- Hirdetés -

Négyszeresére nőtt a feltörekvő technológiák támogatottsága

|

- Hirdetés -

A fejlődő technológiai trendekkel való lépéstartás továbbra is létfontosságú az üzleti növekedéshez. A globális gazdasági bizonytalanság ellenére a vállalatvezetők elkötelezettek maradtak a digitális átalakulás és az innovációs prioritásaik mellett – a feltörekvő technológiákat csaknem négyszer annyi vezető támogatja, mint tavaly. A KPMG legutóbbi felmérése, a KPMG Global Tech Report 2023 szerint a digitalizációért felelős vezetők bíznak abban, hogy a modern technológiák beemelése az üzleti élet minden területén termelékenység-növekedést hoz, ugyanakkor úgy látják, a technológiai fejlődést nem lassítja a jelenlegi bizonytalan gazdasági környezet. A biztonság, a bizalom és az adatok maximális védelme elsődleges napirendi pontok.

A vállalatok vezetőinek a globális gazdasági bizonytalanság ellenszelében is elszántnak kell maradniuk a digitalizációs törekvéseikben. Aki kitart, annak a befektetés továbbra is gyorsan megtérülhet – állapítja meg legfrissebb felmérésében a KPMG. Az új technológiáknak köszönhetően a vállalatok könnyebben megbirkózhatnak a nehéz piaci helyzettel. Ugyanakkor fontos, hogy a technológiai beruházások a stratégiai célokkal összehangolva, minél hamarabb termelhessenek értéket a vállalatnak.

Talán ez a legfontosabb tanulsága a KPMG Global Tech Report 2023 című kutatásának, melyben 16 ország közel 2100 felsővezetőjét, iparági szakértőjét kérdezték a digitális átalakulás következő szakaszáról, a szervezeti prioritásról, a technológiával kapcsolatos tervekről. A válaszadók körébe kilenc iparág – egyebek mellett az energiaipar, a pénzügyi szolgáltatások, az ipari gyártás vagy a kiskereskedelem – képviselőit válogatták be.

Elengedhetetlen a tudatosság és az agilitás

A technológiai vezetők elkötelezettek amellett, hogy szervezeteik digitális átalakulása folytatódjon. A tavalyi Global Tech Report jelentésben a megkérdezettek 66 százaléka látta úgy, hogy cége hatékonyan használja a technológiát üzleti céljai eléréséhez, és a megelőző két évben szinte mindegyikük sikeresen alkalmazta a digitális átalakulást a nyereségesség vagy a teljesítmény javítására. A felsővezetők elkötelezettsége a feltörekvő technológiák bevezetése iránt csaknem megnégyszereződött – míg 2022-ben a megkérdezettek mindössze 10 százaléka támogatta az átalakítást, addig ez 2023-ban már a vezetők 38 százalékára volt igaz.

A cégeknek az átalakítást tudatosan kell véghez vinniük, és a komolyabb eredményekhez együtt kell működniük a tágabban értelmezett üzleti területekkel is. „A technológiába önmagáért való befektetés még támogató üzleti környezetben sem térül meg, a jelenlegi kihívások közt az újításokat világos üzleti célokhoz kell kötni, és a megtérülést szorosan nyomon kell követni. Ha nem határozzuk meg tudatosan az elérni kívánt célt, ha nem számszerűsítjük a kívánt megtérülést, a technológiai projektek céltalanul sodródhatnak, és akadályozó tényezővé is válhatnak” – mutat rá a kutatás kapcsán Kulcsár Huba, a KPMG szenior menedzsere.

A tudatos befektetések megtérülését jelzi, hogy a válaszadók többsége (63 százaléka) arról számolt be, üzleti teljesítményük növekedési üteme gyorsult a digitális átalakítási erőfeszítéseiknek köszönhetően az elmúlt 24 hónapban. Minden harmadik megkérdezett elmondta, a technológiai beruházásaik 10 százalékot meghaladó teljesítménybeli javulást eredményezett, szemben a tavalyi 2,5 százalék körüli rátával, ami jelentős növekedésnek minősül.

ESG: a technológiai innovációk vezető prioritása lehet

A tavalyi eredményekkel összhangban, folytatódik a világtrend, és a digitális beruházások jelentős fókuszterülete maradt az ügyfelek elkötelezettségének fokozása és a kiberbiztonság.

A prioritások azonban változtak és a legszignifikánsabb változás az ESG hatása a technológiai innovációra. A vállalatok azon dolgoznak, hogy technológiai innovációkkal támogassák az ESG területet, segítve ezáltal az átalakulást, hogy vállalatként aktív szerepet vállaljanak az ESG-kérdésekben. A válaszadók csaknem fele (48 százalék) szerint a következő két év során az ESG-kötelezettségvállalások területén végzett értékteremtés irányába mutató innovációs tevékenység fogja meghatározni a technológiai innovációs menetrendet is.

AI: a legmeghatározóbb technológiai újítás, ami átalakítja a jövő vállalatait

A szervezetek az AI-t és a gépi tanulást tartják a legfontosabb technológiáknak a rövid távú (3 éven belüli) céljaik eléréséhez – ezt a KPMG Global Tech Reportjában megkérdezett technológiai szakemberek több mint fele (57 százalék) véli. Ezzel az AI a rangsorban jelentősen megelőzi az edge computingot (42 százalék) és a robotikát (41 százalék) is.

A mesterséges intelligencia (AI) és különösen a generatív AI gyors fejlődésének eredményeképpen, számos vállalkozás kénytelen átértékelni az AI-stratégiáját. Miközben felismerték a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket, az elmúlt évben lezajlott nagyon gyors előretörés sok figyelmeztető jelet is hozott, ami miatt a vezetők az AI bevezetésének – adaptációjának lassítása mellett döntöttek. Elsődlegesek az AI bevezetése körül sokasodó etikai és biztonsági aggályok, illetve az AI előretörésével a szervezeteknek szükségük lesz olyan irányelvekre és gyakorlatokra, amelyeket magabiztosan és biztonságosan tudnak alkalmazni.

A megkérdezettek 45 százaléka azért priorizálja az AI technológiát, mert a versenytársak már használják, így a kimaradás következménye akár a lemaradás lehet. Ezzel párhuzamosan a KPMG az AI alkalmazása tekintetében is rávilágít a tudatosság és agilitás fontosságára, mert az AI használatának elsődleges célja az üzleti lehetőségek jobb kihasználása, a vállalati és szervezeti célok és eredmények elérése.

„Az adatok és az AI összetartozó témaköre több szempontból is fontos lehet a vállalkozások számára. Csak hogy kettőt említsünk: segítenek jobb döntéseket hozni, illetve láthatóvá teszik a láthatatlant. A „big data” korában a nagy mennyiségű adat elemzésére az emberi agy korlátozott lehetőségeket kínál. Az AI és a „big data” házassága révén leszünk képesek a bonyolult és nagy adat struktúrákat az emberi agy számára is láthatóvá tenni és ezáltal a döntési mechanizmusokba becsatornázni” – így értékelte az AI hasznosságát Kulcsár Huba.

Irányított digitális transzformáció

A KPMG Global Tech Report 2023 kutatása szerint a digitalizációban éllovas szervezetnek azokat lehet tekinteni, ahol a felépült technológiai környezet támogatja a vállalat digitalizációs céljait, és ahol a vállalati eredményhez akár profit- generálás, akár teljesítmény-javulás formájában a technológiai innováció hozzájárul. Az adatok tanúsága szerint ezt ma a megkérdezettek 15 százaléka mondhatja el magáról, ők döntően (66 százalékuk) az olyan technológiák bevezetésében járnak az élen, mint az Xaas vagy a „big data” és AI alapú megoldások.

Ahhoz, hogy a fentiek elérhetőek legyenek egy vállalat számára, alkalmazkodóképes és agilis hozzáállás megvalósítása az alapvető lépés: alkalmazkodás a piaci kihívásokhoz és a termékek igazítása az ügyfelek igényeihez, valamint agilitás az adatalapú döntéshozatalra való átállásban, a vállalat kötöttségeit adó „silók” lebontásában, a vállalat határain túlnyúló partnerségek kialakításában (pl. XaaS). Ebben a legnagyobb akadályozó tényezőnek a(z agilis csapatok felhatalmazásába vetett) vezetői bizalom hiánya látszik, mindazok ellenére, hogy megkérdezetteknek fel (47 százalék) az agilitást látja a legfontosabb faktornak.

Ezen a téren sok a teendő. Kulcsár Huba a hazai tapasztalok összegzésekor a főbbeket abban látja, hogy támogassák a felső vezetést az új technológiákban rejlő lehetőségek megértésében, és elemezzék a meglévő technológiai adósságok termelékenységi hatását és pénzügyi költségeit.

„Minden technológiai bevezetés során integrálni kell a bizalmat, a biztonságot, az adatvédelmet és a rugalmasságot, és támogatni a vállalatokat adatirányítási, adatvédelmi, kiberbiztonsági, valamint ESG átláthatósággal kapcsolatos megoldások terén” – fogalmaz a KPMG szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Már belenézhetünk az HBO népszerű sorozatának új évadába

Az HBO a brazíliai São Paulóban megrendezett CCXP23 Comic-Con rendezvényen közzétette az HBO saját gyártású drámasorozata, A SÁRKÁNYOK HÁZA második évadának hivatalos teaserét. A nyolc epizódból álló második évad 2024 nyarán debütál az HBO-n,...

Tovább erősít podcast fronton a Marquard

Új podcastokkal erősíti portfólióját a Marquard Group Hungary. Először az ÉVA magazin Testkép című produkciója mutatkozott be december 1-jén, majd december 7-én startol az InStyle Képesvagyok műsora, amely a brand nagy sikerű #képesvagyok kezdeményezésének...

Moziból a könyvespolcra – filmtörténet és önéletrajz a mester szemén keresztül (x)

Van, akinek a mozi csupán egy kellemes, szabadidős program, de némelyeknek a filmnézés szent hobbi, sőt egyet jelent az élettel. Többnyire belőlük lesznek a filmteoretikusok, kritikusok, és nem utolsó sorban a filmrendezők. A hivatás...

Díjazták a Torontói EU Filmfesztiválon a Semmelweist

A Koltai Lajos rendezésben készült Semmelweis-film lett a Torontói EU Filmfesztivál legjobbja és elnyerte a közönségdíjat. Az anyák megmentőjeként világhírűvé vált magyar orvosról, Semmelweis Ignácról készült - a hazai mozikban már látható - új magyar...

Kiderült, mikor lesz jövőre a SopronFest

Jövőre a pünkösdi hétvégén, május 17. és 19. között rendezik meg második alkalommal a SopronFestet, ahol a hazai fesztiválok kedvenc előadói és zenekarai lépnek színpadra. Az esemény során nem csak a koncertek helyszínéül szolgáló...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így spórolhatunk a klímás fűtéssel

A fűtés gazdaságosságát főként az épület szigetelése határozza meg, a klímák esetében viszont számos más olyan praktika is ismert, amivel spórolhatunk a költségeinken. Ha a teljes fűtési idényben használnánk a klímaberendezést, kizárólag fűtésre optimalizált...
Az Árulók című műsor nézettsége

Meglepő nézettséget produkált Az árulók

A fiatalabb célcsoportoknak nagyon bejött Az árulók. A Sztárbox pedig még ennél is jobb nézettséget hozott az RTL-nek, ami viszont már nem is meglepő. Teljes lakosságnál a TV2-s Dancing with the Stars produkálta a...

Újabb településeken gyorsít a Vodafone

A közelmúltban 8 vármegye 71 településén végzett hálózatfejlesztési munkálatokat a Vodafone Magyarország, melynek köszönhetően november végétől újabb közel 180 ezer háztartásban lesz elérhető a szolgáltató 1 gigabit sebességű vezetékes internetszolgáltatása. A fejlesztéssel a szolgáltató...

Így reagálnak az energiakrízisre a hazai cégek

A gyorsan változó energiaárak és a fenntarthatóság előtérbe kerülése lépésre ösztönzik a hazai vállalkozásokat is. A Schneider Electric friss felméréséből többek között kiderül, hogy a válaszadók túlnyomó többsége már megvalósított ilyen irányú fejlesztést, vagy...

Nagyon felpörgött az ingatlanpiac

2023 novemberében, országosan 8800 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 55 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A várakozásoknak megfelelően erősödő tendenciát mutat az év végéhez közeledve a hazai...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Napelemekre költenek a hazai nagyvállalatok

Népszerűek az energiahatékonyságot növelő beruházások a nagyvállalatok körében, minden negyediknél várható ilyen jellegű fejlesztés a következő egy év során. A beruházásokat nem csupán az energiaárak emelkedése hajtja, hanem több szempont együttesen, így például a...

Minierdőt telepítettek Budapesten

November 29-én a XII. kerületben immár a harmadik Miyawaki erdőt adták át a GreenGo két éve indított Gurulj a fákért! Támogatói Programjának keretében. Budapest első és kizárólag elektromos flottát üzemeltető közösségi autómegosztója ezzel már...

Újabb lépéssel támogatja az ALDI a fenntarthatóságot

A vállalat biatorbágyi méhecskeháza után most hét városban nyitott rovarotthonokat, amelyek a virágok beporzásához nagymértékben hozzájáruló, emberekre ártalmatlan beporzó rovaroknak nyújtanak menedéket.Az ALDI biatorbágyi logisztikai és igazgatási központjánál már 2016 óta működik egy öt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....