Alaposan felforgatja a streaming piacot a reklámokkal támogatott szolgáltatások térhódítása, legalábbis ez a következtetés vonható le az Omdia jelentéséből. A kutatócég szerint míg tavaly áprilisban az amerikai háztartások átlagosan 3,5 SVOD szolgáltatásra fizettek elő, addig novemberre ez az érték három alá csökkent.
Korábban az volt a jellemző, hogy a fogyasztók igyekeztek minél több előfizetést megvásárolni, hogy a tartalmak szélesebb köréhez férhessenek hozzá. Az Omdia új adatai azonban azt mutatják, hogy a felhasználók egyre válogatósabbak a streaming-előfizetések kiválasztásakor.
Az Omdia szerint a FAST – free, ad supported streaming television – a jövőben meghatározóvá válhat a streaming piacon az Egyesült Államokban. A kutatócég adatai alapján az ilyen platformok felhasználói a heti videófogyasztók 46 százalékát adják. Eközben Brazíliában is jelentősen nőtt a FAST platformok nézettsége: a heti felhasználók a videónézők 36 százalékát teszik ki, ami 4,5-szeres növekedés 2020-hoz képest.
„Több mint fél évtizedes folyamatos növekedés után most változást figyelhetünk meg a fizetős videoszolgáltatások fogyasztásában. A több fizetős szolgáltatás halmozásának hagyományos modellje egyre inkább teret veszít. Ennek részben az ingyenes, reklámokkal támogatott videós csatornák (FAST) növekvő népszerűsége az oka, amelyek egyre inkább a kiegészítő televíziózás kedvelt választásaivá válnak” - mutatott rá Maria Rua Aguete, az Omdia vezető kutatási igazgatója.
A szakember jelezte azt is, hogy a FAST csatornák piaca továbbra is erős növekedést mutat az Egyesült Királyságban, Kanadában és Brazíliában, és a bevételek 2024-re várhatóan elérik a 8 milliárd dollárt. Ez egyszerre jelent lehetőségeket és kihívásokat a szolgáltatók számára, mivel alkalmazkodniuk kell a változó környezethez, hogy lépést tartsanak a nézők változó igényeivel.