- Hirdetés -

Kiderült, mi befolyásolja a szépségtrendeket

|

Ahogy a por leülepszik a pandémiát követő világban vajon a színek és a merészség iránti vágy is alábbhagy? Milyen hatással van a szépségtrendekre a globális gazdasági válság és vajon kipukkad-e végre a „minél több, annál jobb” buborék? Többek között ezekre a kérdésekre kaphatunk választ az AVON szépségipari nagyvállalat által közzétett, a szépség jövőjéről szóló 2023-as globális, Future of Beauty elnevezésű jelentéséből.

A 3 kontinensen, 7 országból összesen 7000 nő megkérdezésével, valamint az AVON szakértői és független bőrgyógyász bevonásával készült Future of Beauty jelentés eredményei jelentős változásokat tükröznek a szépségápolási trendek alakulását tekintve. Leszögezhető, hogy a nők világszerte eltávolodnak a merész és túlzóan kirívó megjelenéstől és inkább a természetes vonásaik kiemelését részesítik előnyben, gyengédebb és hitelesebb szépségápolási választásokkal.

A kozmetikai kezelések jövője

A pandémia enyhülésének következtében, a kijárási korlátozás és állandó home office munkarend felfüggesztése után ugrásszerűen megnövekedett kozmetikai kezelések száma napjainkban mérséklődni látszik, derül ki az AVON kutatásából. Habár a megkérdezettek közel fele (47%) továbbra is havonta legalább egyszer igénybe vesz kozmetikai beavatkozást, a kezelések típusai és gyakorisága változik. Amellett, hogy a pandémiát követő időszakban népszerűnek számító kezelések, mint például az arcfeltöltés, a botox vagy a műszempilla építés iránti kereslet csökkenő tendenciát mutat, a jelentés a beavatkozások visszafordítását igénylő nők számának növekedését is jelzi.

"Sokan jönnek el hozzánk, hogy csökkentsék, eltávolítsák vagy korrigálják a korábban elvégzett kozmetikai beavatkozásokat. Egyre gyakrabban találkozunk ezzel, mivel az emberek természetesebb megjelenést szeretnének elérni, nem pedig egy nyilvánvalóan feljavított külsőt. A feltűnő és kirívó külsőségekkel szemben, napjainkban inkább a természetesebb megjelenésre törekednek, amely egyúttal egészségesebbnek is tűnik. Ennek eredményeképpen jelenleg a bőr ellenálló képességét erősítő kezelések a legnépszerűbbek, amelyek a kollagéntermelés serkentésével segítik a bőr állapotának javítását és védelmét" - nyilatkozott tapasztalatairól Dr. Zoya Diwan, a klinikai és esztétikai bőrgyógyászat szakértője és az AVON nemzetközi, független bőrgyógyászati tanácsadója.

A hitelesség felértékelődése

A hírességek, influencerek és a közösségi média inspiráló ereje mindig fejlődik, ami 2023-ban sincs másképp. A közösségi média hatalmas befolyását a szépségtrendekre le sem lehet tagadni, azonban napjainkban éles váltás van kibontakozóban, a tökéletesen csiszolt feedektől a hitelesebb közösségi médiaélmény felé mozdulnak el a fogyasztók.

Míg például a filtereket sokáig a kívánt szépségápolási megjelenésünk inspirációs forrásának tekintettük, az AVON kutatása azt mutatja, hogy a filterek szépségápolási döntéseinket befolyásoló ereje változóban van. Ötből, kevesebb mint egy nő (19%) mondta azt, hogy a közösségi média filterek inspirálják őket arra, hogy kozmetikai beavatkozásokat végeztessenek, és ehelyett inkább a valós életben látott eredmények (47%), vagy a barátoktól és családtagoktól kapott ajánlások (37%) befolyásolják őket.

Az egészségesebb boldogabb

Az AVON nemrégiben készült Power in Ageing jelentéséből kiderült, hogy a nők majdnem háromnegyede (72%) inkább az egészséges, mint a fiatalos megjelenésre szeretne összpontosítani, a legújabb kutatás szerint a nők kétharmada (65%) a spektrum természetesebb végét szeretné elérni. - "Világszerte az emberek eltávolodnak attól, hogy a szépségápolással legyőzzék vagy elfedjék bizonytalanságukat, ehelyett inkább arra keresik a választ, hogyan emelhetik ki természetes szépségüket. Az emberek akkor érzik magukat jól, ha a lehető legjobb formájukban tündökölhetnek, a „minél több, minél nagyobb, annál jobb” trend egyértelműen az „egészségesebb boldogabb” irány felé fordul” – vélekedik Olivia Eskens, az AVON II. tudományos munkatársa és technikai terméktervezésért felelős vezetője.

Az AVON kutatása szerint napjaink legnépszerűbb megjelenése a "finom ragyogás", amelyet a természetes szépségünk hangsúlyozásával írhatunk le. Kiemeljük azt, amivel születtünk, azáltal, hogy a legtöbbet hozzuk ki bőrünk természetes megjelenéséből, amelyet csupán egy kis szempillaspirállal és semleges rúzzsal dobunk fel.

Szűkebb pénztárca = kisebb smink táska

Az egészségesebb, természetesebb megjelenés felé mutató trenddel együtt a globális megélhetési válság is érezhetően hatást gyakorol a nők szépségápolási döntéseire. Az AVON kutatásából kiderül, hogy világszerte minden ötödik nő lemondott a sminkelésről és a bőrápolásról (22%), majdnem egynegyedük abbahagyta a hajvágást és a kozmetikai kezeléseket (23%) és majdnem egyharmaduk lemondott a manikűrözésről (31%) a gazdasági nehézségekre hivatkozva. Napjainkban minden ötödik nő (21%) spórol pénzt a kozmetikai kezelések elhagyásával és saját maga által összeállított szépségápolási rutint folytat, valamint minden tizedik nő (13%) állítja, hogy bár még megengedheti magának, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem szívesen költ pénzt kozmetikai szépítő kezelésekre.

Egyértelmű, hogy a prioritások és a gondolkodásmód arról, mire fordítható a rendelkezésre álló jövedelem, eltolódtak és napjainkban a nők drága szépségápolási kezelések helyett szívesebben választanak költséghatékony alternatívákat.

"Jelentésünk rávilágít arra, hogy milyen összetett a nők szépségápolási döntéseit befolyásoló tényezők köre, és hogy a szépség jelentése hogyan változik folyamatosan az idők során. Nem számít, hogy kinek mit jelent a szépség fogalma, illetve milyen anyagi helyzetben van, hiszünk abban, hogy minden nőnek biztosítani kell arra a lehetőséget, hogy a szépség erején keresztül fejezhesse ki önmagát. Ez még soha nem volt aktuálisabb, mint napjainkban, amikor ilyen komoly gazdasági nehézségekkel kell szembenéznünk. Éppen ezért tölt el büszkeséggel bennünket, hogy élen járunk a nők szépséghez való hozzáállásának megértésében és abban, hogy mindenki számára elérhető áron kínáljuk termékeinket”- tette hozzá Angela Cretu, az AVON vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...