- Hirdetés -

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

|

- Hirdetés -

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai központja a „bumerángozó” kollégák számának növekedését tapasztalta az elmúlt években. A visszatérők szerint az érdekes karrierlehetőségek, a támogató közösség, illetve a magánélet és a munka egyensúlya a fő tényezői a visszatérésnek.

A munkaerőpiac egyik leggyakrabban emlegetett trendje a volt alkalmazottak újrafelvételének növekvő fontossága. Évekkel ezelőtt ezt a gyakorlatot a munkáltatók nem igazán támogatták, azonban egyre több vállalat látta meg az értéket abban, hogy munkavállalóira hosszú távú erőforrásként tekintsen, még akkor is, ha karrierjükben más cégeknél kitérőt is tesznek.

Mindig jó viszonyban érdemes elválni

„Oka van annak, hogy a »bumerángozás« hangsúlyos tendenciává vált az elmúlt években – mondta el Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. – Egy ideális világban a tehetségeket folyamatosan a cégnél lehet tartani, azonban ha a kilépési folyamat során tisztelettel bánunk az esetleges távozókkal, jó emlékeik maradnak a cégnél töltött időről. Ha pedig olyan karrierlehetőségeket is tudunk ajánlani, ahol kamatoztathatják tehetségüket, akkor jó esély van arra, hogy egyszer visszatérnek. Ez az oka annak, hogy mindig a baráti viszonyban való elválásra törekszünk, és kiterjedt alumni hálózatot tartunk fenn, hogy kapcsolatban maradjunk a volt kollégákkal.”

A Morgan Stanley esetében 2020-ban az újonnan felvett munkatársak 8 százaléka volt korábbi alkalmazott az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban, és ez a szám csak növekszik. „A vállalatok számára számos előnnyel jár, ha olyan munkatársakat vesz fel, akik korábban már dolgoztak a cégnél. Mivel ismert a pályázó tudása, munkaetikája és a személyisége, sok időt spórolhat meg a munkáltató a toborzási folyamat során a jelölt megismerésével, és fordítva: a munkatárnak sem kell már bemutatni a vállalatot – magyarázta a szakértő. – Kiküszöbölhető annak a kockázata is, hogy a munkavállaló nem illeszkedik be a céges kultúrába, emellett jó eséllyel új ismereteket és készségeket is hoz magával, amelyeket távolléte során sajátított el.”

Mi csábítja vissza a munkavállalókat?

„Két fő oka volt annak, hogy visszatértem: rájöttem, hogy a cégnél számos érdekes, magas hozzáadott értékű feladat vár, illetve hiányzott a vállalati kultúra és a kollégák – mondta el Papp Zsófia, aki a Morgan Stanley budapesti irodájának pénzügyi tervezés és analízis csapatában dolgozik. – A cég karrierutak és belső mobilitási lehetőségek széles skáláját kínálja, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb területet. Mióta visszajöttem, olyan területen dolgozom, ami teljesen más, mint az előző, ezért minden nap tanulok valami újat, és mindig új kihívások várnak.”

A Morgan Stanley számos területen kínál karrierlehetőségeket Budapesten az informatikától a matematikai modellezésig, a pénzügytől a kockázatkezelésig és az adatelemzésig. Támogatják a belső mobilitást is, többek között ez volt vonzó Székely Gergő számára, mikor úgy döntött, hogy másodszor is a cégnél fog dolgozni. „Először frissdiplomásként junior programozói munkakörben dolgoztam a cégnél, ezalatt sokat tanultam a vállalati informatikáról és arról, hogy milyen egy globális szervezet tagjának lenni – mondta el a szakember. – Visszatérésem óta más területeken dolgozom, jelenleg egy olyan csapatot vezetek, amely üzleti analitikai és adatelemzési projekteket végez a kötvénypiaci üzletágnak. Ez egy agilis és érdekes környezet, ahol Budapestről is nagy hatást tudok gyakorolni a globális pénzpiacokra.”

A vállalati kultúra is fontos vonzerő lehet

Az érdekes és változatos feladatok mellett a támogató környezet, illetve a munka és a magánélet jó egyensúlya, amit a visszatérők is értékesnek tartanak. „Kiderült, hogy sok dolog, amit első munkakörömben természetesnek vettem, például az alkalmazottak tisztelete és hosszú távú karriercéljaik támogatása, nem mindenhol az – tette hozzá Székely Gergő. – Sokak számára fontos az is, hogy a vállalat egyre több rugalmas munkavégzési formát kínál. Értékelem a szabadságot, a rugalmasságot, és azt is, hogy a cég megbízik bennem, hogy feladataimat magas színvonalon látom el. Három gyermek édesapjaként pedig nagyra értékelem az otthoni munkavégzés lehetőségét is.”

A támogató közösség kialakításának kulcsa, hogy a sokszínűség és befogadás ne csak üres szavak legyenek, hanem a minden napok részei. “Az én visszatérésem egyik fő oka a befogadó vállalati kultúra volt, ami kitörölhetetlen nyomot hagyott bennem – mondta el Váradi Judit, a budapesti technológiai csapat munkatársa. – Fontos, hogy biztonságban érezzem magam, elmondhassam a véleményemet, amit meg is hallgatnak. Hogy a sokszínűség és a befogadás alapvető érték legyen. Bár a Morgan Stanley egy nagy, amerikai hátterű globális szervezet, mindenki véleményét egyformán tiszteletben tartják, akár New Yorkban, akár Budapesten dolgozik.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....