Kiélezetté vált a főműsoridős verseny az RTL és a TV2 között

tévékészülék nézettség

Az esti sávban a 18-49 és a 18-59 éveseknél minimális különbség volt az RTL és a TV2 között. Viszont ennél a két célcsoportnál nem a kereskedelmi csatornák, hanem az M4 Sport adta a hét legnézettebb műsorát.

A mögöttünk álló 25. héten a TV2 kicsit erősödött, az RTL kicsit gyengült. Emiatt főműsoridőben és a 18-49, valamint a 18-59 éveseknél meglehetősen szorossá vált a nézettségi verseny. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben a TV2 10,3 százalékos közönségaránnyal nyert a 10,1 százalékos RTL előtt. A 18-59 éveseknél és főműsoridőben az RTL 10,9 százalékkal vezetett a 10,3 százalékos közönségarányú TV2 előtt. A megnyert esték számában is döntetlen-körüli eredmény született. A 18-49 éveseknél a TV2, a 18-59 éveseknél pedig az RTL nyert négy estét.

Minden más bontásban a TV2 zsákolta be a múlt hetet. Tehát teljes lakosságnál az esti sávban, továbbá teljes napon a 18-49, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Csoportszinten pedig minden összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen. Igaz, a 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Magyarország egy százalékponton belül volt tőlük (TV2 Csoport: 22,9%, RTL Magyarország: 22,2%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 25. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,3 13,8 10,3
RTL 10,9 10,6 10,1

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 25. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,2 11 8,5
RTL 6,7 6,3 6,3

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 22,2 24,3 21,4
RTL Magyarország 18,7 16,3 18,4
MTVA 6,0 9,5 5,0
AMC Networks 5,6 5,4 5,8
Paramount Global 5,0 4,1 6,1
Network4 3,6 5,0 2,5
Antenna Entertainment Group 2,8 2,3 2,8
Warner Bros.Discovery 2,7 3,0 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 18,4% / 16,7% (17,4% / 16,6%)
Tények Plusz – 13,4% / 13,7% (11,9% / 11,6%)
Szerencsekerék – 12,4% / 13% (13,5% / 13,6%)
A Nagy Ő – 5,5% / 6,1% (5,4% / 5,9%)

RTL
Híradó – 18,3% / 16,3% (18,1% / 16,4%)
Fókusz – 12,5% / 11,5% (13,5% / 13,5%)
Tippelj és vidd el – 10% / 8,4% (10,6% / 10,6%)
A mi kis falunk – 10% / 9,8% (9,8% / 9,5%)

A Szerencsekerék múlt héten is jobb közönségarányt ért el, mint a Tippelj és vidd el. Ráadásul a TV2-s vetélkedő ezt úgy hozta össze, hogy a műsorból csak ismétléseket adtak. A főműsoridő második felében viszont az RTL-es A mi kis falunk ismétlés verte a TV2-s A Nagy Ő ismétlést. Nagyjából így jött össze a két csatorna esetében, hogy heti szinten hasonló közönségarányt értek el a 18-49 és a 18-59 éveseknél.

A két kereskedelmi célcsoportnál viszont a hét legnézettebb műsorát nem a TV2 és nem is az RTL, hanem az M4 Sport sugározta. A múlt keddi Magyarország-Litvánia Eb-selejtező vonzotta a legtöbb nézőt a 18-49 éveseknél (233 ezer) és a 18-59 éveseknél (347 ezer) is. A teljes lakosságnál a hét harmadik legnézettebbje volt a meccs, miután 601 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál két TV2-s műsor, a keddi Tények (674 ezer néző) és a hétfői Szerencsekerék (652 ezer néző) vezette a toplistát.

Az RTL legnézettebb műsora – minden korosztálynál – a vasárnapi Híradó volt. A hírműsorra a 18-49 évesek közül 180 ezren, a 18-59 évesek közül 268 ezren, a teljes lakosságból 567 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ M4 SPORT 347 645 20,2
HÍRADÓ RTL 268 244 20,1
TÉNYEK TV2 234 535 23,5
SZERENCSEKERÉK TV2 220 671 13,7
TÉNYEK PLUSZ TV2 195 285 15,8
A MI KIS FALUNK RTL 179 725 11,3
FÓKUSZ RTL 179 243 14,9
TIPPELJ ÉS VIDD EL RTL 176 670 10,8
COBRA 11 RTL 167 663 11,0
FÓKUSZ PLUSZ RTL 131 981 10,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 674 325 26,7
SZERENCSEKERÉK TV2 652 983 18,7
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ M4 SPORT 601 044 17,1
HÍRADÓ RTL 567 083 20,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 553 517 19,7
A SORS ÚTVESZTŐI TV2 428 138 21,5
TESTVÉREK TV2 381 081 21,1
TIPPELJ ÉS VIDD EL RTL 380 498 11,1
FÓKUSZ RTL 350 672 12,3
COBRA 11 RTL 322 197 10,1

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÁS – EB-SELEJTEZŐ M4 SPORT 233 067 20,1
HÍRADÓ RTL 180 565 20,3
SZERENCSEKERÉK TV2 161 588 15,0
TÉNYEK TV2 148 151 22,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 131 596 16,6
A MI KIS FALUNK RTL 125 856 12,1
FÓKUSZ RTL 121 826 15,3
COBRA 11 RTL 101 173 10,0
TIPPELJ ÉS VIDD EL RTL 98 180 9,0
NŐI SZERVEK TV2 95 509 8,9

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás