Bár nemzetközi szinten nagy elismerés övezi az influenszereket, nálunk még nem kapták meg az egyébként kiérdemelt figyelmet, pedig néhányuk több százezres követőtáborral büszkélkedhet. A Post For Rent által életre hívott Creator Awards – melynek díjátadója november 23-án lesz - célja a közösségi médiában ismert tehetségek munkájának értékelése, az egyéni teljesítmények láthatóvá tétele.
Rengeteg díjátadó van a marketingszakmában, és ezek közül sok tartalmaz influenszermarketinggel kapcsolatos kategóriákat, viszont kifejezetten tartalomgyártói minőségben egyik sem díjazza a véleményvezéreket, celebeket, képernyősöket vagy bárkit, aki nagy követőtáborra tett szert social media felületeken.
„A Post For Rentnél mi kezdettől fogva figyelünk arra, hogy megbecsüljük a tartalomgyártókat, és érezzék munkájuk fontosságát” – mondta el Varga-Szilágyi Zsolt, a cég operatív igazgatója. A Creator Awards célja, hogy értékeljék az influenszerek, képernyős személyiségek, zenészek és minden olyan egyéni tehetség munkáját, akiknek széles körű követői táboruk van a közösségi médiában. „Nap mint nap közvetlen közelről látjuk, hogy mennyi elkötelezettség és munka szükséges ahhoz, hogy folyamatosan megtartsák a követőik figyelmét, minőségi tartalmat hozzanak létre vagy éppen megújuljanak. Mégis, sokan továbbra is pejoratív értelemben használják az influenszer kifejezést, noha ők azok, akik révén a márkák üzenete eljut a fogyasztókhoz, és elérhetik, hogy százezrek kövessék figyelemmel őket. Egyes véleményvezérek, tartalomgyártók annyi emberhez jutnak el, mint bármilyen kiemelkedő, hagyományos médium, legyen szó híroldalról vagy kereskedelmi tévécsatornáról” – mutatott rá Varga-Szilágyi Zsolt.
Varga-Szilágyi Zsolt
A Post For Rent csapata bízik abban, hogy minden jelölt, shortlistes vagy éppen nyertes profitál majd abból, hogy egy ilyen díjátadó keretein belül értékelik a munkáját. A szervezők célja, hogy az ügynökségek, a márkák és az egész marketingszakma végre ott helyezze el a közösségi média tartalomgyártóit a koordinátarendszerben, ahová tartoznak és ahol nemzetközi szinten is vannak.
Összehangolt csapatmunka
Egy új díj kiírása, a zsűrizés és a díjátadó esemény megrendezése hatalmas feladatot jelent. A Creator Awards szervezése, valamint az erre való felkészülés rengeteg utánajárással és még több tanulással jár a szervezők részéről. „Első lépésben a helyszínünk volt meg, amit a rendezvényszervező csapatunkkal együtt választottunk ki. Az esemény megszervezése egy külsős partner feladata, mi pedig a díjátadó keretrendszerének a kialakításában vállalunk nagy szerepet” – mondta el Paholik Kitti projektvezető, a Post For Rent marketingmenedzsere.
A szervezés nagy kihívást jelent az egész csapat számára, ugyanis ez a cég első, egész piacot érintő rendezvénye. „Szerettünk volna egy olyan díjátadót létrehozni, ahol egy független zsűri dönt a nyertesekről, de fontosnak tartottuk azt is, hogy a tartalomgyártók közönségét is bevonjuk a versenybe. Ezért a zsűri pontjai 70, a közönségszavazás pedig 30 százalékban járul hozzá a végeredményhez” – tette hozzá.
A keretrendszer meghatározása után a zsűri összetétele, valamint a jelöltek kiválasztása és a kapcsolatfelvétel következett. A 24 kategória közel 200 jelöltjével való egyeztetéshez a teljes csapat segítségére szükség volt. Mind eközben a Post for Rent fejlesztő és gyártó csapatával együttműködve felépítették az esemény weboldalát, valamint a social media megjelenésekre vonatkozó terveket. A szervezői munka során igyekeztek megfelelni a díj fő szponzora, az MBH Bank igényeinek is.
„A szervezés során nap mint nap rengeteg különböző új feladattal szembesültünk. Ezeket szerencsére könnyedén el tudtuk osztani a kompetenciáink szerint. Kitti a strukturált gondolkodásával és a precizitásával hatékonyan tudja rendszerezni a feladatokat, Dórinak végtelen a tudása a magyar tartalomgyártókról, nekem pedig a kreatív feladatok ellátása az erősségem. Emellett természetesen a teljes talent manager csapat bevonására is szükségünk volt a jelöltekkel való kapcsolattartáshoz” – mondta el Fehér Boglárka márkamenedzser.
Bozsik Dóra, a Post For Rent talent managementjének a vezetője szerint a legnagyobb kihívást az okozza a szervezés során, hogy a legapróbb dolgokkal kapcsolatban is a maximalizmusra törekszenek. „Az egymás közötti kommunikáció, a kompromisszumkészség és a közös cél nagyban hozzájárult ahhoz, hogy mindannyian ugyanolyan lelkesek tudjunk lenni most is, mint a projekt kezdetekor” – mutatott rá.
A díjátadó helyszínéül a Millenárist választották, hiszen ez egy minőségi rendezvényhez méltó hely. Itt az ültetett vacsorát követően adott a lehetőség az estét egy lazább stílusú, több koncertből álló műsorral zárni. A Post For Rent csapata a produkciók és a menü kapcsán is meglepetésekkel készül.
„Cégünk mottója, a dream bigger is mutatja, hogy mindig többet és nagyobbat szeretnénk létrehozni. Akkor leszünk igazán elégedettek, ha a Creator Awardsot minden évben megrendezzük, és meghatározó elismerése lesz az influenszerpiacnak. Mi biztosan ezen leszünk!” – hangsúlyozta Paholik Kitti.
Balról jobbra: Paholik Kitti, Fehér Boglárka és Bozsik Dóra