Kínában duplázott a BMW

A Kínában működő BMW Brilliance Automotive megduplázza a nagyfeszültségű akkumulátorok termelésének mennyiségét. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik nemzedékének sorozatgyártása a senjangi Tiexi kerületben működő akkumulátorgyár átfogó bővítésével veszi kezdetét.

A BMW Group tovább serkenti az elektromos mobilitás térnyerését, tömegtermelési kapacitását pedig a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású autók iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélérdeklődések szerint fokozza. Kínában a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) átfogó bővítést hajtott végre nagyfeszültségű akkumulátorokat előállító központjában, a senjangi Tiexi kerületben rendszerbe állított új akkumulátorközpont pedig azonnal meg is kezdi a BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modellben bemutatkozó, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia új, minden korábbinál erőteljesebb energiatároló egységeinek sorozatgyártását.

Az új akkumulátorközpontot szeptember 14-én, hétfőn állították rendszerbe egy hivatalos megnyitó ünnepség keretében, amelyen a kínai kormány és a BBA magas szintű képviselői is részt vettek. A BMW Group illetékesei virtuálisan voltak jelen az eseményen.

Kína a BMW Group legnagyobb önálló piaca, amely az elektromos mobilitás térnyerésének globális ütemét is meghatározza. Hálózatról tölthető portfóliója tagjaival a BMW Group a prémium szegmens legátfogóbb választási lehetőségét kínálja fel kínai ügyfeleinek. Az ázsiai ország útjain jelenleg mintegy 75 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modell közlekedik.

A tisztán elektromos meghajtású BMW iX3 tömegtermelése szeptember végén kezdődik a BMW Brilliance Automotive (BBA) dadongi gyárában. A modellben használt nagyfeszültségű akkumulátorokat a közelben működő új akkumulátorközpont állítja elő. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felszerelt benzin- és dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhetővé válik az ügyfelek számára.

Érkezik a nagyfeszültségű akkumulátorok ötödik generációja, jelentősen magasabb energiasűrűséggel és kevesebb nyersanyag felhasználásával

Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológiában használt nagyfeszültségű akkumulátorokat az alapoktól kezdve az új, úttörő akkumulátorcella-technológiával párhuzamosan fejlesztették ki a mérnökök. Az akkumulátorok teljesítményszintje és energiatároló kapacitása rugalmasan igazítható az eltérő járműkategóriák és szegmensek speciális igényeihez.

A BMW Group több mint egy évtizedes házon belüli tapasztalattal rendelkezik az akkumulátorcellák kifejlesztése terén, amely mércét állít a külső partnerek tömegtermelési folyamatának is. A folyamatos kutatás-fejlesztés nem csupán az akkumulátorok teljesítményének és energiasűrűségének növekedését, de az akkumulátorcellák jellemzőinek és karakterisztikáinak módszeres javulását is eredményezi. Mindent egybevetve elmondható, hogy a BMW nagyfeszültségű akkumulátorai a ma elérhető legjobb energiatároló egységek az iparágban, kiváltképp a tartósság és a biztonság tekintetében. A legújabb akkumulátorgeneráció ráadásul további kétharmad arányban csökkenti az energiatároló egység előállításához szükséges kobalt, mint nyersanyag szükséges mennyiségét. A BMW iX3 nagyfeszültségű akkumulátorának gravimetrikus energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben ezidáig használt akkumulátorcelláké. A BMW Group az akkumulátorok előállításához szükséges kobaltot és lítiumot immár közvetlenül a bányákból szerzi be és a nyersanyagokat egyenesen az akkumulátocella-készítő partnerekhez szállítja.

A BMW Group a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjában használt akkumulátorcellák előállítására vonatkozóan olyan beszállítói szerződéseket írt alá, amelyek garantálják, hogy ezen energiatároló egységeket kizárólag zöldenergia hasznosításával gyártják le.

Az ötödik generációs nagyfeszültségű akkumulátorok a jövőben a BMW Group dingolfingi gyárában is készülnek

A BMW Brilliance Automotive kibővített akkumulátorközpontja az első olyan helyszín a BMW Group gyártási hálózatában, ahol az ötödik generációs nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásban készülnek. A jövőben a technológia előállításához a bajor prémiumgyártó Dingolfingban működő, elektromos mobilitásra szakosodott kutatás-fejlesztési központja is csatlakozik. A legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológiát a BMW iX3 után a 2021-ben érkező BMW iNEXT és BMW i4 modellek is megöröklik. Azáltal, hogy a BMW Group a nagyfeszültségű akkumulátorokat ugyanott gyártja le, ahol azokat a tömegtermelésben készülő autókba be is építik, minimalizálja a szállítási procedúrát és még tovább fokozza a jövőbe mutató modellek fenntarthatóságát.

A BMW Brilliance Automotive (BBA)

A 2003-ban alapított, közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) az elmúlt években Kína egyik legsikeresebb prémium autógyártó vállalatává érett, amely a BMW modellek helyi gyártása és értékesítése mellett kutatás-fejlesztési tevékenységeket is végez. 2019-ben a BBA tiexi és dadongi üzemei több mint 530 000 darab autót gyártottak a kínai piacra, amely 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az elkövetkező években a két létesítmény együttes tömegtermelési kapacitása az éves 650 000 darab új autót is elérheti.