Idén várhatóan 27,7 milliárd font lesz a reklámköltés az Egyesült Királyságban, ez 18,2 százalékos bővülést jelentene a tavalyi értékhez képest – derül ki az Advertising Association/WARC Expenditure Report előrejelzésből. Lényegében minden hirdetési platformon fejlődés várható, a legnagyobb szegmens képviselő keresésekhez kapcsolódó reklámok esetében majdnem 20 százalékos lesz a növekedés.
Az elemzés szerint ha megvalósul az erre az évre várható 18,2 százalékos bővülés, az rekordot jelentene, az eddigi csúcs 1988-ban volt, akkor 15,9 százalékkal nőtt a brit reklámköltés. A tanulmány szerint az idei második negyedév 54,7 százalékos fejlődést hozott éves összevetésben, ami messze a legmagasabb érték, amióta mérik az Egyesült Királyság reklámpiacát.
Az Advertising Association/WARC legújabb prognózis egyébként jelentős növekedés mutat a legutóbbi, áprilisi előrejelzéshez képest, akkor még csak 15,2 százalékos bővüléssel számoltak 2021-re. A piac erősödése egyébként jövőre folytatódhat, a tanulmány szerint 2022 7,7 százalékos növekedést hoz majd a brit hirdetési piacon.
Az nem okoz különösebb meglepetést, hogy a legnagyobb arányú bővülést a pandémia által leginkább sújtott szegmensekben lehet várni. Ennek megfelelően a mozis hirdetési költés például 315,6 százalékkal nőhet idén, de majdnem 30 százalékos fejlődés jöhet a közterületi reklámban is.
A keresésekhez kapcsolódó hirdetések esetében 19,7 százalékos bővülést várnak a szakemberek, míg az online display reklámoknál 17,2 százalékosat. Sokat erősödhet idén a televíziós hirdetési piac is, ebben a szegmensben 15,1 százalékos növekedés várható.