Kétmillió fölött a Jófogás

Az idén – 2015-höz képest – megduplázza az árbevételét a Jófogás.hu, a Használtautó.hu év végén bejelentett beolvadásával pedig egy százfős cég jön létre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Palocsay Géza, a Jófogást működtető Schibsted Classified Media Kft. és a Használtautó.hu Kft. ügyvezető igazgatója. Az idén jelentős árbevétel-növekedést vár a cégvezető, és várhatóan már nem lesz veszteséges a vállalat.

 

– Az ingatlanos szegmens erősítése és a mobilos jelenlét volt talán a két legfontosabb fókuszterület számotokra az idén. Bejött a stratégia?

 

– Már 90 százalékos biztonsággal mondhatom, hogy a 2016-os árbevételünk több mint duplája a 2015-ösnek. Az applikációk kapcsán pedig az a helyzet, hogy a Jófogás-alkalmazás a Google Play és az App Store áruházban is az első helyen van a Shopping kategóriában, de az ingatlanos appunk is ott van az élmezőnyben. December 8-án pedig elindítottuk az állásapplikációnkat is.

 

– Mi volt a legfontosabb változás tavaly a Jófogás.hu-nál?

 

– Az, hogy a változtatások, amelyeket megcsináltunk – reszponzív dizájn, a különböző appindítások és -fejlesztések, a valós idejű chat bevezetése és a telefonszám-verifikáció megvalósítása – együtt hozzájárultak ahhoz, hogy az első tíz hónapban a harmadik leglátogatottabb oldal legyen a Jófogás.hu Magyarországon a dkt.hu havi összes valódi felhasználót mutató adatai alapján. Ez azt jelenti, hogy ebből a kategóriából havonta mintegy 2,2 millióan keresik fel az oldalunkat.

 

– Melyik eredményre vagy a legbüszkébb 2016-ban, és mi az, amit máshogy csinálnál?

 

– Az egész évre büszke vagyok! Úgy sikerült elérni az eredményeket, hogy közben 45 főre növeltük a létszámot, emellett nem lassultak le a fejlesztéseink. Semmit nem csinálnék máshogy.

 

– A múlt év végén jelentettétek be a Használtautó.hu beolvasztását a Jófogás.hu-ba. Mit jelent ez a vállalat számára?

 

– Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ezt a kihívást, feladatot megkaptuk, hogy két ilyen erős cégből és több erős márkából egy olyan portfóliót hozzunk létre, amit szerintem itthon a legerősebb e-kereskedelmi csapattal működtethetünk. Várhatóan 2017 második felére lesz egy vállalat a kettőből, száz emberrel. A legfőbb feladat továbbra is az, hogy az általunk menedzselt termékek szinergiáit minél jobban kihasználjuk, és olyan szolgáltatásokat nyújtsunk, amely megkerülhetetlenné tesz minket a piacon.

 

Mire számítasz idén, reális célkitűzés a nullszaldós, vagy nyereséges működés?

 

– Jelentős árbevétel-növekedést várok, azonban ennek mértékét most még nem tudom megbecsülni. Számításaim szerint a két cég összeolvadását követően 2017-ben már nem lesz veszteséges a vállalat. Ez persze változhat, ha olyan akvizícióra, vagy új piac megnyitására nyílik mód, amit egyelőre nem látunk.

 

Kalocsai Zoltán