A nemzet nagyjai iránti tiszteletadással, a digitális lehetőségek üzenetével fordul az emberek felé a Telekom. A szolgáltató az elmúlt két évszázad magyar kulturális és tudományos kiválóságainak gondolatait tolmácsolja új kampányában a legújabb digitális technológia segítségével. A mesterséges intelligenciára és a first motion order technológiára épülő kampány múltbeli, de meghökkentően aktuális üzenetekkel bátorít a digitalizáció vívmányainak használatára és az emberi haladásba vetett hit megerősítésére.
Kármán Tódor – akinek a neve gyakran került szóba a magyar űrkutatás kezdeteinek minap ünnepelt 75. évfordulója kapcsán – úgy fogalmazott: „Én optimista vagyok. Hiszem, hogy jót hoz a jövő.” A gépészmérnök, fizikus, matematikus Kármán, aki olyan nagy jelentőségű újításoknál bábáskodott, mint a szuperszonikus repülés és a rakétahajtás (és aki nélkül az emberiség nem jutott volna el a világűrbe), szilárdan hitt a haladásban, és abban, hogy a műszaki találmányok jobbá teszik az életet. Olyan jövőt képzelt el, amelyben az emberek az újítások segítségével tudják kézben tartani és alakítani a saját jövőjüket. Ugyanez az alapgondolata a Telekom most induló kampányának is, amelyben a magyar kultúra és tudomány legnagyobbjai közül szólalnak meg többen – a mesterséges intelligenciának köszönhetően „a saját hangjukon” –, korabeli, de ma is aktuális üzeneteiket tolmácsolva.
A formabontó vizuális megoldásra a gépi mélytanuláson alapuló first motion order technológia teremt lehetőséget, mozgásba hozva a magyar múlt ikonikus alakjainak képmásait. Az eredetileg fotók és videók minőségének javítására, 2D-s képekből 3D-s felvételek alkotására, állóképek animálására kitalált first motion order annyiban mindenképpen hasonlít a Kármán Tódor által kidolgozott rakétatechnológiához, hogy mindkettő nagy előrelépés a korábbi műszaki megoldásokhoz képest. A Telekom a magyar gondolkodók hitvallását maximálisan tiszteletben tartva, szöveghűen idézi a kortalan gondolatokat – a first motion order algoritmus ebben a kontextusban az az új digitális felület, amelyen az eredeti üzenet hatékonyabban eljut a címzetthez, az újszerű elgondolásokra fogékony generációkhoz.
A kampány, amelyben a múlt nagyjai üzennek nekünk, arra mutat rá, hogy a digitális megoldások hogyan tágítják a határokat; hogyan döntik le a falat a lehetséges és a lehetetlen között – akár személyes szinten, az egyéni célok megvalósításában, akár nagyobb léptékben, országosan. A technikai haladást ma a digitalizáció vezérli, mindenki számára megteremtve a lehetőséget az előrébb lépésre.
A Telekom kampánya egyszerre főhajtás a múlt felé, és ablaknyitás az újra: a jövő Wesselényi vagy Neumann idején sem volt kiszámíthatóbb, mint ma, de végül mindig azoknak lett igazuk, akik hittek benne, és bizalommal fogadták, illetve a mindennapjaikba is beépítették a technika újdonságait.
„Fontosnak tartottuk, megmutatni az embereknek, hogy a jövőről néha a múltból tanulhatunk a legtöbbet. A történelemben mindig azok tudtak előre lépni, akik nyitottak voltak és mertek élni a technológia adta lehetőségekkel. Ez ma sincs másként, viszont most a kezünkben van a digitalizáció is, mint eszköz, amellyel igazán nagy változást tudunk elérni az életünkben. Ma digitális eszközök és megoldások szinte végtelen választéka vesz körül bennünket. Rajtunk múlik, hogy mennyit hozunk ki belőlük; hogy készen állunk-e a segítségükkel kézbe venni a mindennapjainkat és tudatosan alakítani a saját jövőnket. Mi a Telekomnál azért dolgozunk, hogy mindenki előrébb juthasson – mert a digitalizációval nincs lehetetlen.” – mondta el Szabó Melinda, a Magyar Telekom Kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A kampányvideó szereplői az optimizmusukkal olyan példát mutattak, amely ma talán még aktuálisabb, mint az ő korukban: a fejlődés tempója felgyorsult, a digitális eszközök szinte végtelen választéka vesz körül bennünket – csak a ma emberén múlik, hogy mennyit hoz ki a technika által a kezébe adott lehetőségek közül annak érdekében, hogy sorsát, életét alakítsa.
„Miközben azon dolgozunk, hogy a digitalizációval előrébb vigyük az országot, a technológia olyan egyéni fejlődési pályákat is megnyit a kreativitás kibontakoztatása, a képességfejlesztés vagy éppen a távmunka területén, amelyekről a korábbi történelmi korokban élők nem is álmodhattak. A kampánnyal arra szeretnénk biztatni mindenkit, hogy éljen a lehetőséggel: lépjen előre digitálisan” – mondta el Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója.