Kié lesz az Amazon milliárdos médiavásárlási biznisze?

Felülvizsgálja globális médiatervező és -vásárló üzletét az Amazon, amely majd egymilliárd dolláros megbízást jelenthet a nyertes médiaügynökségnek.

A 136 milliárd dollárt érő seattle-i székhelyű e-commerce cég tavaly csak az USA-ban több mint 920 millió dollárt költött médiavásárlására, ez a Kantar Media adatai szerint közel 8 százalékkal volt több, mint 2015-ben. A gigacég most olyan növekvő piacokra is erőteljesen fókuszál, mint India.

Várhatóan minden nagy kommunikációs holding részt vesz a tenderen, kivéve az Omnicom csoportot, amely épp a nagy rivális Google-lel dolgozik együtt. De várhatóan ott lesz a jelentkezők között az IPG Mediabrands Initiative és az MEC is, amelyekkel jelenleg is együttdolgozik a társaság.

A cég erős második negyedévet zárt. Csütörtökön jelentették be hogy a bevétele 38 milliárdra nőtt, ami 25 százalékos növekedés 2016 hasonló időszakához képest. A társaság nyeresége viszont 197 millió dollárral valamelyest elmaradt az elemzők várakozásaitól.

Közben kiderült az is, hogy a cég elnöke, Jeff Bezos a világ leggazdagabb embereinek listáján megelőzte Bill Gatest, valamint korábban bejelentették azt is, hogy 13,7 milliárdért megveszik a Whole Foodst.

Mindez pedig azt is jelenti, hogy növekednek a cég marketingköltségei, amely mögött egy jelentősen növekvő sales csapat munkája áll. Nem meglepő, hogy a sales osztály létszáma 42 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi időszakhoz képest.