- Hirdetés -

Kihívások és kedvenc kampányok – vallottak a hazai marketingvezetők

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin marketingvezetőket kérdezett az idei kedvenc kampányukról, arról, hogy mi jelent számukra kihívást és vannak-e olyan marketingeszközök, amiket túl- vagy alulértékeltnek tartanak. Sokan említették kihívásként a digitális eszközöket, a folyamatosan változó piaci környezetet és jó néhányan túlértékeltnek tartják az influencer marketinget.

A három kérdés, amiket feltettek a marketingvezetőknek:

1. Látott-e az idén olyan kampányt vagy éppen csak reklámot, amit nagyon jónak, ötletesnek, inspirálónak tartott?

2. Jelenleg a saját területén mi jelenti a legnagyobb kihívást a napi munka során?

3. A marketingeszközök terén van-e olyan, amit nagyon alulértékeltnek vagy éppen túlértékeltnek gondol?

Beke Zsuzsa, RICHTER GEDEON, PR- és kormányzati kapcsolatok vezető

1. A Pfizer nemzetközi vállalatimárka-kampánya nagyon tetszett, különösen a tévészpot, amelyet használnak. Abszolút inspiráló. Az úgynevezett „big pharma” cégek kommunikációs aktivitását érdemes fi gyelemmel kísérni. 2. Mintegy 30 ország kommunikációs és PR-tevékenységét koordináljuk mint magyar központ, idetartozik az összes uniós ország, az orosz és a FÁK-piacok, valamint rövid távon ehhez hozzájönnek a dél-amerikaiak. Ez jelenti jelenleg számunkra a legnagyobb kihívást az erősen eltérő üzleti és kulturális környezetből adódóan, valamint a Richter nem egységes termékportfóliója miatt. 3. Alulértékeltnek érzem ma már a printfelületeket, és sokszor túlértékeltnek az online platformokat.

Palcsó Sára, ZWACK UNICUM, marketingigazgató

1. Ami Magyarországon nekem nagyon érdekes volt az elmúlt évben, az a CBA és az Auchan átpozicionálása és reklámkampánya. Mindkettő más, mindkettő megragadó a maga nemében, és ha jól tudom, elég sikeresek is. Hazabeszélek, de a Kalumba fűszeres ginünk reklámja is nagyon sikeres volt, azt is nagyon szerettem, de nyilván elfogult vagyok. 2. Kezd kicsit túl sok lenni a változó és az információ. És a változó információ. A mérés egy nagy kihívás: amit csinálunk, az hogyan mérhető jól és realista megoldásban. Sok mérést ismerünk, de nem mindegyik ad őszinte információt, illetve sok mérési megoldás elég drága. Minél több gyors, egyszerű és relatíve olcsó piackutatási, kampánymérési megoldásra lesz szükség. Talán a legnagyobb hangsúly azon van, hogy gyors és egyszerű. 3. Szerintem az árakat a piac meghatározza, amit a piac fizetni hajlandó, annyi az ár. A marketingmixet mindenki maga alakítja az adott céljai és büdzséje alapján. Kisebb költségvetésből is lehet építkezni, és sok minden helyettesíthető vagy kiváltható. Alaptézis: ha kicsi a médiabüdzséd, akkor legyél kreatívabb, és tűnj ki a tömegből.

Bene Nikoletta, SPAR MAGYARORSZÁG, marketingvezető

1. A szívem „hazahúz”, ezért a dél-afrikai Spar karácsonyi reklámját mondanám. Nekik mindig nagyon egyszerű, de szívet melengető reklámjaik vannak. A magyarok közül

pedig a Spar ügynöksége, a Spice által készített Cofi dis-reklám első darabja, az Unikornist találtak Magyarkúton. 2. Kitűnni a reklámzajból és valami olyat alkotni, ami még nem volt. 3. Számomra a mozireklám, illetve a DOOH jövője egy nagy kérdés.

Horváth Magyary Nóra, K&H CSOPORT, kommunikációs ügyvezető igazgató

1. A Grow up in e-sports with Mercedes Benz. A 92 éves márka megint megújul, megint relevánsan szólítja meg a fi atal, s azon belül is a már most megfelelő vásárlóerejűeket. S teszi mindezt úgy, hogy alapvető értékként képviseli az energikusságot, a dinamizmust, az erőt, a megkülönböztetettséget. 2. A gazdaság felpörgött, a reklámköltés megnőtt. A megszólítandó célcsoportok száma szintén emelkedett, ám a karakterisztikájuk markánsan eltér. A céges erőforrások elosztásában a digitális megoldásoké a prioritás. 3. Túlértékeltnek érzem a sok kis célcsoportot megszólító és alulértékeltnek érzem a nagy, erőteljes, széles médiamixszel dolgozó integrált kampányokat. A kettőnek együtt kéne működni: a nagy, integrált kampányokon belül kéne lennie a több, kisebb alszegmenst célzottan is megszólító eszközök használatának. Jelen pillanatban sok esetben az erőforrások elaprózását látom.

Baráth Péter, VODAFONE MAGYARORSZÁG, márkaigazgató

1. Fontos és bátor: a Procter & Gamble The Talk kampánya. 2. A digitális kampányaink összehangolása a hagyományos médiam egjelenéseinkkel kreatív szempontból. Itt még sok lehe tőség van fejlődni. 3. Úgy gondolom, a közterületben még mindig van fantázia és több lehetőség, különösen hazánkban. Emellett a digitálismédia-tervezést és -automatizációt tartom a legfontosabb területnek, ahol sokat kell és lehet fejlődni. Túlértékeltnek a content marketing megoldásokat tartom, ahol kevés a jó példa és jó gyakorlat, valamint túl nagy a befektetett időigény, míg a megtérülés ezt még nem tükrözi.

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....