Két nap alatt két fontos bejelentést is tettek május közepén a hazai távközlési cégek, pár nap múlva pedig már roamingdíj mentesen lehet használni a mobilok az Európai Unióban. Nagyon felpörgött a telekommunikációs szegmens és a BrandMania stábja nem csak annak járt utána, hogyan alakulhat a piac a jövőben, de annak is, hogyan hat majd a hirdetési szektorra a felfokozott verseny.
Sokak szerint még csak most kezdődik az igaz verseny a hazai távközlési piacon, és a májusi fejleményeket figyelembevéve ez könnyen elképzelhető. A Telenor elsőként a hazai mobilszolgáltatók között korlátlan internet csomagot jelentett be, és a BrandMania ennek hátteréről faggatta Alexandra Reich-t, a társaság vezérigazgatóját. A cégvezető a műsornak beszélt arról, hogy miért indítottak egy ilyen csomagot és arról is, hogy üzletileg mit várnak tőle.
A múlt év végén már 8,8 milliónál több net előfizetés volt Magyarországon, ennek következtében a szolgáltatók közel 200 milliárdos forgalmat könyvelhettek el. Az összeg 40 százaléka a mobilinternetes előfizetésekből képződött, ami 11 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Kis Gergely, az eNET partnere szerint Magyarországon jelenleg olyan 4,7 millió fogyasztónak van okostelefonja, az elmúlt években lehetett látni, hogy azért drasztikus emelkedés látható az okosmobilok elterjedtségében. A szakember 2-3 éves távlatban azzal számol, hogy a fogyasztók többsége akár akar, akár nem, okos telefonnal fog rohangálni, de ami ebből érdekes, hogy valójában ha már ott van egy internetezésre teljesen alkalmas eszköz a kezében, akkor mikor kezdi el használni internetezésre.
De nem csak a mobilpiacon van elképesztő pezsgés, a Magyar Telekom a Flip csomaggal fokozta a tétet a vezetékes szegmensben. Az olcsósága mellett az ajánlat fő vonzerejét az jelentheti, hogy nincs hűségidő. A BrandMania stábjának nyilatkozott Endersz Frigyes, a Magyar Telekom stratégiai igazgatója, a Flip vezetője, aki többek között arról beszélt, hogy miért fontos a magyar érezték úgy, hogy megérett a piac egy ilyen csomag bevezetésére.
A távközlési szektorban tomboló verseny jótékonyan hat a reklámpiacra is, erről Gulyás János, a MEC Hungary ügyvezetője és Somlói Zsolt, a Mindshare vezetője beszélt a BrandManiának. Az adásból az is kiderül, hogy mitől lehet majd még intenzívebb a verseny a távközlési szektorban.
A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti szombat délelőtt az RTL Klubon, vagy ide kattintva.