- Hirdetés -

Közeleg a gépek kora

|

Az üzleti vezetők 82 százaléka arra számít, hogy alkalmazottaik és a gépek öt éven belül integrált csapatként fognak együttműködni – derül ki a Dell kutatásából. A vállalatok egyetértenek abban, hogy az átalakítás szükséges, de az alkalmazkodás gyorsasága már változó: csak 27 százalékuk gondolja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében.

A Dell Technologies legújabb globális kutatása szerint nem egységes jövőképpel lépünk be a gép-ember kapcsolat új korszakába. A világszerte megkérdezett 3800 üzleti vezető fele úgy látja, hogy az automatikus rendszerek bevezetésével több idő fog felszabadulni, míg a másik 50 százalék nem hisz ebben. 42 százalékuk úgy gondolja, hogy a feladatok gépekre hárításával növekedni fog a munkahellyel való elégedettség, míg 58 százalékuk nem ért egyet ezzel.

A Vanson Bourne által végzett kutatás a Dell Technologies eredeti tanulmányát követi, amelynek címe Realizing 2030: The Next Era of Human-Machine Partnerships (Kitekintés 2030-ra: az ember és gép közötti kapcsolat következő korszaka). A tanulmány azt jósolja, hogy 2030-ra a technológiai fejlődés minden korábbinál gazdagabb és mélyebb kapcsolatot teremt majd az emberek és a gépek között. Ezzel az üzleti vezetők is egyetértenek: a válaszadók 82 százaléka arra számít, hogy a vállalataik alkalmazottai és gépei öt éven belül integrált csapatként fognak együttműködni.

A vélemények megoszlanak abban a kérdéskörben, hogy a jövő lehetőséget vagy fenyegetést jelent-e, és hogy mi a teendő a kockázatok csökkentése érdekében.

  • a válaszadók 48 százaléka szerint minél inkább a technológiára támaszkodunk, annál több vesztenivalónk lesz egy kibertámadás esetén; 52 százalék nem tart ettől;
  • az üzleti vezetők 50 százaléka egyértelmű protokollok bevezetését szorgalmazza az autonóm gépek meghibásodása esetére; a többiek nem foglalkoznak ezzel;
  • 45 százalékuk szerint a számítógépeknek képesnek kell lennie arra, hogy különbséget tegyenek jó és rossz parancsok között; 55 százalékuk szerint erre nincs szükség.

„Érthető, hogy az üzleti világ megosztott ezekben a kérdésekben. Általában két szélsőséges jövőkép a jellemző: az aggódó, hogy az emberi hozzájárulás feleslegessé válik, valamint az optimista szemlélet, miszerint a technológia majd megoldja a legnagyobb társadalmi problémáinkat. E különböző nézőpontok megnehezíthetik a vállalatok számára a jövőre való felkészülést, és minden bizonnyal hátráltatják a vezetők azon törekvéseit, amelyek a szükséges változtatások bevezetésére irányulnak” – mondta Jeremy Burton, a Dell Technologies marketingigazgatója.

A bekövetkezni látszó változások fényében 56 százalék arra számít, hogy az iskolák a „mit tanuljunk” helyett a „hogyan tanuljunk” módszerek tanításával készítik majd fel a tanulókat az olyan állások betöltésére, amelyek ma még nem is léteznek. Ez egybevág az IFTF előrejelzésével, miszerint a 2030-ban létező állások 85 százalékát jelenleg még fel sem találták.

Korlátok között

Számos vállalat nem halad elég gyorsan és nem fektet elegendő energiát a fejlődésbe ahhoz, hogy minden területen sikeresen integrálja a legújabb technológiákat, és ezáltal váljon sikeres digitális vállalkozássá. Csak a szervezetek 27 százaléka tartja úgy, hogy minden területen élen jár a digitális megoldások bevezetésében. 42 százalékuk nem tudja, hogy képes lesz-e tartani a versenyt a következő évtizedben, többségüknek (57%) pedig jelenleg is nehézséget okoz lépést tartani a fejlődés tempójával.

A sikeres digitális vállalkozássá válás legfőbb korlátai 2030-tól:

1. Digitális jövőkép és stratégia hiánya: 61%

2. Felkészült munkaerő hiánya: 61%

3. Technológiai korlátok: 51%

4. Időbeli és anyagi korlátok: 37%

5. Törvények és jogszabályok: 20%

Mindenki egyetért abban, hogy szükség van az átalakulásra

Bár a vezetők véleménye megoszlik a jövőképüket és a hátráltató korlátaikat illetően, az átalakulás szükségességében egyetértenek. A vállalkozások többsége úgy látja, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére is fejlődni fognak a következő öt évben.

Az öt éven belül megvalósítható fejlődési irányok:

• Megfelelő kiberbiztonsági védelem bevezetése: 94%

• Termékek szolgáltatásként való biztosítása: 90%

• Átállás a szoftveralapú üzleti működési modellre: 89%

• A kutatás és fejlesztés előre fogja mozdítani a vállalatot: 85%

• „Hyper-connected” felhasználói élmény biztosítása virtuális valóság (VR) használatával: 80%

• Ügyféligények előrejelzése mesterséges intelligencia használatával: 81%

„Jelentős változások korának a küszöbén állunk. Az üzleti vezetők különféleképpen látják a jövőt, de egy véleményen vannak arról, hogy az átalakulás feltétlen szükséges. Az ügyfelekkel folytatott eszmecserék alapján úgy gondolom, egy meghatározó pillanathoz közelítünk az időben. A vállalkozások vagy megragadják a gyeplőt és átalakítják az informatikai, munkaerővel kapcsolatos és biztonsági megoldásaikat és ezáltal meghatározó szerepet játszanak a jövőben, vagy lemaradnak” – tette hozzá Jeremy Burton.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...