- Hirdetés -

Koronavírus: erre számítanak a magyarok

|

A magyarok egyharmada arra számít, hogy a COVID-19 koronavírus 4-6 hónapon belül véget ér, 5 százalék szerint viszont 12 hónapnál is tovább tart, derült ki a Nielsen 30 európai piacán 2020. március 26. és április 8. között végzett reprezentatív felméréséből. A pandémia hatására a magyarok ritkábban járnak bevásárolni és jóval többet főznek otthon.

A koronavírus-világjárvánnyal kapcsolatos fogyasztói percepciókat, a megváltozott életvitelt és a kiskereskedelemi költéseket letapogató „Nielsen: COVID-19 Merre tartanak a fogyasztók” c. kutatása alapján a németek 31%, a hollandok 26%-a szerint a vírus hosszú távon (12+ hónap) velünk marad. Ezzel szemben az európai járvány epicentrumának számító Olaszországban a válaszadók mintegy háromnegyede (73%) úgy vélekedik, hogy a COVID-19 járvány középtávon (4-12 hónap) lecseng. A magyar válaszadók közel fele (49%) szerint a járvány 4-12 hónapon belül érhet véget.

A szociális távolságtartás új normája arra sarkallta a fogyasztókat, hogy átgondolják a hagyományos boltokban történő vásárlások gyakoriságát, illetve a járványkamra feltöltéséhez szükséges termékkategóriák körét. Lengyel-, Olasz- és Franciaországban a vásárlók jelentős része (sorrendben 80, 78 és 72 százalékuk) kevesebb alkalommal megy el a boltba a pandémia miatt. Az oroszok közel kétharmada viszont pontosan annyiszor jár el, mint korábban. A magyarok 71%-a is ritkábban megy boltba saját bevallása szerint.

A Nielsen adatai szerint elhúzott az e-kiskereskedelem: csak Olaszországban 162%-kal nőtt az online kiskereskedelem értékbeli forgalma (YoY) a 13. héten (március 23-29. között). Franciaországban február 10 és március 15. között 90%-kal ugrott meg az e-kiskereskedelmi megrendelések értékbeli forgalma. Spanyolországban három hét alatt közel hatvan százalékkal lőtt ki az e-kisker értékben. A bevásárlási láz csúcspontján, a 13-14. héten a hazai FMCG-kiskereskedelem is háromszámjegyű növekedést produkált online.

„A COVID-19 világjárvány kitörése előtt az online csatorna éves szinten folyamatosan növekedett, ugyanakkor több fogyasztó idegenkedett az élelmiszerek interneten történő vásárlásától, Kelet-Európában csupán tízből egy fogyasztó próbálta már ki korábban. Ám a világjárvány átírta a térképet, amely szélesebbre tárta az e-kisker kapuit. A fogyasztók alkalmazkodtak a megváltozott körülményekhez, korlátozások között élnek és betartják a szociális távolságtartás előírásait. A Nielsennél arra számítunk, hogy új szakaszba lép az online bevásárlás, mely a krízis elhárulta után is beépül a fogyasztói magatartási mintázatokba” – mondta Kurucz Péter, a Nielsen kereskedői kapcsolatok igazgatója.

Az étkezési szokásokat nézve a kutatás rávilágít arra is, hogy az európai országok között a törököknél emelkedett leginkább az otthoni főzés népszerűsége a járvány előtti szinthez képest (80%), őket követi Olaszország (74%) és Portugália (64%). A hollandok és görögök több mint egyharmada házhoz rendeli az ételt, az elviteles opció az angolok körében azonos a COVID-19 előtti arányokkal (háromból egy szívesen rendel elviteles ételt). Ami a magyarokat illeti, 48%-uk többet főz, az ételrendelésre 13%-kal többen voksolnak, míg az elviteles opcióval közel 10 százalék él gyakrabban.

„Az iparági szereplőknek még gördülékenyebb online és offline vásárlói élményekben érdemes gondolkodniuk, mint például az automatikus feliratkozás, ami a hálón tartja a fogyasztókat, így az online bevásárlás is a mindennapi rutin részévé fog válni.” – mondta Johan Sjöstrand, a Nielsen nyugat- és közép-európai, valamint csendes-óceáni régiójáért felelős elnöke. „A gyártóknak az egyszerűbb főzéshez és takarításhoz alkalmas termékek kifejlesztésére kell koncentrálniuk, hogy az elnyúló otthon töltött idő még élvezetesebb legyen. Minél tovább húzódik el a COVID-19, annál jobban berögzülnek a most kialakuló rutinok, ami számtalan új lehetőséget tartogat a piaci szereplőknek.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...