- Hirdetés -

Kímapolitikai jelentést adott ki a Xiaomi

|

A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change - COP28).

„A Xiaomi fejlődésének motorja a kezdetek óta a technológiai innováció, és távlati célként kezdettől arra törekedtünk, hogy nullára csökkentsük a széndioxid-kibocsátásunkat. A vállalatunk zöldítése - a technológiai innovációval kéz-a-kézben járva - a stratégiánk alapkövét képezi” – mondta a konferencián elhangzott beszédében Alain Lam. “Továbbra is az a célunk, hogy innovációval tegyük még hatékonyabbá, az életciklusuk meghosszabbításával pedig még fenntarthatóbbá a termékeinket. Mi ezzel járulunk hozzá az ENSZ klímapolitikai céljainak megvalósításához, és így vesszük ki a részünket a bolygónk megóvásából.”

A dokumentum kitér a Xiaomi zéró karbonkibocsátás irányelveire, amelyek értelmében mesterséges intelligenciára alapuló IoT platformot (AIoT) és zöld termékeket fejleszt, illetve fenntartható ellátási láncot tart fenn. A vállalat célkitűzése, hogy megteremti a teljesen karbonmentes működés feltételeit a saját iparágában, és ezen keresztül az emberi közösségekben is.

A Xiaomi nettó zéró kibocsátást célként megnevező terve teljes összhangban van az ISO Net Zero irányelvekkel, amelyeket a klímavédelem mellett elkötelezett legtöbb döntéshozó magáénak vall. A vállalat a saját működésén belül 2040-ig kívánja elérni a karbonsemlegességet.*

A Xiaomi az energiahatékonyság fokozásával és intelligens gyártási folyamatok bevezetésével csökkenti a széndioxid-kibocsátását. A vállalat a partnereit is arra ösztönzi, hogy olyan fenntarthatósági célokat fogalmazzanak meg, amelyek összhangban vannak a saját karbonsemlegességi célkitűzéseivel. Ebbe beletartozik a megújuló energiahordozókra történő átállás, az anyagok újrahasznosítása, a szelektív hulladékgyűjtés, valamint az újrafelhasznált anyagok arányának növelése a gyártásban. A Xiaomi kész átláthatóvá és elszámoltathatóvá tenni ez irányú tevékenységét, a karbonmentesítési folyamat előrehaladását jelenleg is rendszeresen auditálja.

A Xiaomi zéró karbonkibocsátás irányelvei érvényesülésének köszönhető, hogy a vállalat termékei és szolgáltatásai egyre energiahatékonyabbak, egyre gazdaságosabbak és egyre kisebb mértékben terhelik meg a környezetet. A vállalat a mesterséges intelligenciára alapuló technológiát a gyártásban arra használja, hogy növelje a hatékonyságot, és hogy támogassa vele a további innovációt. Az MI révén a Xiaomi olyan termékeket tud kínálni a vásárlóinak, amelyek jobban illeszkednek a saját életstílusukhoz és értékrendjükhöz. Ilyenek például a Xiaomi okosotthon-eszközei és -megoldásai, amelyekkel csökkenthető a háztartások károsanyag-kibocsátása és energiafogyasztása.

A Xiaomi AIoT platformján a felhasználók nyomon követhetik az áramfogyasztásukat, és még jobban ellenőrzés alatt tudják tartani az energiafelhasználásukat. A vállalat ezen kívül olyan viselhető és könnyen hordozható okoseszközöket is kínál, amelyek – azon túl, hogy minőségi szolgáltatásokat nyújtanak – egy alacsonyabb karbonlábnyomot igénylő életmódhoz is hozzájárulnak.

A vállalat nemrégiben bejelentett “Human x Car x Home” okos ökoszisztémája több mint 200 termékkategóriát foglal magában, és 820 millió eszközt köt össze világszerte – egy olyan egységes, integrált rendszer, amely a lehető legtöbbet hozza ki az ökoszisztéma eszközeiből, és a felhasználók igényeit az esetek több mint 95%-ban képes kiszolgálni. A Xiaomi HyperOS-t úgy tervezték, hogy a minimálisra csökkentse a redundanciát, a hulladék mennyiségét, növelje az energiahatékonyságot, és hogy támogassa a fenntartható fogyasztásra irányuló célok megvalósulását az egész világon.

Mindezeken túl, a Xiaomi felgyorsítja a körforgásos gazdasági modellre irányuló terveinek megvalósítását. A vállalat egy sor globális kihatású fenntarthatósági kezdeményezést indított, például segített a nettó zéró kibocsátásra vonatkozó célok meghatározásában, csatlakozott a GE100% kezdeményezéshez, kiterjesztette az elektronikus hulladékok újrafelhasználását célzó programját, és egyre nagyobb mennyiségben használ megújuló energiát. A 2022-től 2026-ig tartó időszakban a Xiaomi 38 000 tonna elektronikus hulladékot tervez újrahasznosítani, és számos megújulóenergia-projektet fog elindítani.

A Xiaomi továbbra is elkötelezetten dolgozik azért, hogy kiváló minőségű termékeket állítson elő elérhető áron, és következetesen kitart az olyan fenntartható technológiák alkalmazása mellett, amelyek egyszerre zöldek, befogadók és megfizethetők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...