A második negyedévben 39 százalékkal zuhanhatott a reklámköltés az Egyesült Királyságban az Advertising Association és a WARC legújabb becslése szerint. A teljes idei évben közel négymilliárd fontnyi hirdetés tűnhet el a piacról.
Bár az első negyedév még pozitív eredményt hozott, 2,9 százalékkal nőttek a hirdetési költések az Egyesült Királyságban, a második negyedév azonban brutális visszaeéssel járt, ahogy a Covid-19 járvány kifejtette hatását. A reklámköltések 39 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbihoz képest a friss becslés szerint és még a digitális hirdetéseknél is dráma volt a helyzet, a keresőhirdetéseknél például 31, az online display reklámoknál pedig 27,1 százalékos zuhanással számolnak a szakértők.
A legnagyobb csökkenés a mozis reklámok esetében következett be, hiszen a mozik bezárásával lényegében megszűnt ez a szegmens. De 70 százalékos zuhanást becsülnek a közterületi reklámok esetében is, az országos sajtónál 46, a regionális lapoknál pedig 50 százalék feletti lehet a visszaesés.
Az előrejelzés alapján a harmadik negyedév sem lesz könnyű időszak, éves összevetésben valamivel 20 százalék fölötti csökkenésre lehet számítani a brit reklámpiacon és az év utolsó három hónapja is 6,7 százalékos mínuszt hozhat. A tanulmány készítői szerint a teljes idei évben 21,4 milliárd font körül alakulhat az Egyesült Királyságban a reklámköltés, ami 15,6 százalékkal maradna el a tavalyitól, és összességében 3,9 milliárd fontnyi hirdetési bevétel tűnne el a piacról.