- Hirdetés -

Költözhet a Telekom

|

- Hirdetés -

Felépült Magyarország legnagyobb egy épületben megvalósult irodaháza, a Telekom és a T-Systems közös székháza. A WING Zrt. által fejlesztett székház mintegy 100 ezer négyzetméteres, kilenc szintjén pedig több mint 4000 dolgozó számára biztosít munkahelyet. A Budapest arculatát is meghatározó épületet a cégcsoport hosszú távon bérli a WING Zrt. leányvállalatától. A hatalmas beruházáson átlagosan naponta megközelítőleg 1000 szakember, 150 beszállító és alvállalkozó dolgozott 28 hónapon keresztül. A Telekom és T-Systems megkezdte a bútorozást és informatikai eszközeik felszerelését, a cégek hamarosan elkezdik munkatársaik átköltöztetését.

Felépült a Telekom és a T-Systems a székháza, amely az ország legnagyobb és egyik legmodernebb irodája. Az épület műszaki átadása megtörtént, így immáron készen áll a bútorozásra, az IT-infrastruktúra beszerelésére és a beköltözésre. A Budapest arculatát is meghatározó irodaház a WING Zrt. tulajdonában áll és a vállalat fejlesztésében valósult meg, az épületet hosszú távú bérleti szerződés keretében használja a Telekom és a T-Systems.

Az irodaház tervezésekor a fenntarthatóság mellett fő szempont volt a kreatív és inspiráló munkakörnyezet kialakítása. A dolgozók maximális komfortérzetét és kikapcsolódási lehetőségét többek közt egy összesen 2 ezer négyzetméter alapterületű belső kert, ebben egy 150 négyzetméter felületű belső tó, valamint a tetőszinten található fitnesz központ és panorámás futópálya biztosítja.

A székház fejlesztésében mintegy 150 alvállalkozó és beszállító működött közre, 80 ezer köbméternyi betont, 10 ezer tonna betonacélt, valamint 26 ezer négyzetméternyi homlokzatüveget használtak fel az építkezés során. Utóbbival 14 focipályát lehetne lefedni. Naponta technológiától függően 500-1500 munkás dolgozott a 28 hónapig tartó építkezésen, csúcsidőszakban a létszám az 1500 főt bőven meghaladta. Egy volumenében és technológiájában ilyen szintű épület megvalósítása olyan kihívásokkal jár, amire kevesen képesek a jelenlegi magyar ingatlanpiacon.

A Magyar Telekom Nyrt.-vel történő bérleti megállapodás 15 évre szól. A székház építészeti terveit a TIBA Építész Stúdió készítette, a kivitelezési munkákat a Market Építő végezte.

Érdekességek az épületről

• 1 épület, ami 3 nagy budapesti irodaháznak felel meg

• Az épület önmagában a budapesti irodapiac majd 2 százalékát teszi ki

• Az épület bruttó alapterülete: 105.000 m2 (3 szint mélygarázs + földszint + 8 emelet)

• Bérbeadható terület: 58.000 m2

• Közel 4.000 munkaállomás, közel 4500 munkahely

• Konferenciaközpont 300 fő kapacitással, részlegesen 2 szint belmagassággal

• Két étterem (350 + 150 fő befogadóképesség) 2.600 adagos konyhával, kávézó

• Fitnesz központ, 700 m2 fitneszterem, futópálya a tetőteraszon

• 2.000 m2 belső kert (3 belső udvar)

• 150m2 felületű belső tó

• A mélygarázst 3 lehajtón lehet elérni

• Parkolóhelyek a mélygarázsban: 1.350 db autó, 50 motor, 344 kerékpár

• 50 elektromos autótöltő

• 16 öltöző-zuhanyzó kapcsolódik a mélygarázshoz

Az építkezésről

• 80.000 m3 beton (elegendő lenne 60 km kétsávos autóút építéséhez)

• 10.000 t betonacél (55 db üres Boeing747 súlya)

• 26.000 m2 homlokzati üveg (14 focipályányi síküveg)

• 27 db energiatakarékos felvonó

• 39 m magas épület

• 22 méter magas oszlopok a főbejáratnál

• 7 daru az építkezés alatt, a legnagyobb 60 m magas és 70 m gémkinyúlású

• 150 beszállító/alvállalkozó

• Naponta 500-600 munkás az építkezésen, csúcsidőszakban akár 1500 fő is dolgozott a projekten, összesen 9000 munkás fordult meg az építkezésen

• 28 hónapig tartó építkezés

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA