- Hirdetés -

Konzolos és PC-s játékokra vágynak a gyerekek

|

Karácsonykor költjük a legtöbbet gyermekeink játékaira, a megkérdezettek közel egyötöde húszezer forint feletti értékben költ erre a kategóriára – derül ki a GKI Digital friss kutatásából. Az alsós és felsős gyerekek körében a konzolos és PC-s játékok a legnépszerűbbek, de már sok óvodás is rendszeresen játszik ezekkel.

A GKI Digital 2019 őszén, több mint 2000 fő bevonásával vizsgálta az online vásárlási szokásokat, kiemelt figyelmet fordítva a gyermekjátékokra. Általánosságban elmondható, hogy a kutatásban résztvevők egyharmada vásárolt már valamilyen termékeket az emag.hu-ról az elmúlt hat hónap során, így – az előző éves adatokhoz és az azok alapján felállított rangsorhoz hasonlóan – most is a legnépszerűbb webáruház lett az eMAG.

Az eMAG a játékeladásban is kimagasló eredményt ért el: az áruházat ismerő online vásárlók 20 százaléka rendelt már a weboldalról gyerekjátékot az elmúlt egy évben, köztük a 25-39 éves korosztály körében volt a legmagasabb a vásárlások száma. A kutatás adataiból kiderült, hogy az eMAG-tól közel félmillió magyarországi online vásárló rendelt már játékot (is). Ez a legnagyobb forgalmú, kifejezetten játékokra szakosodott webáruház után a második legnagyobb ügyfélbázist jelenti a hazai piacon.

A megkérdezettek játékvásárlás előtt jellemzően a webáruházak online kínálatait böngészik, de az internetes keresők, illetve az ár-összehasonlító oldalak is mérvadók lehetnek számukra a döntés előtt. Több mint egy tizedük válaszolta azt, hogy a nagyobb online promóciók, például a Fekete Péntek ajánlatait is figyelembe veszi játékvásárlás előtt, ezért az online kereskedők is felkészítik a kategóriát az ilyen alkalmakra. Az idei Black Fridayre az eMAG egyedül is több mint 50.000 akciós játékot tett elérhetővé.

A megkérdezettek csak 11 százaléka válaszolta, hogy nem szokott alkalom nélkül játékot vásárolni csemetéjének. Amíg rokonok és barátok gyermekeinek többnyire csak ünnepekkor vesznek játékot, saját gyermekeik akár 2-3 havonta is újdonságokkal büszkélkedhetnek.

A konzolos és PC játékok a válaszadók alsós és felsős gyermekei körében a legnépszerűbbek, de már az óvodás gyerekeknél is jelentős az arányuk: több mint negyedük rendszeresen játszik a felsoroltakkal. Az eMAG és a GKI Digital korábbi közös kutatásából kiderült, hogy a jelenleg alsó tagozatos gyermekek közül minden ötödik már óvodás korában kapott okostelefont, így nem meglepő, hogy egyre fiatalabb korban kezdenek el játszani az online játékokkal is. Bár ez meglehetősen negatív képet fest, a hagyományos, fizikai játékok ennek ellenére sem merülnek feledésbe. LEGO-val és más építőjátékokkal, illetve társas- és kártyajátékokkal továbbra is minden korosztály szívesen játszik.

A vásárlók számára fontos a játékok kiválasztásakor, hogy azok a gyermekek életkorának megfelelő, minőségi termékek legyenek, illetve szintén lényeges szempont, hogy a tanulást és a fejlődésüket is segítse. A játékvásárlás során a leginkább befolyásoló tényező a termék ára, ezt követik a garanciális feltételek, a gyártó, és a vásárlói visszajelzések.

A GKI Digital vizsgálta azt is, hogy a jelentős események alkalmával mennyit költenek a vásárlók gyermekjátékokra. Ebből a kategóriából a megkérdezettek saját gyermekeik számára a legtöbben (a válaszadók két ötöde) 5.000-10.000 forint értékben vásárolnak egy-egy ünnep közeledtével.

A decemberi ünnepek során azonban megváltoznak az átlagos költések. Mikuláskor többnyire 5000 forint alatt (58%) marad a játékokra szánt büdzsé, a megkérdezettek egyötöde pedig egyáltalán nem vásárol ilyen típusú ajándékot gyermekének.

Karácsonykor ellenben szinte minden háztartásban kerül játék a fa alá. A válaszadók csupán 1%-a mondta azt, hogy nem vesz játékot ilyenkor, 19%-uk viszont 20.000 forint feletti összeget költ gyermeke legújabb szórakoztató termékeire. A magas költésekben a karácsonyt a születésnap követi, bár a játékokra szánt keret erre az alkalomra már jóval kevesebb, a kitöltők csupán 8 százalékánál haladja meg a 20.000 forintot.

„Az eMAG játék kategóriájába tartozó termékeinek értékesítése 30%-kal nőtt az előző évhez képest. Minden évben kiugróan magas az év végi játékvásárlások száma, ezt a GKI Digital fent említett adatai is alátámasztják, hiszen a Black Friday akciói, illetve a két ünnep is gyakran indokolja az ajándékok beszerzését.” – világított rá a magasabb forgalom okaira Catalin Dit, az eMAG magyarországi vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...