- Hirdetés -

Kiderült, hogyan lehet jó egy előadás

|

- Hirdetés -

A forma vagy a tartalom hat erősebben a hallgatóságra, hogyan lehet elérni, hogy ne izguljon valaki a közönség előtt, mitől lesz jó egy előadás – többek között ezekre a kérdésekre keresték a választ Csermely Ákos és a Lounge Group közös kerekasztal-beszélgetésén a „Cicerók és Cicerínák” konferencián.

„Kommunikációs szakemberként számtalanszor találkozom olyan helyzettel, amikor valaki hatalmas tudással rendelkezik és mindezt át akarja adni a közönségnek, viszont előadói készségek hiányában ez a tudásátadás nem tud olyan formában megvalósulni, hogy az rögzülni tudjon a hallgatóság fejében. Éppen ezért tartjuk fontosnak a Lounge Group-nál a tehetséggondozást és a kollégák folyamatos szakmai fejlesztését, tréningjeit, amely kiterjed a kommunikációs készségek fejlesztésére is. Ennek apropóján csatlakoztunk a Media-Digital Hungary „before partyjához”, ahol kollégáim tapasztalataiból is tanulhatott a közönség” – mondta el Hidvégi Krisztina a Lounge Group médiaigazgatója.

 

 

Annak megítélése nagyon szubjektív, hogy egy előadót mikor találunk jónak vagy kevésbé élvezhetőnek, viszont több olyan technikáról és gondolkodásmódról is megvilágítást kaphattunk a beszélgetés során, amelyek elsajátításával biztosan fejleszthetjük készségeinket.

„Ha prezentálunk valamit, azzal hatást akarunk elérni és nem feltétlenül csak egy termék- vagy szolgáltatásértékesítés lehet a mondanivalónk középpontjában, hanem célunk lehet az is, hogy attitűdöt változtassunk, ismeretet adjunk át. Miután megvan a kívánt cél, ennek alapján kell megfelelő hangnemet választanunk és eljuttatunk a kívánt üzenetet. Több tréningemen is ezzel a példával szoktam jönni, hogy egy jó előadás olyan, mint egy klasszikus rock szám. Találd meg a megfelelő stílust, amiben elő akarsz adni, majd egy-két akkord után jöhet a refrén, az üzenet, amit visszatérően folyamatosan megismételsz – ez az a tartalom, amit te át akarsz adni” – tudhattuk meg Mamusits Pétertől, a Lounge Communication ügyvezető igazgatójától.

Ki viszi magával a tartalmat és ki viszi a formát egy prezentáció végén? Kérdezte Juhász Diána a Lounge Group Learning & Development csoportvezetője a jelenlévőktől, reflektálva arra, hogyan érdemes felépíteni az előadásunkat. Ezzel vezetve elő azt a kérdést, hogy hogyan fejleszthetők az előadói kompetenciák.

„Számos olyan eszköz van, amivel az előadókat és a prezentáláshoz szükséges készségeket fejleszthetjük, de nálunk, az ügynökségnél leginkább coaching technikával, saját élmény alapú feldolgozáson keresztül fejlesztjük a prezentációs technikát. Fontosnak tartom elmondani azt is, ha nem tudod teljes egészében előadni azt, amit szeretnél, akkor minden esetben legyél lényeges és csak arra koncentrálj, hogy mit is akarsz átadni, elérni a prezentációd végén” – zárta gondolatait Juhász Diána.

Juhász Bálint, a beszélgetés moderátora a két legfontosabb értékről, az önbizalomról és a karizmáról kérdezte Dr. Prezit (Németh Zoltán) és Csermely Ákost, akik rávilágítottak arra, hogy mindezek tanulhatóak, sőt a lámpaláz leküzdéséhez mindezek elengedhetetlenek.

„Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy téglalapot, amely meg van felezve. Az egyik felében van az önbizalom a másik felében a lámpaláz. Ahogy ezen a vonalon elkezdek menni, nő az önbizalmam és közben csökken a lámpalázam. Azt szoktam mondani, hogy akkor leszek lámpalázas, ha nincsen lámpalázam, mert félek attól, hogy nem fogok elég komolyan készülni ahhoz, hogy jó legyek. A lámpalázat át kell alakítanunk magunkban egy pozitív izgalommá” – fejtette ki Dr. Prezi.

„Többek között verstanulással és mesemondással abszolút fejleszthető a karizmánk és a színpadi létünk. Természetesen elengedhetetlen az, hogy ehhez legyen megfelelő stílusunk” – zárta gondolatait Csermely Ákos, aki a marketing és média szakmai meghatározó konferenciáinak szervezője. Az idei „Cicerók és Cicerínák” rendezvény különlegességét az adja, hogy Csermely Ákos ritkán vállalja a saját rendezvényein történő szereplést, azonban a Lounge Group által szervezett kerekasztal beszélgetéssel kivételt tett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...

Nagyon pörög a hazai használtautó-piac

Áprilisban is magas forgalom jellemezte a hazai használtautó-piacot: a DataHouse frissen közzétett előzetes adatai szerint az elmúlt hónapban 69 113 személygépkocsi cserélt gazdát, ami 7,2 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Egyre...

Hamarosan nálunk is kapható lesz a díjnyertes okosmobil

A HONOR Magic4 sorozat ismét felkerült a DxOMark toplistájára: ezúttal a HONOR legújabb csúcskategóriás okostelefonja, a HONOR Magic4 Pro érdemelte ki a DxOMark Gold Camera minősítését.A Magic4 sorozat Ultimate tagja korábban már megszerezte az...

Egyre több magyar venne elektromos autót

A kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt minden harmadik magyar járművezető mérlegeli, hogy a jövőben alternatív hajtású kocsit vásároljon – derül ki az EY reprezentatív kutatásából. Az elektromos kocsiknál az akkumulátorhibától, a...

Újabb részletek a Disney+ reklámos terveiről

Azt már korábban bejelentette a Disney, hogy hirdetésekkel támogatott verziója is lesz a Disney+ streamingszolgáltatásnak, ami az Egyesült Államokban az év végén, a többi piacon pedig 2023-ban lesz elérhető. Úgy tűnik, hogy visszafogott reklámmennyiséggel...

Új hirdetési lehetőség a kkv-knak

A tudatos kis- és középvállalatok most már a podcast hallgatók egyre növekvő táborát is elérhetik könnyen, akár médiavásárlási tapasztalat nélkül a DisplayNOW hirdetési webshop segítségével. A podcast egyre hasznosabb hirdetési eszköznek számít, az IAB...

Ultramodern raktárat nyitott az Euronics

Az Euronics, a kizárólag magyar tulajdonban lévő műszaki áruházlánc a mai napon nyitotta meg új, 28 000 m2-es raktárát Üllőn. A vállalat 1,6 milliárd forintos beruházással Magyarország egyik legmodernebb, okos, robotizált raktárbázisát hozta létre,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Művészi kampány a BMW-től

Az új BMW i7 bevezető kampányát napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb divatfényképésze alkotta meg. Az egyedülálló fotó- és videókoncepció a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik...

Különleges közvetítésre készül a Sport TV

A Sport TV története során először számol be egyszerre több platformon is élőben egy kiemelt eseményről. Az olasz bajnokság aranyérméről döntő két találkozóról a Sport2-n körkapcsolás keretében számol be, míg az AMC Mikro nevű,...

Kitalálod, milyen ízű az új Fanta?

A Fanta elhozta az év feladványát és játékos nyomkeresésre hívja a fogyasztóit. A sokakat izgató kérdés: milyen titkos ízt rejt az új #WhatTheFanta üdítőital palackja? A boltok polcain májustól elérhető a rejtélyes rózsaszín üdítőital,...

Újabb segítség a vállalkozásoknak – okosmobilból POS-terminál

Kiugróan sikeres évet zárt az OTP Bank fintech leányvállalata, az OTP Mobil, amely széles körben kínál készpénzmentes fizetési és a mindennapi ügyintézést megkönnyítő szolgáltatásokat. A Simple megoldások „legfiatalabb tagja”, a SimpleBusiness alkalmazás a 2020-as...

Egyre népszerűbbek az egészségügyi témájú mobilappok

Míg az idősebb korosztály az e-receptek és az okos vérnyomásmérőhöz hasonló, újszerű orvostechnikai eszközök iránt érdeklődik, a fiatalabb generáció inkább tünetek ellenőrzésére és diagnózis felállítására használja az internetet – derül ki a GWI a...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....