- Hirdetés -

Két hétvégi meccs a nézettségi toplista élén

|

- Hirdetés -

Nagyon felcsigázta a nézőket a labdarúgó-világbajnokság, piacvezetővé lépett elő az M4 Sport. Az RTL Klubon a Fókusz, a TV2-n a Tények volt a hét legnézettebb műsora.

Alaposan felkavarta a megszokott nézettségi erőviszonyokat a labdarúgó-világbajnokság. Az M4 Sport a meccseknek köszönhetően múlt héten piacvezetőnek bizonyult. A teljes lakosság körében, teljes napon 13,7 százalékos közönségarányt produkáltak, főműsoridőben 18,6 százalékot. A 18-59 éveseknél teljes napon 16,3 százalékot értek el, az esti sávban pedig 22,5 százalékot.

Ennél is szűkebb célcsoportokat megnézve: a 18-39 éves férfiaknál (teljes napon) 21,2 százalékos share-t, a 18-49 éves férfiaknál 21,5 százalékos közönségarányt hozott össze a sportcsatorna. Az adatok alapján egyébként az is igazolódik, hogy a nőket tényleg kevésbé érdekli a futball: a 18-49 éves nőknél ugyanis 10,4 százalékos közönségaránnyal zárta a hetet az M4 Sport, bár azért ez sem gyenge eredmény.

A két hévégi főműsoridős meccs vonzotta a legtöbb érdeklődőt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. A további sorrendben azonban van némi különbség a kereskedelmi célcsoport és a teljes lakosság között. A lenti adatok az időeltolásos nézettséget is tartalmazzák.

A világbajnokság múlt heti tíz legnézettebb mérkőzése az M4 Sporton (18-49 évesek, nézőszám)
1. Németország – Svédország: 354 ezer
2. Lengyelország – Kolumbia: 348 ezer
3. Tunézia – Anglia: 332 ezer
4. Argentína – Horvátország: 329 ezer
5. Oroszország – Egyiptom: 327 ezer
6. Irán – Spanyolország: 321 ezer
7. Szerbia – Svájc: 269 ezer
8. Japán – Szenegál: 210 ezer
9. Dél-Korea – Mexikó: 196 ezer
10. Belgium – Panama: 193 ezer

A világbajnokság múlt heti tíz legnézettebb mérkőzése az M4 Sporton (teljes lakosság, nézőszám)
1. Németország – Svédország: 858 ezer
2. Lengyelország – Kolumbia: 800 ezer
3. Argentína – Horvátország: 793 ezer
4. Tunézia – Anglia: 774 ezer
5. Oroszország – Egyiptom: 763 ezer
6. Irán – Spanyolország: 737 ezer
7. Szerbia – Svájc: 693 ezer
8. Dél-Korea – Mexikó: 517 ezer
9. Nigéria – Izland: 516 ezer
10. Belgium – Panama: 513 ezer

Azért ennek kapcsán is érdemes rácsodálkozni a nézettség elaprózódására. Úgy tarolt a héten az M4 Sport, hogy egyik meccs sem ugrotta meg az egymilliós nézőszámot. A saját sávjukat pedig úgy tudták nyerni a mérkőzések, hogy az éppen tévézőknek nagyjából a negyede választotta valamelyik vb-közvetítést.

Élet a focin túl
Jó hete volt a közmédiának, mert a világbajnokság miatt a Duna Tv-re átköltöztetett Forma-1 közvetítés is egész szép eredményt hozott. A 18-49 éveseknél a hét ötödik, a teljes lakosságnál a tizedik legnézettebbje címet szerezte meg. Ez előbbinél 147 ezres, utóbbinál 414 ezres nézettséget jelentett.

Az RTL Klubon a múlt hét legnézettebb műsora (a 18-49 éveseknél) a Fókusz szerdai adása volt, amire 183 ezren voltak kíváncsiak. A Fókuszt a pénteki Barátok közt (167 ezer) és a szintén pénteki Éjjel-nappal Budapest (161 ezer) követte. Az RTL-es házi toplista negyedik helyére pedig a 147 ezres nézettségű Keresem a családom futott be. Továbbra is igaz, hogy a 21:30-as műsorsávban – az RTL Klubon belül – Lilu műsora hozza a legtöbb nézőt.

A TV2 legnézettebb műsora (a 18-49 éveseknél) a vasárnap esti Tények volt (144 ezer néző), majd az Amerikai taxi (130 ezer néző) és a Jurassic Park 3. (87 ezer néző) következett a házon belüli rangsorban.

Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik.

Heszler Róbert

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...

Leginkább itthon kalandoznának a magyarok

A NatGeo kutatásából kiderült, hogy a magyarok elsősorban a belföldi utazást kedvelik, és nem gondolják, hogy az „igazi felfedezés” élményéhez külföldre kellene utazni. Az utazás elsődleges célja a természetben való kirándulás, pihenés; a vágyott...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...