- Hirdetés -

Kihívások és kedvenc kampányok – vallottak a hazai marketingvezetők

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin marketingvezetőket kérdezett az idei kedvenc kampányukról, arról, hogy mi jelent számukra kihívást és vannak-e olyan marketingeszközök, amiket túl- vagy alulértékeltnek tartanak. Sokan említették kihívásként a digitális eszközöket, a folyamatosan változó piaci környezetet és jó néhányan túlértékeltnek tartják az influencer marketinget.

A három kérdés, amiket feltettek a marketingvezetőknek:

1. Látott-e az idén olyan kampányt vagy éppen csak reklámot, amit nagyon jónak, ötletesnek, inspirálónak tartott?

2. Jelenleg a saját területén mi jelenti a legnagyobb kihívást a napi munka során?

3. A marketingeszközök terén van-e olyan, amit nagyon alulértékeltnek vagy éppen túlértékeltnek gondol?

Beke Zsuzsa, RICHTER GEDEON, PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

1. A Pfizer nemzetközi vállalatimárka-kampánya nagyon tetszett, különösen a tévészpot, amelyet használnak. Abszolút inspiráló. Az úgynevezett „big pharma” cégek kommunikációs aktivitását érdemes fi gyelemmel kísérni. 2. Mintegy 30 ország kommunikációs és PR-tevékenységét koordináljuk mint magyar központ, idetartozik az összes uniós ország, az orosz és a FÁK-piacok, valamint rövid távon ehhez hozzájönnek a dél-amerikaiak. Ez jelenti jelenleg számunkra a legnagyobb kihívást az erősen eltérő üzleti és kulturális környezetből adódóan, valamint a Richter nem egységes termékportfóliója miatt. 3. Alulértékeltnek érzem ma már a printfelületeket, és sokszor túlértékeltnek az online platformokat.

Palcsó Sára, ZWACK UNICUM, marketingigazgató

1. Ami Magyarországon nekem nagyon érdekes volt az elmúlt évben, az a CBA és az Auchan átpozicionálása és reklámkampánya. Mindkettő más, mindkettő megragadó a maga nemében, és ha jól tudom, elég sikeresek is. Hazabeszélek, de a Kalumba fűszeres ginünk reklámja is nagyon sikeres volt, azt is nagyon szerettem, de nyilván elfogult vagyok. 2. Kezd kicsit túl sok lenni a változó és az információ. És a változó információ. A mérés egy nagy kihívás: amit csinálunk, az hogyan mérhető jól és realista megoldásban. Sok mérést ismerünk, de nem mindegyik ad őszinte információt, illetve sok mérési megoldás elég drága. Minél több gyors, egyszerű és relatíve olcsó piackutatási, kampánymérési megoldásra lesz szükség. Talán a legnagyobb hangsúly azon van, hogy gyors és egyszerű. 3. Szerintem az árakat a piac meghatározza, amit a piac fizetni hajlandó, annyi az ár. A marketingmixet mindenki maga alakítja az adott céljai és büdzséje alapján. Kisebb költségvetésből is lehet építkezni, és sok minden helyettesíthető vagy kiváltható. Alaptézis: ha kicsi a médiabüdzséd, akkor legyél kreatívabb, és tűnj ki a tömegből.

Bene Nikoletta, SPAR MAGYARORSZÁG, marketingvezető

1. A szívem „hazahúz”, ezért a dél-afrikai Spar karácsonyi reklámját mondanám. Nekik mindig nagyon egyszerű, de szívet melengető reklámjaik vannak. A magyarok közül

pedig a Spar ügynöksége, a Spice által készített Cofi dis-reklám első darabja, az Unikornist találtak Magyarkúton. 2. Kitűnni a reklámzajból és valami olyat alkotni, ami még nem volt. 3. Számomra a mozireklám, illetve a DOOH jövője egy nagy kérdés.

Horváth Magyary Nóra, K&H CSOPORT, kommunikációs ügyvezető igazgató

1. A Grow up in e-sports with Mercedes Benz. A 92 éves márka megint megújul, megint relevánsan szólítja meg a fi atal, s azon belül is a már most megfelelő vásárlóerejűeket. S teszi mindezt úgy, hogy alapvető értékként képviseli az energikusságot, a dinamizmust, az erőt, a megkülönböztetettséget. 2. A gazdaság felpörgött, a reklámköltés megnőtt. A megszólítandó célcsoportok száma szintén emelkedett, ám a karakterisztikájuk markánsan eltér. A céges erőforrások elosztásában a digitális megoldásoké a prioritás. 3. Túlértékeltnek érzem a sok kis célcsoportot megszólító és alulértékeltnek érzem a nagy, erőteljes, széles médiamixszel dolgozó integrált kampányokat. A kettőnek együtt kéne működni: a nagy, integrált kampányokon belül kéne lennie a több, kisebb alszegmenst célzottan is megszólító eszközök használatának. Jelen pillanatban sok esetben az erőforrások elaprózását látom.

Baráth Péter, VODAFONE MAGYARORSZÁG, márkaigazgató

1. Fontos és bátor: a Procter & Gamble The Talk kampánya. 2. A digitális kampányaink összehangolása a hagyományos médiam egjelenéseinkkel kreatív szempontból. Itt még sok lehe tőség van fejlődni. 3. Úgy gondolom, a közterületben még mindig van fantázia és több lehetőség, különösen hazánkban. Emellett a digitálismédia-tervezést és -automatizációt tartom a legfontosabb területnek, ahol sokat kell és lehet fejlődni. Túlértékeltnek a content marketing megoldásokat tartom, ahol kevés a jó példa és jó gyakorlat, valamint túl nagy a befektetett időigény, míg a megtérülés ezt még nem tükrözi.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Hajmeresztő küzdelmeket ígér a Network4

Újabb két évig a Network4 platformjain láthatják a magyar nézők a NASCAR versenyeit. Amerika talán leglátványosabb, legkeményebb és leggyorsabb autóverseny sorozata egyre nagyobb népszerűségnek örvend idehaza, szinte futamról-futamra nő a rajongók tábora. Az idei...

Pezsgős projektben a KNK

Januártól a KNK kommunikációs ügynökség kezeli a magyar piac meghatározó pezsgői, a Törley és a Hungaria márkák PR-aktivitásait és különféle sajtóeseményeit. Az éves megbízás elnyeréséhez sikeres pilot-projekt lebonyolításán keresztül vezetett a KNK csapatának útja....

Kiosztották „Az Év Honlapja” díjakat

Már 21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri...

Galácz Karolina ismét bekerült a Dubai Lynx zsűrijébe

A Cannes Lions egyik legfontosabb fesztiválja, a MENA régió kreativitását ünneplő Dubai Lynx ismét meghívta zsűrijébe a VMLY&R executive kreatívigazgatóját, Galácz Karolinát, aki ezúttal az Entertainment kategória zsűrizésében vesz részt.A fesztivált és a zsűrizést...

Díjat nyert a VALMAR #challenge

Tavaly ősszel látott napvilágot a #stabiloszinesszavak kihívás a TikTokon, amellyel kéz a kézben megszületett a VALMAR egyik legújabb dala, a Színvak, amely azóta is az elsők között szerepel a tartalommegosztó oldalakon. A zenei duó...

Burkolt reklámért fizethet az M1

E heti ülésén az M1 és a Szeged Televízió szolgáltatóival szemben indított eljárás eredményéről is döntött a Médiatanács.Burkolt kereskedelmi közleményt tett közzé az M1 Magyar gazda című műsorának szeptember 30-án délután vetített epizódjában –...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Fővárosi újlakás-piac: nem állt meg az áremelkedés

Bár már sokan számítanak akár árcsökkenésre is a honi lakáspiacon, a fővárosi újépítésű ingatlanok tekintetében aligha jellemzi ez a jövőt. Az OTP legfrissebb Budapesti Újlakás Értéktérképe ugyan jelentős visszaesést mutat éves szinten a tavalyi...

Pedagógusoknak segít a Yettel új programja

A felgyorsult világban folyamatosan szembe kell nézni a kiszámíthatatlansággal, és egyre nagyobb kihívást jelent megtalálni a lelki egészség alapját, az egyensúlyt. A Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli ezért úgy döntött, Mentális Egyensúly Programot...

Újabb feladatnál vetik be a mesterséges intelligenciát

Csaknem 800 millió forintos beruházással, saját erőforrással fejleszt – mesterséges intelligencia által vezérelt – online számlafeldolgozó rendszert az S&T Consulting Hungary Kft., amely februártól Kontron Hungary Kft. néven folytatja a tevékenységét. A megoldás legfőbb...

Még több darts jön a Sport TV-n

A január 27-29. között megrendezésre kerülő Masters a PDC vb-t követő első kiemelt, egyállomásos dartsverseny. A Masters most mutatkozik be a Sport TV-n, és ez is része annak az egyedülálló dartscsomagnak, amely az összes...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...

Reklámszakemberként időben felkészültél a 2023-as év kihívásaira?

Összeszedtünk néhány tippet a digitális reklámköltések esetében mire érdemes figyelni a piaci szereplőknek, amennyiben sikeres évet szeretnének tudni maguk mögött. Egy olyan évben, amikor az elmúlt időszak legmagasabb inflációjával és a megélhetési költségek drasztikus emelkedésével...

Azon dolgozunk, hogy kitörjünk az építőipari skatulyákból és vonzóvá tegyük az építőipart

Hogyan látja vezetőként marketing szempontjából a 2023-as évet a friss Signature CEO díjas Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója? Milyen kihívásokkal szembesülnek külföldi terjeszkedés során, felfedezhetőek az egyes régiókban különbségek vásárlói attitűd szempontjából? Többek...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Forradalmi újítás a műanyag újrahasznosítására

A Procter & Gamble elkötelezett a fenntarthatóság és a technológiai fejlődés mellett, mindez erőteljes befolyással bír globális partnerségeinek kialakításában is. Az idei Világgazdasági Fórum panelbeszélgetésein bemutatták többek között együttműködésüket a PureCycleTM újrahasznosítási rendszerrel, saját...

Nem tud mit kezdeni a használt sütőolajjal? – Itt egy új lehetőség

Használt sütőolaj gyűjtésére és tárolására alkalmas konténereket telepített országszerte 40 üzemanyagtöltő állomásán az OMV olajtársaság. A kihelyezett tárolókban a lakosság csavarzáras PET palackokban biztonságosan lerakhatja a használatra már alkalmatlan zsiradékot – írja az MTI a...

Fiatalok fenntarthatósági törekvéseit segíti a Mercedes

A márka egy Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé árveréséből származó bevételt a beVisioneers: The Mercedes-Benz Fellowship ösztöndíjprogram támogatására ajánlja fel. A kezdeményezés egy globális ösztöndíjprogram, amely évente akár 1000 fiatalnak nyújt támogatást olyan projektek...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....