- Hirdetés -

Zöldhullám a startup világban

|

- Hirdetés -

Hatalmas sebességgel pörög a startup világ, tavaly több mint 670 milliárd dollár befektetés landolt globálisan a startupoknál. Ennek egyik mozgatórugója egyértelműen a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok erősödése volt, ugyanis a befektetői elvárások és a fogyasztói igények is erőteljesen ebbe az irányba tolják a vállalkozásokat. Magyarországon is zöldül a startup közösség: március 6-ig ismét lehet jelentkezni a Start it @K&H inkubátorba, ahol a féléves mentorálást elnyerő csapatok kiválasztásánál az innovatív ötletek mellett a fenntarthatósági megoldások is fókuszba kerülnek, összhangban a K&H stratégiai prioritásaival.

2021 rekordév volt a nemzetközi startup világban: a KPMG globális elemzése szerint 671 milliárd dollár befektetést kaptak a vállalkozások, ami csaknem duplája a 2020-ban szerzett 346,7 milliárd dollárnak. Ebben komoly szerepe van a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok egyre erőteljesebb térnyerésének, ami a tavalyi évet jellemezte – részben a novemberi glasgow-i klímacsúcs hatására. Emellett a fogyasztók részéről is fokozódik a nyomás a cégek felé, hogy a fenntarthatóság irányába lépjenek, és a befektetők döntéseiben is egyre nagyobb szerepet kapnak ezek a szempontok. Vizsgálják ugyanis, hogy milyen eredményeket ért el a befektetési célpont cég az ágazatához képest az ESG (Environmental, Social, Governance), azaz a környezeti, társadalmi és felelős vállalatirányítási szempontok alapján, illetve a finanszírozóknál előnyt élveznek azok a vállalkozások, amelyek nettó zéró kibocsátású technológiákat fejlesztenek.

A zöld innovációk itthon is keresettek

Magyarországon is évről évre erősödik a startup befektetői piac: egyre több a szereplő, és az angyalbefektetésektől az exit felvásárlásig a kockázati tőke minden szintje jelen van már. A teljes startup szektor növekedése mellett Magyarországon is jól látható trend a fenntarthatósági szemlélet erősödése, ezen belül is az energiahatékony, környezetkímélő innovációk különös figyelmet és ösztönzést kapnak. A fogyasztók és az üzleti ügyfelek igényei, a kifejezetten erre fókuszáló adókedvezmények mellett sok alapítót saját küldetéstudata is arra késztet, hogy a profit mellett a környezeti és társadalmi értékek megőrzését is szem előtt tartsa.

„A fenntartható startupok támogatása nem pusztán egy piaci igény. A K&H esetében ugyanis nemcsak a startupok fejlesztésében nyilvánul meg az, hogy megóvjuk környezeti és társadalmi értékeinket, hanem fontos stratégiai kérdés is. Ezt jól mutatja, hogy tavaly a hazai bankszektorban az elsők között értük el a karbonsemlegességet, de emellett a munkatársak és az ügyfelek körében is kiemelt figyelmet fordítunk a fenntarthatósági elvek alkalmazásának ösztönzésére – akár oktatással, akár finanszírozási tevékenységünkkel.

A megújuló energiatermelés finanszírozásában pedig már most a piacvezető pénzintézetek között vagyunk” – ismertette Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője, miként illeszkedik a bank stratégiai gondolkodásába a fenntartható jövőt segítő startupok fejlesztése.

A Start it @K&H, Magyarország legnagyobb nagyvállalati inkubátorprogramja ezért olyan csapatok jelentkezését is várja – iparági megkötés nélkül –, akik piacképes, nemzetközileg is sikerre vihető és üzletileg megvalósítható ötlettel rendelkeznek, valamint a társadalmi és környezeti értékeink megóvására adnak innovatív megoldást. „Öt éve működő inkubátorprogramunk komoly súllyal bír a hazai startup közösségben, ugyanis eddig több mint 20 iparág 90 csapata kapott lehetőséget, hogy akár több szintet is ugorjon a fejlődésben. Két helyszínen, Budapesten és Győrben várjuk az új startupokat, hogy az inspiráló közösség, a szakmai mentorok, számos digitális szolgáltatáscsomag, a hazai és nemzetközi üzleti kapcsolati háló és a tapasztalt alumni csapatok segítségével fejlesszük és építsük a vállalkozásaikat – és ezáltal a bolygónk jövőjét is” – tette hozzá Németh Balázs.

Milyen startupokra van igény?

A szektorfüggetlenül jellemző fenntarthatósági szemlélet mellett bizonyos területek, különösen a fintech, healthtech, a digitális oktatási megoldások és agtech startupok egyre nagyobb szeletét képviselik a startup piaci tortának. Magyarországon például a gazdaságok digitalizálásában, a folyamatok automatizálásában, az adatok megfelelő mérésében és kiértékelésében hatalmas potenciál van. Emellett a globális trendekkel összhangban itthon is egyre inkább háttérbe szorulnak a hardveres megoldások, és előtérbe kerülnek a mesterséges intelligenciát alkalmazó innovációk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Új erőre kapott az ingatlanpiac

2023 májusában, országosan 10.187 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 48 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.Az átmeneti, tavaszi enyhülés után újra erőre kapott a hazai ingatlanpiac. 2023...

Erre is jobban figyelnek a nők

A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak...

Felpöröghetnek a házhoz szállító éttermek

A tavalyi év meglehetősen feketén zárult a vendéglátóipar tekintetében, a gazdasági válság ugyanis a vendéglátóipari egységeket érte el először és őket is érintette a legsúlyosabban. Az energiaárak, majd az alapanyag-árak drasztikus növekedése azt eredményezte,...

Kiderül, hogy Magyarországra jön-e a NASCAR

Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez...

Demokratizálja a marketinget a mesterséges intelligencia

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára...

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közel 100 filmmel jön a héten a Magyar Mozgókép Fesztivál

Idén június 7. és 10. között rendezik meg a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program szervezésében, a Magyar Mozgókép Fesztivált. Az esemény keretében három városban, Veszprémben, Balatonfüreden és Balatonalmádiban, kilenc...

Növelte profitját a Central Médiacsoport

A múlt évben 13,62 milliárd forintos árbevételt ért el a Central Médiacsoport Zrt., ez kis mértékű növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság profitja meghaladta a 2,5 milliárd forintot. (fotó: Central Médiacsoport) A...

Ezek lesznek a legnépszerűbb diákmunkák az idén

A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.Az utóbbi években egyre népszerűbb a diákmunka:...

Új sorozatokkal erősít az HBO Max

A hónapban több mint 20 új sorozat vagy évad érkezik, illetve jól ismert filmek is elérhetővé válnak júniusban az HBO Maxon.Júniusban jobbnál jobb sorozatok várják az HBO Max nézőit, többek között érkezik a Mayans...

Van, ahol már a mesterséges intelligencia írja a hirdetéseket

Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....