- Hirdetés -

Környezetbarát együttműködésben a Ford és a McDonald’s

|

A Ford Motor Company és a McDonald’s USA hamarosan koffeinlökettel dobja fel az autókat, méghozzá úgy, hogy a kávét használják fel bizonyos alkatrészek – például a fényszóróház – gyártásához.

Évente több ezer tonnányi kávéhéj – a kávészemekről leváló száraz hártya – keletkezik a kávépörkölés melléktermékeként. A Ford és a McDonald’s innovatív, új alkalmazást találtak e hulladék hasznosítására, megállapítva, hogy kifejezetten erős és tartós anyag készíthető belőle. Ha a héjat magas hőmérsékleten és alacsony oxigénkoncentráció mellett műanyagba, illetve egyéb adalékanyagokba keverik be, majd pelletet készítenek belőle, akkor a keverék különféle formákba préselhető.

A kávéhéj-kompozit jellemzői megfelelnek az olyan alkatrészekre érvények specifikációknak, mint a fényszóróház és más, a belső térben vagy a motortérben használt komponensek. Az így gyártott alkatrészek súlya mintegy 20 százalékkal kisebb, és előállításuk is 25 százalékkal kevesebb energiát igényel a formázás során. A Ford szerint a héj felhasználásával gyártott alkatrészek hőtani jellemzői lényegesen jobbak, mint a jelenleg alkalmazott anyagoké. Ez volt az első alkalom, hogy a Ford kávéhéj felhasználásával gyártott le bizonyos alkatrészeket.

„Mély benyomást tett ránk a McDonald’s elkötelezettsége az innováció mellett, és mindez jól illeszkedik saját, jövőbe tekintő elképzeléseinkbe, illetve a fenntarthatóság érdekében tett lépéseink közé,” mondta el Debbie Mielewski, a Ford fenntarthatóságon és új anyagokon dolgozó kutatócsoportjának műszaki vezetője. „A fenntarthatóság immár 20 éve tartozik a kiemelt témák közé a Fordnál, és a mostani együttműködés jó példa arra, hogyan kooperálhatnak a különféle ágazatok, kicserélve egymás közt és hasznosítva a máskülönben értéktelennek számító melléktermékeket vagy hulladékokat.”

A tervek szerint a McDonald’s az Észak-Amerikában keletkező kávéhéj jelentős részét a Fordhoz szállítja majd, hogy azt járműalkatrészekben használják fel.

„A McDonald’s és a Ford egyaránt elkötelezett a hulladék-kibocsátás csökkentése mellett, és folyamatosan keressük az ezt szolgáló innovatív megoldásokat,” nyilatkozta Ian Olson, a McDonald’s globális fenntarthatóságért felelős igazgatója. „Azáltal, hogy módot találtunk a kávéhéj felhasználására, abban is előreléptünk, hogy két vállalat hogyan tud közösen hozzájárulni az önfenntartó gazdálkodás elterjedéséhez.”

A Ford és a McDonald’s közötti együttműködés a legfrissebb példa arra az innovatív szemléletre, amit mindkét cég követ a termékfejlesztés és környezetvédelem területén. A projektben részt vesz még a fényszórókat gyártó Varroc Lighting Systems, illetve a kávéhéj feldolgozását végző Competitive Green Technologies vállalat is.

A Ford a fenntartható anyagok egyre bővülő palettájával elkötelezetten halad abba az irányba, hogy világszerte újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagokat használjon fel a járműveihez.

A McDonald’s is azon dolgozik, hogy 2025-re már 100 százalékban megújuló, újrahasznosított, illetve tanúsított forrásból származó anyagokat használjon fel az éttermi csomagoláshoz. Emellett a McDonald’s a NextGen Cup Consortium and Challenge közreműködésével részt vesz egy újrahasznosítható és/vagy komposztálható pohár kifejlesztésében is. Mindkét projekt szerves részét képezi a McDonald’s Scale for Good kezdeményezésének; ez egy globális erőfeszítés arra, hogy a cég a valódi változások érdekében hatékonyan kihasználja méretét és termékei hatalmas darabszámát.

A McDonald’s és a Ford tovább keresik a lehetőségeket a hulladékok közös hasznosítására, hogy ezzel is előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósítását.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...