- Hirdetés -

Koronavírus: családokat támogat a LEGO

|

Sok családnak kell az otthonában maradnia, és több milliónyian kénytelenek munkahelyi, élelmezési vagy egészségügyi bizonytalansággal szembenézni, ezért a LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport közös erővel azon dolgozik, hogy ezekben a példátlanul nehéz időkben segítse a kritikus helyzetben élő gyerekeket.

„Tudjuk, hogy nehéz, hogy a gyerekek nem járhatnak iskolába, amely a megszokott tanulási környezetük. Segíteni szeretnénk a szülőknek és a családoknak, hogy a tőlük telhető legtöbbet hozzák ki ebből a helyzetből, és azt is tudjuk, hogy amikor a gyerekek játszanak, közben tanulnak is. Olyan életre szóló készségeket sajátítanak el, mint például az együttműködés, a kommunikáció és a problémamegoldás. Elkötelezettek vagyunk, hogy továbbra is támogassuk, fejlesszük és inspiráljuk a gyerekeket ezekben a nehéz időkben is” – mondta Niels B. Christiansen, a LEGO Csoport vezérigazgatója.

Két kezdeményezést indítottak el a gyerekek megsegítése érdekében, kezdve a legsebezhetőbbekkel, a menekülttáborokban és a háború sújtotta országokban élőktől, azokig, akik a karantén végét várják otthonaikban.

Az első kezdeményezés keretében a LEGO Alapítvány 50 millió dollárt adományoz a legnehezebb körülmények között élő gyerekek támogatására és biztosítja számukra a játékon keresztüli tanuláshoz való folyamatos hozzáférést, hogy fejleszteni tudják azon legfontosabb készségeiket, amelyek egész életük során meghatározó szerepet játszanak. Az adományt a partnerek három csoportja között osztják fel. Az egyik az Education Cannot Wait, amely a vészhelyzetekben és elhúzódó válsághelyzetekben élő gyerekek számára biztosít oktatást; a második csoport a LEGO Alapítvány jótékonysági partnereiből áll, amelyek olyan családokkal és gyerekekkel dolgoznak, akik életére a COVID-19 súlyos hatást gyakorol. A harmadik csoport pedig az olyan helyi közösségekben dolgozó jótékonysági partnereké, ahol a LEGO Csoport hangsúlyosan jelen van. A cél, hogy sürgősen elérjék a válság által érintett gyerekeket, és alapvető ellátást és támogatást nyújtsanak nekik a játékon keresztül történő tanuláshoz.

A második kezdeményezést a krízisnek a gyerekek oktatására gyakorolt jelentős hatása ihlette. Az UNESCO becslése szerint több mint 160 országban döntöttek az iskolák országos bezárása mellett, ami a világ diákjainak 87%-át érinti. Ez több mint 1,5 milliárd iskolás korú gyereket jelent, aki jelenleg nem jár iskolába, és ez a szám a következő hetekben várhatóan csak tovább nő majd.

Ezért a LEGO szakemberei – a vezetők, a tervezők, a STEM guruk, a kreatívok és a játékszakértők – összefogtak, és beleásták magukat az archív anyagokba, hogy azokból merítve új ötleteket kínálhassanak a szórakoztató és játékalapú tanuláshoz a gyerekeknek és a felnőtteknek egyaránt. Azt remélve, hogy ezzel a családokat terhelő stressz enyhíthető, miközben a gyerekek elfoglaltak és kíváncsiak maradnak. Létrehozták a www.LEGO.com/letsbuildtogether felületet és elindították a #letsbuildtogether hashtaget a közösségi médiában, hogy ennek segítségével a világon bárhol meg lehessen osztani a rajongókkal a LEGO® tervezők építési ötleteit és napi kihívásait, retro építményeket vagy akár élő közvetítésű közös építést is.

A LEGO Alapítvány játékszakértői is fognak megosztani tanácsokat azzal kapcsolatban, hogy amíg a gyerekek nem mehetnek iskolába, hogyan tudjuk elősegíteni a tanulást a különböző típusú játékokkal, és ezáltal hogyan tudjuk a gyerekek olyan életre szóló készségeit fejleszteni, mint a kritikai gondolkodás, kreativitás, problémamegoldás.

„Nem engedhetjük, hogy a koronavírus miatt gyerekek egy egész generációja hátrányt szenvedjen. A kutatások azt mutatják, hogy miközben a játékon keresztül történő tanulás elengedhetetlen a gyermekek pszichológiai, érzelmi és kognitív egészségéhez és fejlődéséhez, egyben fokozza azt a rugalmasságot is, amelyre szükségük van a hátrányok leküzdéséhez és a jövőjük felépítéséhez. Támogatnunk kell minden gyermeket, ideértve a társadalom legsebezhetőbb csoportjait is, annak biztosítása érdekében, hogy továbbra is hozzáférjenek az oktatáshoz és fejleszteni tudják azokat a készségeiket, amelyek kritikus fontosságúak ahhoz, hogy egy folyamatosan változó világban érvényesüljenek. Örömünkre szolgál, hogy együttműködhetünk és támogathatjuk az Education Cannot Wait szervezetet és a többi partnerünket, akik rendkívül keményen dolgoznak, sokszor lehetetlen körülmények között, hogy oktatást, a reményt és jövőt biztosítsanak a legsebezhetőbb gyermekek számára” – mondta John Goodwin, a LEGO Alapítvány vezérigazgatója.

Sokak számára a technikai feltételek adottak. Miközben a fizikai találkozás talán nem lehetséges, attól még a kreativitás által az emberek összekapcsolódhatnak és inspirálhatják egymást.

A gyermekeink jóllétéről és fejlődéséről való gondoskodás több mint 85 éve a LEGO Csoport szívügye. Ezt a hagyományt büszkén és feladatának érezve folytatja a vállalat.

Ez egy különösen nehéz időszak, de a játék lehetőséget ad az embereknek, hogy közösen támogatni tudják egymást, inspirálódjanak, tanuljanak és biztonságban érezzék magukat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...