- Hirdetés -

Kiderült, mitől tartanak leginkább a magyar vállalkozók

|

A magyar vállalkozók többsége a bevételek csökkenésétől tart a leginkább és nagy kihívásának tekinti, hogy előteremtse a működési költségeket. Komoly problémát jelent a magas stressz, valamint a munka és a magánélet egyensúlyának eltolódása - derül ki a Számlázz.hu és az Opinio közös, reprezentatív online felméréséből.

A felmérés során rákérdeztek arra, hogy mi a vállalkozók legmarkánsabb félelme az év végéhez közeledve. A válaszadók többsége (31%) a bevételek csökkenésétől tart a leginkább. Közel negyedük (21%) pedig a kiadások növekedését jelölte meg elsőszámú mumusként, amit a bürokratikus/adminisztrációs terhek növekedése (14%), valamint a növekvő konkurenciaharc (13%), a piacvesztés (9%), a munkaerőhiány (7%) és zsugorodó piac (6%) követ.

Érdekesség, hogy a félelmek tekintetében nincs jelentős különbség a nemek között, azonban a legfiatalabb, tinédzser korú vállalkozók jóval nagyobb arányban tartanak a zsugorodó piactól (17%), mint az idősebbek. Az 50 felettieknek mindössze 3%-a jelölte be ezt fő félelem forrásként. A bevételek csökkenésétől, valamint a bürokratikus terhektől viszont pont a fiatalok érzik magukat kevésbé fenyegetve.

Aggódnak a magánéletük miatt a vállalkozók

A kérdőív rákérdezett arra is, hogy mi az a legnagyobb kihívás, amellyel a vállalkozó szembesült, vagy éppen jelenleg is küzd. A túlnyomó többség (68%) számára az okozza a legnagyobb fejtörést, hogy miként teremti elő a vállalkozása működtetéséhez szükséges bevételt. A gyorsan változó piaci trendek lekövetése 19% számára jelent komoly kihívást, ők elsősorban azon aggódnak, hogy vállalkozásuk képes lesz-e az új körülmények között is életképes maradni.

Nemcsak a szakmai, hanem a személyes tényezők is komolyan befolyásolják a vállalkozók mindennapjait. Erre utal, hogy a válaszadók jelentős része (32%) két, a magánéletet is érintő problémát jelölt meg az első helyen. Tizenhat százalék számára a munkával együtt járó magas stressz leküzdése a legnagyobb kihívás. Ugyanennyien a túlságosan hosszú munkaidőt, a magánélet ebből fakadó hiányát érzik problémásnak.

A likviditási / cash flow problémák is sok vállalkozót érintenek, legalábbis 15% jelezte, hogy ez próbatétel az életében. A cég digitalizálását 7%, míg a munkaerő magas fluktuációját 5% százalék jelölte meg.

Sok időt vesz el a pénzügyi adminisztráció

A pénzügyi adminisztráció minden vállalkozó számára ismerős feladat: a számlázást, a könyvelővel való kapcsolattartást, az utalást, az adatok rendszerezését senki sem úszhatja meg. A válaszadók 32%-ának havonta pár órát visz el az életéből a papírmunka, 28% pedig 1-2 napot szán erre a hónap során. Tizenhat százalék úgy nyilatkozott, hogy jelentős időt, havonta több napot is felemészt az adminisztráció. Tizenhét százalék az, aki semennyit nem foglalkozik a témával - helyettük minden bizonnyal más végzi el ezt a feladatot. Mindössze 7% azoknak az aránya, akik havonta kevesebb mint egy órát töltenek papírmunkával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Erre költünk legtöbbet az ünnepi szezonban

A Mastercard Gazdasági Intézet előrejelzése szerint a 2024-es ünnepi szezonban az európai vásárlási szokásokat a divat, az elektronikai eszközök és az utazás iránti kereslet határozza meg. A fogyasztók vásárlási kedve összességében növekszik, bár sokan...

Így alakulhat az ünnepi édességpiac

A kiskereskedők nehéz helyzetben futnak neki az ünnepi szezonnak, ami az év legkiemeltebb időszaka számukra. Eddig az látszott, hogy a lakosság meglehetősen visszafogta a fogyasztást, úgyhogy a megszokottnál is több múlik most azon, változik-e...

A Z generációval erősíthet Európa

Fokozódik a globális verseny. A sikeres európai gazdaság egyik meghatározó eleme az erős innovációs ökoszisztéma és a tehetséges fiatalok képzésének támogatása. Az innovatív életforma, a hibázás kultúrája és az együttműködések fontossága is szóba került...

Erre hajtott a NAV 2024-ben

A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte legutóbbi webináriumán, ahol az adótanácsadó szakértői és a NAV képviselője osztották meg tapasztalataikat a témában. Az online esemény vendége volt, Maqsoudi Ali, a NAV...

Új trendek jönnek a munka világában

Az évtized végéig több mint 85 millió betöltetlen álláshely lesz világszerte, és ezt szinte minden cég megérzi majd. A legnagyobb kihívás tehát nem az, hogy a robotok elveszik az állásunkat, hanem hogy nincs elég...

Cyberpunk valóság testközelből: itt az L20 podcast új epizódja

Az Internet Hungary-n készített L20 podcast legújabb epizódjában a bőr alá ültethető chipek kerültek reflektorfénybe – egy olyan technológia, amely egyre inkább a mindennapok részévé válik. A beszélgetés vendégei Schumacher Vanda műsorvezető, színésznő, aki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezek az ajándékok nagyon népszerűek karácsonykor

A technológiai termékek az idei karácsonyi ajándékvásárlási szezonban az öt legnépszerűbb kategória között szerepelnek – derül ki egy friss, novemberben megjelent kutatásból. A felmérés szerint a fiatalok és a férfiak különösen hajlanak a technológiai...

Különleges filmekkel csábít decemberben a Disney+

Az idei év végén is mindenkire gondol a Disney+, különleges válogatással zárul 2024: december 3-án a „Star Wars: Kóbor alakulat” (Star Wars: Skeleton Crew) a Star Wars-univerzumába repít, december 13-án a legendás Elton John...

Várakozások felett az év – interjú Erdélyi Eszterrel

Nálunk az áremelés sokkal nehezebb, mert kínálati piac van. A nemzetközi szereplőknek hatalmas az inventoryjuk, ami ugyan kevésbé minőségi, és nagy a reklámzaj, de megtehetik, hogy a hazai tartalom gyártókat „kiéheztetik” – véli Erdélyi...

A hazai e-kereskedők alig több mint tizede él a retail media lehetőségével

A hazánkban működő e-kereskedők mindössze 13,5 százaléka kínál digitális retail media megoldásokat – derül ki a PwC Magyarország által, az IAB Hungary szakmai közreműködésével készített kutatásból. A retail media mint az e-kereskedelem világában robbanásszerűen...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Don't Miss

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...