- Hirdetés -

Könnyebben váltanak az informatikusok

|

- Hirdetés -

Az IT-szakemberek nem csupán a legkeresettebb munkavállalók, de Magyarországon és az egész világon is jóval nyitottabbak az átlagnál arra, hogy munkahelyet váltsanak vagy külföldön dolgozzanak, derül ki a Boston Consulting Group (BCG), egy nemzetközi HR hálózat, a The Network, és a Profession.hu közös kutatásából.

A szerdán közzétett nemzetközi Decoding Digital Talent kutatás keretében a Boston Consulting Group (BCG) és a Profession.hu Magyarországon 12,443 munkavállalót és köztük 673 IT szakembert kérdezett meg – utóbbiakat olyan szakterületekről, mint a programozás, a web- és mobilapplikáció fejlesztés, a mesterséges intelligencia vagy a robotika.

Jellemző a kiemelkedő mobilitás

„A digitális szakemberek megtartása országosan és vállalati szinten is egyre nehezebb, hiszen könnyebben költöznek külföldre, kevés ideig dolgoznak egy helyen és gyorsan találnak új munkát. Magyarországon egy digitális szakember átlagosan 2 hét alatt talál új munkát mindössze négy jelentkezést követően” – mondta Kotsis Ádám, a BCG budapesti irodájának vezető szakértője. „Nagy a verseny, és a toborzás már régen nem elég. A vállalatoknak proaktívan képezniük kell munkavállalóikat, ha biztosítani szeretnék a stratégiailag fontos készségeket,” – tette hozzá.

A felmérés szerint Magyarországon a digitális szakemberek 43 százaléka menne külföldre egy jobb munka reményében, jóval többen, mint az egyéb területeken dolgozók 35 százaléka. Ezzel azonban még mindig messze elmaradnak a nemzetközi átlagtól, hiszen globálisan az IT specialisták 67 százaléka dolgozna szívesen külföldön.

A magyar informatikusok olyan hagyományosan is népszerű kivándorlási célpontokat választanának, mint Ausztria, az Egyesült Államok, vagy Németország, ahol a startup központ Berlin és München is a magyarok által megnevezett top 5 város között van.

A nemzetközi kutatás szerint az IT szakemberek 80 százaléka egyetemi végzettségű, 68 százalékuk férfi – Magyarországon 75 százalékuk – és mindössze 9 százalékuk található meg a vállalatok felső vezetésében. Némileg talán meglepő módon, az IT szakemberek elsődlegesen nem startupoknál, hanem leginkább nagyvállalatoknál akarnak dolgozni.

A szakmai fejlődés kiemelkedően fontos az IT szakemberek számára

A vállalatok számára az IT szakemberek megszerzése és megtartása is testre szabott megközelítést igényel, hiszen más szempontok alapján választanak munkahelyet, mint mások, derül ki a kutatásból, amely a munkahellyel szembeni elvárásokat is vizsgálta.

Magyarországon a jó munkahelyi kapcsolatok és a munka-magánélet egyensúlya mellett a fizetés is kiemelten fontos az IT területen dolgozóknak. Esetükben a fizetés a második legfontosabb szempont, míg az összes munkavállaló esetében ez csak a negyedik helyen áll a fontossági sorrendben. Érdekes, hogy a globális színtéren a fizetés már nem elég a digitális világban a tehetségek megtartásához, ennél jóval fontosabbak a munkahelyi tanulási lehetőségek és a szakmai fejlődés.

Országosan és nagyvárosi, vagy regionális szinten is kritikus a digitális szakemberek megszerzése és megtartása. Stratégiai munkaerő-tervezéssel, beruházásokkal, korszerű oktatással és megfelelő márkaépítésével sokat lehet tenni azért, hogy egy ország, város, vagy régió hosszú távon biztosítsa gazdasági fejlődését.

“A jó szakemberek számtalan ajánlat közül válogathatnak, így elvárhatják a fizetésekkel kapcsolatos transzparenciát is a hirdetésekben. A mérnök kategóriákban négyötödével több jelentkező érkezik azokra az állásajánlatokra, amelyekben feltüntették a várható keresetet is. A versenyképes bér önmagában azonban nem elég: az állásinterjún tízből kilenc jelölt említi meg a csapat és a munkakörnyezet fontosságát, és az IT szakemberek esetében a szakmai fejlődés lehetősége is jelentős szerepet kap” – mutat rá Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.

“A HR szerepe kritikus a digitális szakemberekért folytatott küzdelemben. A toborzás már gyakran nemcsak egy-egy országon belül zajlik, hanem egyre inkább a nemzetközi munkaerőpiacon. Ennek sikeréhez innovatív megoldásokra és sok adatra van szükség, olyanokra, mint például ez a kutatás is” – mondta Pierre Antebi, a The Network vezetője és a tanulmány társszerzője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...

Listázzák a cégek a koronavírusos dolgozókat

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a munkavállalók egészségi állapotának nyomon követése is kiemelt jelentőségű területté vált. Mára a cégek több...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

DATA