációs ügynökségként definiáljuk, ahogy az MEC-ben gondolunk magunkra, akkor éppenséggel nem beszűkülnek, hanem radikálisan nőnek a lehetőségeink.

 

– A politika továbbra is nagyon aktív a médiapiacon. Mindez mennyire nehezíti meg a médiaügynökségek munkáját?

 

– Több szempontból is megnehezíti. Nem jó, ha a média sokszínűsége csökken. Nem jó az embereknek, a fogyasztóknak és nem jó a hirdetőknek, ha emiatt kevésbé, vagy nem olyan minőségű környezetben tudják elérni a megszólítandókat. Az sem jó, ha vannak olyan szereplők, amelyeknek a piac jelzéseit kevésbé kell figyelembe venniük, mert van alternatív bevételi forrásuk.

A másik nehezítés a törvényhozói rögtönzések. Ezekből az utóbbi években volt részünk elég: médiaadó, ügynökségi törvény, közterületi piac szabályozása. Ezek a kevéssé átgondolt új szabályok egyik napról a másikra átírják a működést, a hozzájuk való alkalmazkodás rengeteg időt, energiát szív el az érdemi, értékteremtő munkától.

 

– Mit szól ahhoz egy ügynökségi vezető, hogy a Figyelő című gazdasági hetilap előbb egy kormányhoz nagyon közeli vezető, Schmidt Mária kezébe került, majd Lánczi Tamást nevezik ki főszerkesztővé?

 

– Ügynökségi vezetői sapkájában, ha a minőség nem változik, és kereskedelmi szempontból marad érték, akkor semmit. Ha nem így lesz, akkor a hirdetők lemondanak erről a médiumról.

 

– Ha már itt tartunk: az Axel–Ringier fúzió évekig húzódott, majd egy alku miatt végül öt év után összejött. A Mediaworks– PLT fúzió három hónap alatt ment végbe. Mit tippelsz az RTL–Central Digital ügyletben?

 

– Az látszik, hogy vannak olyan frigyek, amelyek a mennyben köttetnek, de vannak olyanok, amelyek valamiért elhúzódnak, vagy nagy nehézségekkel néznek szembe… A piaci logikát felül tudják írni a politikai megfontolások. RTL–CM ügyben van egy olyan akarat, amely botokat tolna a küllők közé, de szerintem előbb vagy utóbb valamilyen formában létrejön az együttműködés, ugyanis üzletileg van értelme.

 

– Az idén mit vársz a reklámpiac alakulásától idehaza?

 

– Óvatos növekedést és ezt meghaladó médiainflációt.

 

– Kik lesznek a nyertesek?

 

– A legnagyobb nyertesek továbbra is a nagy nemzetközi digitális platformok lesznek, és a digitális terület általában. A televízió jól fogja őrizni a hadállásait.

 

– A médiaügynökségi világnak is változnia kell? A technológiai fejlődés mindenütt erre készteti a szereplőket. Az MEC-nél manapság milyen új szolgáltatásokon van egyre nagyobb hangsúly?

 

– Naná, hogy változni kell, és ami az MEC-t illeti, folyamatosan változunk. Három fókuszpontunk van: adat, adat, adat. Ez adja az alapját, hogy egyre inkább konkrét embereket tudjunk célozni, és ne médiát vásároljunk. A másik a programmatic, mert ez a fajta közönségvásárlás csak automatikus rendszereken keresztül valósítható meg. A harmadik pedig a tartalom. Régen úgy gondoltam, hogy érdekes reklámokat kell csinálni, és az emberek elé rakni. Ma a szakmai ambícióink az, hogy érdekes dolgokat csináljunk, amelyek működnek reklámként is, és amiért az emberek jönnek a márkához. Ugyanis egyre cselesebben igyekeznek kikerülni, hogy eléjük rakjuk a reklámot.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Simon Krisztián

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...