Kezd látszani a marketing költéseken a Brexit-hatás

Various denominations of pound notes are seen in this arranged photograph in London, U.K., on Thursday, May 17, 2012. U.K. Prime Minister David Cameron plans to say today he won't swerve from his austerity plan, warning members of the European single currency that failure to resolve their problems carry "huge risks for everybody." Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg via Getty Images

Hét évnyi folyamatos növekedés után az idei harmadik negyedévben fordult elő első alkalommal, hogy több brit vállalat csökkentette a marketing költségvetését, mint amennyi növelte – derül ki az IPA Bellwether Report című jelentésből. Bár a különbség egyelőre minimális, a Brexit miatti elhúzódó bizonytalanság további károkat okozhat a szigetország reklámpiacának.

Az IHS Markit által készített elemzés szerint az Egyesült Királyságban bejelentett cégek 18,2 százaléka csökkentette marketing költségvetését, 17,7 százaléka növelte és 64,1 százaléka nem változtatott rajta a harmadik negyedévben. Az elmúlt évek stabil növekedésének megtorpanása egyértelműen a külső tényezőkre vezethető vissza, amelyek között főszerepet játszik a Brexit, de az amerika-kínai, illetve a kibontakozó amerikai-európai kereskedelmi háború sem kedvez a marketing költések növelésének.

Az elemzés szerint az internet meghatározó szerepet játszik a marketingben, 11,1 százalépontnyi különbséget mértek az ezen a platformon többet költő és kevesebb költő cégek között. A hagyományos médiumokban az idei első két negyedév visszafogott növekedése után a július-szeptemberi időszakban stagnálást mértek a kutatók.