- Hirdetés -

Kemény filmmel erősít a Nat Geo

|

- Hirdetés -

Az Oscar-díjra jelölt Sebastian Junger és az EMMY-díjas Nick Quested új alkotással jelentkezik. A VÉR A FALON a National Geographic második közös projektje a Junger-Quested alkotópárossal a 2017-ben készült – és 2018-ban duPont-díjat nyert – Pokol Szíriában: élet az Iszlám Állam árnyékában után. A dokumentumfilm a Mexikó és a közép-amerikai régió válsága mögött álló migrációt, kábítószer-kereskedelmet és korrupciót tárja elénk politikusokkal, rendőrökkel, drogcsempészekkel és sok ezer fős karavánokban az USA felé tartó menekültekkel készült izgalmas interjúk segítségével.

A VÉR A FALON, az alkotók és a National Geographic hagyományosan kiterjedt kapcsolatrendszerének, valamint az ennek segítségével beszerzett különleges engedélyeknek köszönhetően – testközelből, az érintettek szemszögéből mutatja be a Mexikót. A mély gazdasági-társadalmi válságba taszító folyamatokat és jelenségeket: a közép-amerikai országokból az Egyesült Államok felé tartó migránskaravánokat; az amerikai-mexikói határ mentén működő drogcsempész-bandákat; valamint a politika mindent szintjét átszövő korrupciót, amely megnehezíti, már-már lehetetlenné teszi az ember- és kábítószerkereskedők elleni hatékony fellépést.

Az izgalmas dokumentumfilm a bűnözők elleni harc frontvonalába viszi a nézőket. Mindkét szembenálló fél részéről hiteles, a folyamatokra közelről rálátó szereplőket megszólaltatva. A VÉR A FALON kamerái előtt többek közt bevándorlók, farmerek, kábítószer-kereskedők, újságírók és diplomaták mondják el, hogy a drogkartellek, korrupt politikusok és az üzleti élet szereplői miként váltak mára a szó szoros értelmében élet és halál uraivá Közép-Amerikában. Ezzel elvándorlásra és elkeseredett, a puszta túlélésért való küzdelemre kényszerítve milliós tömegeket. A szakértőktől azt is megtudjuk, hogy egyes regionális amerikai jogszabályok miként járultak hozzá a feszültség növekedéséhez, valamint a mexikói politikai rendszer instabilizálódásához és fragmentálódásához.

A filmben bepillanthatunk egy népes, Hondurasból, Guatemalából és más koldusszegény közép-amerikai országokból Mexikón át az USA-ba tartó migránskaraván életébe. Mindez nem kevés szenvedéssel és nélkülözéssel van kikövezve, hiszen a csoportban sok a kisgyerek, ráadásul semmi se garantálja, hogy a szigorúan őrzött határon át tudnak jutni az ígéret földjére; a sikerhez ugyanazt a hírhedt víztelen, sivatagos sávot kellene keresztezniük, amelyen át az észak felé drogot, déli irányban pedig az érte kapott pénzt szállító csempészek útvonalai is futnak.

„A Mexikót sújtó problémák összetettek és sokrétegűek, és nem kis részben az USA a Reagan-éra óta alkalmazott kül- és bevándorláspolitikájában gyökereznek. Az országban zajló folyamatok oly szorosan összefüggnek a régióban ható nagyobb erők tevékenységével, hogy létfontosságú holisztikusan, tágabb kontextusban szemlélni a problémát. Idén választás lesz az Egyesült Államokban, elágazáshoz értünk; lényeges, hogy megértsük, hogy milyen nagy hatása van a szomszédos országok társadalmi-politikai viszonyainak az amerikaiak életére, mielőtt belépünk a szavazófülkébe” – mondta Sebastian Junger rendező.

„Sokan szeretnének mélyreható változásokat Mexikóban és Közép-Amerikában; és ennek az USA külpolitikáját is érintenie kell, hisz az jelenleg csak növeli az egyenlőtlenségeket a déli határunk túloldalán, amit a kartellek és bizonyos politikai vezetők kíméletlenül kihasználnak. Az ember egy rendkívül rugalmas és alkalmazkodó lény, ám ha megfosztják a jogaitól – és ezzel együtt a békéjétől és a biztonságától –, nagyon kilátástalan helyeztbe kerülhet. Soha nem volt olyan fontos és sürgős kezelni a régióban tömegeket érintő problémákat, mint most” – tette hozzá Nick Quested, a VÉR A FALON társrendezője.

Bemutató: 2020. szeptember 25-én, pénteken 22.00-kor, National Geographic csatornán

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változást hoz a cégek életében egy uniós szabályozás

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások...

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....