- Hirdetés -

Kitalálja, melyik szakmával kereshet három év múlva havi 1,2 milliót?

|

- Hirdetés -

Továbbra is megéri programozást tanulni: azoknak, akik karrierváltóként lépnek erre a pályára, 3 év után az átlagbére már meghaladja a havi bruttó 1,2 millió forintot – derült ki a Green Fox Academy legfrissebb alumni kutatásából. Három év után ugyanis szinte garantált az előléptetés, tízből kilenc bootcampet végzett programozó ekkor már legalább medior pozíciót tölt be.

A Green Fox Academy idei felmérése arra is rámutat, hogy a karrierváltás azonnal megemeli a fizetést. A válaszadók átlagosan 6,5 év munkatapasztalattal rendelkeztek, amikor a bootcampbe jelentkeztek, új szakmájukban mégis átlagosan 7 százalékkal magasabb bért kaptak pályakezdőként, mint az utolsó munkahelyükön. Ez azok esetében, akik legfeljebb egy éve váltottak a programozásra, átlagosan bruttó 595 ezer forintos kezdő fizetést jelent havonta.

„A kutatásban részt vevő nők átlagosan 2 hónap alatt helyezkedtek el a Green Foxnál megszerzett tudásukkal, míg a férfiaknak ez kicsit több időt, átlagosan 3 hónapot igényelt. Jelenleg az IT munkaerőpiac lassabban bővül, emiatt az elhelyezkedési idő hosszabb lehet, de ez minden valószínűség szerint újra fel fog gyorsulni. Ha a béreket és a karrierlehetőségeket nézzük, a programozás egyértelműen versenyképes, világszerte keresett tudás marad” - tette hozzá Fachs Anita, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetője.

Az intenzív programozóképzést elvégzők az új karrierjükben gyors előrelépésre számíthatnak, három év után a válaszadók 61 százaléka már medior, 28 százaléka pedig senior feladatokat lát el munkahelyén. A fizetésben is vízválasztó a harmadik év, jelenleg az átlagos bruttó kereset ekkor már több mint 1,2 millió forint havonta. Ez egyben azt is jelenti, hogy kódolást tanulni megtérülő befektetés, a három évvel ezelőtt pályára lépő szoftverfejlesztők ugyanis ma átlagosan a kezdő fizetésük 2,6-szorosát kapják.

A közhiedelemmel ellentétben a karrierépítés kulcsa nem feltétlenül a munkahelyváltás. Fontosabb, hogy eleve motivált és a csapatba illeszkedő szakember töltsön be egy adott pozíciót, és a munkaadó aktívan támogassa a fejlődését. „Számos módszerrel segítjük ezt mind a hallgatók, mind a vállalati partnerek oldalán, ezért az első három évben a Green Foxnál végzettek 70 százaléka kitart a munkahelye mellett. Ez az arány később természetesen csökken, de még öt év után is 22 százalék feletti” – emelte ki Fachs Anita.

A nők jellemzően tovább maradnak az első munkahelyükön, mint a férfiak. Azok közül, akik váltanak, a nők átlagosan közel 2 év, míg a férfiak 1,5 év után keresnek új helyet. Az IT munkaerőt mozgató tényezők közül toronymagasan vezet a fizetés. A válaszadók 73 százaléka számára az anyagiak jelentik a munkahelyválasztást befolyásoló három legfontosabb szempont egyikét, míg a konkrét feladatkör a felmérésben részt vevők 45 százaléka, a távmunka lehetősége pedig 40 százalék számára döntő jelentőségű. A megkérdezettek közel negyedének kiemelt elvárása, hogy munkahelye szakmai kihívást és innovatív projekteket biztosítson, illetve kifejezetten támogassa a munka-magánélet egyensúlyát.

A kutatás rákérdezett a karrierváltás okaira is: a kutatásban részt vevők 40 százaléka azért hagyta el az eredeti szakmáját, mert érezte a kiégés jeleit és el akarta kerülni azt. A női válaszadók közül minden ötödik azért választotta a programozást, mert korábbi foglalkozásuk nem kínált számukra megfelelő karrierlehetőséget. A hölgyek harmadik leggyakoribb motivációja pedig az, hogy piacképes tudás elsajátításával többféle kereseti forráshoz juthassanak. A férfi válaszadók 18 százaléka az IT bootcamp elvégzésével pótolta a korábban elmulasztott képzési lehetőségeit. Szintén erős érv számukra a programozás megtanulása mellett, hogy ezzel a tudással jobbak lehetnek az eredeti szakmájukban.

A Green Fox Academy 2023 májusában végezte el aktuális alumni kutatását, amelyben 230 végzett hallgató vett részt. A válaszadók harmada nő, kétharmada férfi volt, akik átlagosan 30,5 évesen vágtak bele a karrierváltásba, kétharmaduk ekkor már diplomával is rendelkezett. Legtöbben gazdasági alapvégzettséggel váltottak programozásra (19%), amit a műszaki (14%), illetve a humán (10%) végzettségűek követnek – de a bootcamp hallgatói között informatikai képzettséggel rendelkezők is találhatók (5%). A kutatásban részt vevők 45 százaléka medior, 31 százaléka junior, 24 százaléka pedig senior pozíciót tölt be jelenleg.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...