Minden korábbinál fontosabb a márkák számára, hogy elkerüljék azt, hogy kapcsolatba hozzák őket visszatetszést keltő online tartalmakkal – többek között ez derült ki az Oath technológiai cég megbízásából az Advertiser Perceptions kutatócég által elvégzett kutatásból. A felmérés szerint a megkérdezett amerikai marketingesek 45 százaléka jelezte, hogy inkább ismert kiadókhoz viszik a reklámköltéseiket – lemondva ezzel a nagyobb elérésről is -, csakhogy elkerülhessék a kellemetlen helyzeteket.
A márkabiztonság még a múlt évben, a YouTube-on szélsőséges tartalmú videók mellett megjelenő hirdetések kapcsán került a figyelem középpontjába, és az azóta eltelt időszak közösségi médiát érintő botrányai miatt, úgy tűnik, nem csupán napirenden maradt, de egyre fontosabb kérdéssé válik. A kutatás során megkérdezettek 45 százaléka szerint a közösségi média platformok nem végeznek jó munkát a márkabiztonság megteremtésére. Ugyanakkor 51 százalék szerint ígéretesek a törekvéseik, hogy kezeljék a helyzetet.
Megdöbbentő, hogy szinte valamennyi válaszadó – 99 százalék – aggódik amiatt, hogy a márka szempontjából biztonságos környezetben jelenik-e meg hirdetése. Figyelmeztető adat az is, hogy 58 százalékuk úgy véli, hogy a múlt évhez képest idén inkább van oka aggodalomra ennek kapcsán.
A márkabiztonság erősítését célzó intézkedéseket 50 százalékuk sürgeti a partnereinél, míg 47 százalék nyilatkozta azt, hogy harmadik féltől származó technológiákat alkalmas ennek biztosítására. A kutatásból az is kiderült, hogy az automatikus hirdetéselhelyezésnél a marketingesek 44 százaléka már használ feketelistát a partnereikkel együttműködve, 40 százalékuk pedig már fehérlistát is.