- Hirdetés -

Kerekasztal-beszélgetés a metaverzumban, Magyarországon először

|

- Hirdetés -

Megtartották az első „figital”, azaz a fizikai és a digitális világban egyaránt zajló kerekasztal-beszélgetést az Internet Hungary konferencián, amelyet bárki követhetett egy online streamen keresztül.

Sok ember számára varázslatos, másoknak inkább félelmetes az a digitális fejlődés, amely a metaverzum körül zajlik. A Facebook Horizon tavalyi megjelenése óta naponta kapunk híreket ebben a témában, azt viszont kijelenthetjük, hogy elhamarkodott véleményt alkothat az, aki még nem járt ebben a világban, hiszen meglepő tapasztalatok mellett egyedi élményben is részük lehet azoknak, akik átlépik a fizikai és a virtuális valóság közötti határt.

A metaverzum és a hagyományos VR közötti különbség az, hogy a metaverzumban saját világot tudnak építeni az emberek, közösségi tereket nyithatnak, ahol avatarjaikon keresztül kommunikálhatnak és interakcióba léphetnek egymással.

 

Az Internet Hungary konferencia a magyar digitális és médiaszakemberek legismertebb találkozási pontja, amelynek idei témája a metaverzum köré épült. Nem volt olyan terület, amely valamilyen szinten ne említette volna, legyen szó e-kereskedelemről, HR-toborzásról, reklámtervezésről vagy akár a médiapiacról. Ennek keretein belül a Lounge Group – Visual Europe Group szervezte meg először, Csermely Ákossal, a konferencia alapítójával közösen azt a kerekasztal-beszélgetést, ahol a résztvevők a fizikai és a digitális térben is találkozhattak egymással, ugyanis a konferencia helyszínén személyesen is jelen voltak a beszélgetőpartnerek, de egymással a metaverzumban folytattak beszélgetést, a közönség pedig egyaránt láthatta a fizikai és a virtuális valóságot. A beszélgetés fizikai és virtuális változatát egy streamen keresztül bárki követhette online.

A kerekasztalban részt vevő Bánki Attila, Császár Előd, Fazakas F. János és Pohly Ferenc arról folytattak szakmai beszélgetést, hogy az emberek életében a jövőben hogyan fog szerepet játszani ez a világ, választhatnak-e, hogy a részesei akarnak lenni, vagy egy idő után mindenki rákényszerül arra, hogy belépjen a metaverzumba.

A Lounge Group diverzifikált szolgáltatási portfólióval rendelkező full service ügynökség, amely integrált, 360 fokos reklámkampányok stratégiai tervezésén és megvalósításán túl, többek között médiatervezéssel, médiavásárlással, klasszikus PR-feladatok ellátásával, kommunikációs tanácsadással, rendezvényszervezéssel is foglalkozik. A cégcsoportnak 2020 óta tagja a rendezvénytechnikai iparágban piacvezető Visual Europe Group.

 

„A reklám- és a digitális piac talán az egyik leginnovatívabb terület a telekommunikáció mellett. Naponta találkozunk olyan megoldásokkal, amelyek megkönnyítik a fogyasztók életét vagy akár egy információ eljuttatását. A metaverzum is ilyen, nagy lehetőségek vannak benne, annak ellenére, hogy még nagyon az elején járunk. Sok kutatást és tesztet kell végeznie mindenkinek, aki ezzel foglalkozik ahhoz, hogy lássuk, milyen módon tudjuk hasznosítani a virtuális világ adta lehetőségeket. Mindezt elősegítve, a piacon egyedülálló módon szerveztünk egy úgynevezett figital kerekasztal-beszélgetést, és emellett lehetőséget adtunk a virtuális világba való belépésre annak a közel kétezer embernek, akik jelen voltak a konferencián” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.

A metaverzum mögötti technikai háttér nem tűnhet bonyolultnak, hiszen csak egy VR-szemüvegre van szükségünk. Azonban ezeknek a tereknek a megalkotása nem egyszerű folyamat. Endresz István, a Visual Europe Group kreatív stúdiójának vezetője úgy fogalmazott: „A metaverzum applikációkban tereket alkotni egészen újszerű megközelítést igényel. Leginkább a számítógépes játékfejlesztéshez áll közel, de az általunk használt platformban mindent „odabent”, virtuális grafikai eszközökkel kell megépíteni és megrajzolni, nem lehet kívülről importálni képeket, kész modelleket. Egészen szürreális élmény volt, ahogy a fejlesztés során az ország 3 különböző pontjáról ugyanabba a virtuális térbe léptünk be VR-headsetekkel meetinget tartani, ahol néha bent találtunk egy fejlesztőt, aki éppen építette a virtuális terünket. A munka mellett tudtunk lazítani is, hiszen volt kosárpalánk és pingpongasztal. A LGR X VEG virtuális iroda a fejlesztés végére már olyan otthonosnak tűnt, mint a saját irodánkba bemenni.”

A cégcsoport metaverzum-projektjének következő állomása a BrandFestival lesz, ahol az odaérkezőknek szintén lehetőségük nyílik arra, hogy bepillantást nyerjenek a virtuális valóságba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...

Érdekes adatok a magyar cégek hatékonyságáról

A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a magyar szellemi munkát végzők több mint egyharmada legalább egy-két napot otthonról dolgozik – ez is kiderül Magyarország első országos reprezentatív produktivitás-kutatásából. A megkérdezettek negyede...

Hétvégén ingyen sör várja a bicikliseket

Idén sem maradhat el a szezonnyitó kerékpárosbarát hétvége, amit április 20-21-ére hirdetett meg a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ). A program keretében lehetőség nyílik együtt körbetekerni a Földet a most következő hétvégén. Az eseményhez...

Kiderült, mennyit keresnek a középkorúak

Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben, így érdemben nem változott az anyagi helyzetüket jónak vagy gyengének látók aránya. A K&H biztos jövő felmérés idei első negyedéves eredményei szerint a 30-59...

Óriási sportolói csapattal ünnepel a Samsung

Kevesebb mint 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44...

Az Unileverrel bővített a Waberer’s

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...