A magyarok fele 25 000 Ft alatt költene az idei karácsonyra – derült ki az Euronics felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép minden harmadik karácsonyfa alatt lesz.
Kis karácsony vagy nagy karácsony – az örök kérdés idén is lassan aktuálissá válik. A magyarok közel kétharmadának ugyanis nagy anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő. A magyarok zömében saját megtakarításból állják a karácsonyi kiadásokat, de a vásárlók közel tizede áruhitelt vagy hitelt (is) vesz fel. Az adventi időszakban a nők és a férfiak is jobban szeretnek üzletben vásárolni, mint online, és sokan akár már nyáron megveszik a karácsonyi ajándékokat. Íme, a felmérés további eredményei!
Mennyit és miből költünk idén karácsonykor?
Az Euronics felmérése szerint a magyarok közel fele 25 000 Ft alatti összeget szeretne költeni idén karácsonykor, közel 25%-uk azonban akár 50 000 Ft-ig is elmenne, sőt majdnem minden 10. ember akár 100 000 Ft-nál többet is áldozna a karácsonyi ajándékokra. A többség saját megtakarításából állja az ajándékokat, a vásárlók közel 15%-a azonban vagy hitelkártyával (is) fizet vagy áruhitelt/hitelt (is) vesz fel. A megkérdezettek közel kétharmada úgy gondolja, hogy a karácsony nagy anyagi megterhelés, mégis elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán nem ajándékozzák meg egymást.
Ajándékozási szokásaink
Az emberek zöme legfeljebb öt embert ajándékoz meg a karácsonyi időszakban, de majdnem minden negyedik válaszadó azt mondta, hogy 5-nél több embernek vesz valamilyen meglepetést. A válaszadók közel fele folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron megvesz egy-egy dolgot a karácsonyfa alá, körülbelül ugyanennyien viszont inkább decemberre időzítik a „rohamot”. A Black Friday akciókat és az őszi kuponnapokat csak minden 10. ember használja ki, de az, hogy kedvezményes áron vásároljon karácsonyra négyből három vásárlónak fontos.
Már mindent online intézünk?
Annak ellenére, hogy egyre több mindent csinálunk online, a karácsony mégis mintha megmaradt volna még egy picit a régi hangulatában. Ugyanis a nők és a férfiak is jobban szeretnek a feldíszített, fényárban úszó üzletekben vásárolni karácsonykor (58%), mint online (42%). És a mobilos fizetést is csak 10% preferálja.
Okos trükkök
Meglepő vagy sem, az, hogy a karácsonyfán, illetve a lakásban energiatakarékos izzók és ünnepi fények legyenek már a lakosság közel 80%-ának fontos. A többségnek pedig teljesen mindegy, hogy mit kap, a lényeg, hogy meglepetés legyen. Az Euronics felmérésből azonban az is kiderült, hogy mobiltelefon és háztartási kisgép (pl.: kávéfőző, vasaló, kenyérpirító vagy porszívó) valószínűleg közel minden harmadik, laptop és TV pedig közel minden ötödik háztartásban lesz a fa alatt. A nők 20%-a tervezi ezeken túl hajszárító vagy hajgöndörítő vásárlását, 10-ből 1 férfi pedig tabletet, bluetooth hangszórót, fejhallgatót vagy videójátékot szemelt ki karácsonyra.
- Hirdetés -
Kiderült: ez lesz idén a fa alatt
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
Minden tizedik magyar állást keres
Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n
Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
Átalakuló streamingvilág
A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
Újabb díjat nyert a K&H
Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi
A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -