Elindította a magyar érdekeltségeinek értékesítési folyamatát az Adevinta – derül ki a globeneswire.com cikkéből, amely az Adevinta éves jelentésére hivatkozik. A cég legismertebb hazai szolgáltatásai a Jófogás.hu és a Használtautó.hu.
„A 2022-es portfólió optimalizációs áttekintés megtörtént, a magyarországi értékesítési folyamat elindításával” - ez a szöveg olvasható az Adevinta ma közzétett, az üzleti eredményekről szóló sajtóközleményében, amit a globeneswire.com is megjelentetett, és ami arra utal, hogy a társaság a magyar piacról való kivonulást tervezi. A cég magyar érdekeltségei közé tartozik a legnépszerűbb hazai online apróhirdetési oldal, a Jófogás.hu, illetve a Használtautó.hu, valamint a portfólió részét képezi az autonavigator.hu autós híroldal is.
Az Adevinta negyedéves jelentésében valamivel bővebben írnak a témáról. A beszámolóban az olvasható, hogy 2021 novemberében jelentették be az új stratégiai tervüket, melyben a magyarországi tevékenységet azok közé sorolták, amelyeket stratégiai felülvizsgálatnak vetnek alá. Ez a vizsgálat zárult le a múlt évben, az eredménye úgy tűnik, nem volt túl kedvező, hiszen a mai napon, vagyis 2023. február 23-án bejelentették a magyarországi tevékenységre vonatkozó értékesítési folyamat elindítását. A tájékoztatás szerint az értékesítés várhatóan nem lesz lényeges hatással a vállalatcsoport pénzügyi kimutatásaira.
A tervezett kivonulásról érdeklődtünk az Adevinta magyar érdekeltségénél, azt kérték, írásban küldjük el kérdéseinket, a kapott válaszokról természetesen beszámolunk majd. Az az anyacég tájékoztatásából nem derült ki, hogy milyen feltételek mellett, illetve pontosan milyen érdekeltségeket értékesítenének, ahogy egyelőre azt sem lehet tudni, hogy kik lehetnek a potenciális vevők.
Az Adevinta Classified Media Hungary Kft. élére szinte pontosan egy éve, február 15-én érkezett új vezető, Artsiom Rabtsevich a céget, illetve elődjét 2014 óta irányító Palocsay Gézát váltotta. Az új cégvezető még tavaly nyáron adott interjút a Marketing&Media magazinnak, amelyben többek között arról beszélt, hogy befejezték a 3 éves ambícióik kidolgozását, és a megfelelő stratégia kialakításán munkálkodtak. Jelezte azt is, hogy arra koncentrálnak, hogy a Jófogás márkát még nagyobbá és erősebbé tegyék a piacon. A Használtautó.hu esetében pedig az volt akkor a terv, hogy továbbfejlesszék az egyszerű autó adás-vétel folyamatát, és még több szolgáltatást és értéket nyújtsanak felhasználóiknak.
A hazai online apróhirdetési piacon 2012-2014 között bontakozott ki egy nagyon komoly verseny, melynek két főszereplője a Jófogás.hu mögött álló norvég Schibsted, illetve a lengyel háttérrel rendelkező, eredetileg Apród néven működő OLX volt. A rivalizálás vége az lett, hogy a Schibsted megvásárolta az OLX-et és beolvasztotta saját szolgáltatásába. Ezt követően a cég tovább terjeszkedett a magyar piacon és 2017-ben egy újabb nagy szereplő, a Használtautó került hozzájuk.
A következő nagy változás 2019-ben jött, amikor a Schibsted a nem skandináv érdekeltségeit egy külön cégbe, az Adevintába szervezte ki. Ezt a céget tőzsdére vitték és a magyarországi tevékenység is hozzájuk került, így Adevinta Classified Media Hungary néven folytatták a munkát.
Az Adevinta üzleti beszámolója szerint a múlt évet 1644 millió eurós árbevétellel zárta a vállalat, ami 8 százalékos növekedést jelentett éves összevetésben. A cég EBITDA eredménye 548 millió euró volt, ami 7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit.